از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور رشته عمران 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور رشته عمران

 

رشته مهندسی عمران دانشگاه پیام نور علاقه مندان زیادی دارد و داوطلبان زیادی هر ساله با مدرک دیپلم ریاضی و دیپلم سایر رشته ها ، وارد رشته مهندسی عمران این دانشگاه می شوند. برای قبولی عمران دانشگاه پیام نور می توان بر اساس سوابق تحصیلی نیز ثبت نام کرد اما نکته ای که لازم است علاقه مندان به آن توجه داشته باشند ، میزان شهریه است. رشته های فنی مهندسی از قبیل رشته مهندسی عمران در تمام دانشگاه های شهریه پرداز ، جزو رشته های گران محسوب می شوند بنابراین دانشجو باید شرایط مالی مناسبی برای پرداخت شهریه داشته باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم شهریه دانشگاه پیام نور رشته عمران 1401 را با جزئیات کامل ، بررسی کنیم. اگر می خواهید در این رشته ثبت نام کنید ، همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره شهریه رشته های مختلف در تمام دانشگاه های شهریه پرداز از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته عمران 1401

در دانشگاه پیام نور اکثر رشته های مهندسی به شرح مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران و … ارائه می شوند و علاقه مندان می توانند با شرکت در کنکور ریاضی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد رشته مورد تقاضای خود شوند. تحصیل در تمام رشته های دانشگاه پیام نور نیاز به پرداخت شهریه دارد و این دانشگاه جزو دانشگاه های شهریه پرداز محسوب می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی عمران بدون کنکور - راهنمای ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران

میزان شهریه رشته ها با توجه به اسم و نوع رشته فرق می کند و رشته مهندسی عمران که در گروه فنی مهندسی قرار دارد ، جزو رشته های گران این دانشگاه محسوب می شود. شما در صورت پذیرفته شدن در رشته مهندسی عمران دانشگاه پيام نور ، باید از همان ترم اول شهریه مصوب اعلام شده از سوی دانشگاه را پرداخت کنید و میزان شهریه هر ترم حدود 2/5 الی 3 میلیون تومان می باشد.

قابل توجه شما عزیزان قرار بگیرد که هر سال در دانشگاه پیام نور شامل دو ترم تحصیلی است و شما دو بار در سال شهریه رشته خود را پرداخت خواهید کرد. همچنین اگر در ترم تابستان انتخاب واحد کنید ، باید شهریه ترم تابستان را بپردازید.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه شبانه رشته عمران 

شهریه ثابت و متغیر رشته عمران در دانشگاه پیام نور

شهريه رشته مهندسی عمران دانشگاه پیام نور شامل بخش های ثابت و متغیر است. بخش ثابت شهریه ، همانطور که از اسم آن مشخص است ، ثابت بوده و تا اتمام تحصیلات افزایش نمی یابد. این قسمت از شهریه را سال ورود شما به دانشگاه تعیین می کند و افزایش سالانه 15 الی 20 درصدی دارد.

بخش دوم شهریه را نیز هزینه متغیر تشکیل می دهد. شهریه متغیر با انتخاب واحد هر ترم شما محاسبه می شود و اگر در یک ترم ، دروس عملی و اختصاصی بیشتری بردارید ، هزینه تحصیل شما در آن ترم بیشتر خواهد بود. رشته مهندسی عمران که جزو رشته های فنی مهندسی است ، دروس عملی و اختصاصی زیادی دارد که همین موضوع ، از دلایل گران بودن تحصیل در این رشته هاست.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته مهندسی عمران

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور

برای پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور باید از طریق سایت جامع گلستان اقدام کنید. در این سامانه بخشی با عنوان پرداخت الکترونیک وجود دارد و دانشجویان با ورود به پروتال خود ، از این قسمت می توانند شهریه را واریز نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام وکالت پیام نور 1401 - ثبت نام بدون کنکور و با کنکور رشته وکالت پیام نور

در رابطه با زمان پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور نیز به اطلاعتان می رسانیم که شما در ابتدای هر ترم و قبل از انتخاب واحد ، باید شهریه ثابت آن ترم و بدهی ترم های قبلی خود را پرداخت کنید. سپس با انجام انتخاب واحد ، شهریه متغیر شما توسط سامانه محاسبه می شود و تا پایان ترم و قبل از برگزاری امتحانات ، فرصت داده می شود که آن را بپردازید.

مرتبط بخوانید : مهندسی عمران بدون کنکور – راهنمای ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه پیام نور رشته عمران چقدر است ؟

برای اطلاع از میزان دقیق هزینه تحصیل هر ترم رشته مهندسی عمران در دانشگاه پیام نور ، لطفا این مطلب را بررسی کنید.

  • آیا هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران دانشگاه پیام نور زیاد است ؟

رشته مهندسی عمران جزو رشته های گران دانشگاه پيام نور محسوب می شود اما در مقایسه با دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان ، شهريه دانشگاه پیام نور مناسب تر است.

  • دانشجویان تازه وارد رشته مهندسی عمران دانشگاه پیام نور چقدر باید شهريه پرداخت کنند ؟

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید شهریه ثابت ، یک بخش از شهریه متغیر ، هزینه خدمات و بیمه آموزشی را پرداخت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر