از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری 1401 – تفاوت شهریه حضوری و غیرحضوری پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری

 

داوطلبان بسیاری هستند که دانشگاه پیام نور را به دلیل امکان تحصیل غیر حضوری آن انتخاب می کنند و به روش خودخوان ، تحصیلات خود را ادامه می دهند. دانشگاه پیام نور شرایط تحصیل غیرحضوری را برای دانشجویانی که به دلیل شاغل بودن یا موارد دیگر ، فرصت حضور فیزیکی در کلاس های درس را ندارند ، امکان پذیر کرده است و اگر شما هم نمی توانید به دانشگاه بروید ، می توانید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید و با طی تحصیلات 4 ساله ، مدرک لیسانس دریافت کنید. موضوعی که در این میان مورد بحث است ، شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری می باشد و داوطلبان سوال می کنند که آیا در روش غیر حضوری ، میزان شهریه بیشتر است یا کمتر ؟ در ادامه این مطلب می خواهیم شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره شهریه رشته های مختلف در تمام دانشگاه های شهریه پرداز از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری و حضوری

اگر می خواهید به صورت غیرحضوری در دانشگاه پیام نور تحصیل کنید ، حتما برایتان سوال است که چقدر باید شهریه پرداخت کنید و آیا تفاوتی در میزان شهریه شما با دانشجویان حضوری وجود دارد یا خیر ؟

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

در این رابطه ابتدا بهتر است بدانید که شرط تحصیل غیر حضوری شما در دانشگاه پیام نور ، موافقت دانشگاه و اساتید است و شما باید بعد از انجام انتخاب واحد و مشخص شدن اساتید هر یک از دروس ، دلایل خود را به دانشگاه و اساتید ارائه کنید تا اگر موافقت کردند ، به صورت غیرحضوری ادامه دهید. ممکن است یک استاد با غیبت شما در کلاس های درس موافقت نکند یا استادی دیگر ، سقف مشخصی غیبت را برای شما در نظر بگیرد. همچنین این نکته را نیز بدانید که اگر در کلاس های درس حضور نیافتید و برای شرکت در آزمون ها مجاز شدید ، برگزاری امتحانات به صورت حضوری است و باید در جلسه امتحانات حضور داشته باشید.

درباره تفاوت شهریه نیز لازم است بدانید که دانشجویان غیر حضوری و حضوری یک رشته و یک مقطع ، به میزان برابری شهریه پرداخت می کنند. به عنوان مثال شهریه رشته حسابداری برای دانشجوی غیر حضوری برابر با شهریه همین رشته برای دانشجوی حضوری است و غیر حضوری بودن تحصیل شما ، تفاوتی در مبلغ شهری ایجاد نمی کند.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور

میزان شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری رشته های انسانی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور شامل رشته های حسابداری ، روانشناسی ، مدیریت بازرگانی ، اقتصاد و … هستند و اگر می خواهید وارد یکی از این رشته ها شوید ، هزینه تحصیل هر ترم شما حدود 2 میلیون تومان خواهد بود. بعضی رشته ها مثل حسابداری و روانشناسی که پر متقاضی تر هستند ، کمی گران تر از رشته های دیگر همچون اقتصاد می باشند همچنین اگر یک رشته واحدهای درسی عملی بیشتری داشته باشد ، هزینه تحصیل آن در مجموع گران تر است.

احتمالا این را هم بپسندید  دکتری بدون آزمون پیام نور 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور پیام نور

میزان شهریه پیام نور غیر حضوری رشته های فنی مهندسی

شما می توانید برای تحصیل غیرحضوری در دانشگاه پیام نور  ، رشته های فنی مهندسی را نیز انتخاب کنید. این رشته ها گران ترین رشته ها در دانشگاه پیام نور هستند و شهریه حدودی 2/5 الی 3 میلیون تومانی دارند. رشته های فنی مهندسی به دلیل آنکه واحدهای درسی عملی زیادی دارند ، گران تر هستند و به همین دلیل دانشجویانی که تمایل به تحصیل غیرحضوری دارند ، کمتر سراغ رشته های فنی مهندسی می روند.

مرتبط بخوانید : کاردانی به کارشناسی غیر حضوری – شرایط ثبت نام دانشگاه کارشناسی ناپیوسته غیر حضوری

میزان شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری رشته های علوم پایه و تجربی

رشته های علوم پایه و تجربی دانشگاه پیام نور شامل رشته های زیست شناسی گیاهی ، زیست شناسی جانوری ، زیست مولکولی ، شیمی محض ، شیمی کاربردی ، میکروبیولوژی و … هستند. دانشگاه پیام نور در این رشته ها نیز شرایط تحصیل برای دانشجویان متقاضی روش غیرحضوری فراهم ساخته است و هر یک از آنها حدود شهریه 2 الی 2/5 میلیون تومان دارند.

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه پیام نور غیر حضوری چه تفاوتی با شیوه حضوری دارد ؟

دانشجویان یک رشته و یک مقطع دانشگاه پیام نور چه به روش حضوری و چه به روش غیرحضوری ، به یک میزان شهریه پرداخت می کنند.

  • آیا شهریه دانشگاه پیام نور غیرحضوری بیشتر است ؟

خیر ، شهریه غیرحضوری دانشگاه پیام نور بیشتر نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

2 نظر

  1. سلام ببخشید اگه فرزند ایثارگری باشیم در پرداخت شهریه برای دانشگاه پیام نور تاثیری داره یا خیر هیچ فرقی با دانشجویان معمولی ندارد?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر