از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری 1402 📞 شهریه ثابت و متغیر در تمام مقاطع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری

رشته‌ معماری دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود که با بالاتر رفتن‌ سطح تحصیلات ، میزان شهریه پرداختی هم افزایش می یابد. دانشجویان رشته‌ معماری این دانشگاه موظف هستند که در هر نیمسال تحصیلی به ازای واحد های درسی که اخذ می کنند ، شهریه ثابت و متغیر را بپردازند. در صورت عدم پرداخت شهریه و همچنین عدم هماهنگی با امور مالی دانشگاه ، اجازه ورود به ترم بعدی را نخواهند داشت. شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری مثل تمام رشته‌ ها سالانه حدود 15 الی 25 درصد هم گران تر می شود. در ادامه این مطلب جزئیات بیشتر آن بررسی خواهد شد. همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه آزاد و دانشگاه پردیس خودگردان در رشته‌ های مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری کاردانی 1402

مقطع کاردانی رشته‌ معماری به مدت دو سال طول دوره تحصیل دارد و دانشجویان باید در 4 ترم تحصیل خود شهریه بپردازند. شهریه کاردانی رشته‌ معماری در دانشگاه آزاد ، از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل می شود. سالی که وارد دانشگاه می شوید ، هزینه ثابت شما را تعیین می کند. همچنین در هر ترم بر اساس تعداد و نوع واحدهای درسی که اخذ می کنید ، شهریه متغیر شما تعیین می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه یک ترم دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1401 - شهریه ثابت و متغیر رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد

شهریه مقطع کاردانی رشته‌ معماري در دانشگاه آزاد حدود 4 الی 5 میلیون تومان است. سالی دو بار هم باید این میزان شهریه را پرداخت کنید. در صورتی هم که ترم تابستان اخذ کنید ، میزان شهریه برابر است با نصف شهریه ثابت به همراه شهریه متغیر دروسی که اخذ می کنید.

مرتبط بخوانید : رشته‌ معماری بدون آزمون دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد رشته معماری کارشناسی 1402

مقطع کارشناسی رشته‌ معماری دانشگاه آزاد شامل دو دوره تحصیلی پیوسته‌ و ناپیوسته‌‌ است. میزان شهریه در این مقطع مقداری بیشتر از مقطع کاردانی می باشد. دانشجویان دوره های کارشناسی رشته‌ معماری باید در هر ترم تحصیل خود حدود 4/5 الی 5/5 میلیون تومان شهریه پرداخت کنند. تعداد بارهای پرداخت شهریه در دوره پیوسته‌ 8 بار و در دوره ناپیوسته‌‌ 4 بار است.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته‌ مهندسی معماری

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد 1402

داوطلبان پذیرفته‌ شده‌ مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ معماری دانشگاه آزاد در صورتی که قصد ثبت نام در رشته‌ محل قبولی خود را داشته‌ باشند ، باید حدود 10 الی 13 میلیون تومان شهریه بپردازند که حدود نیمی از شهریه را شهریه ثابت و مابقی را شهریه متغیر تشکیل می دهد.

راهنمای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد برای ثبت نام قطعی در دانشگاه باید بخشی از شهریه متغیر به همراه کل شهریه ثابت را به صورت علی الحساب پرداخت کنند تا انتخاب واحد برای آنها انجام شود. پس از انتخاب واحد ، شهريه متغیر آنها نیز تعیین می شود و تا برگزاری امتحانات پایان ترم فرصت خواهند داشت بدهی خود را تسویه نمایند.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته‌ معماری – لیست دانشگاه ها 

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه آزاد رشته‌ معماري چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد 1401 - شهریه ثابت و متغیر تمام مقاطع

میزان شهریه رشته‌ معماري دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکتری متفاوت است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌ معماري سالانه چقدر گران تر می شود ؟

مبلغ شهریه دانشگاه آزاد سالانه 15 الی 25 درصد گران تر می شود.

  • منظور از شهریه ثابت و متغیر رشته‌ معماري دانشگاه آزاد چیست ؟

شهریه دانشگاه آزاد شامل دو بخش ثابت و متغیر است که شهریه ثابت را سال ورود به دانشگاه ولی شهریه متغیر را تعداد و نوع واحدهای درسی هر ترم تعیین می نماید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تفاوت شهریه شبانه و آزاد

تفاوت شهریه شبانه و آزاد – شهریه دانشگاه آزاد بیشتره یا شبانه

  تفاوت شهریه شبانه و آزاد برای داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر