از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی – هزینه انصراف 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی

 

دانشگاه غیر انتفاعی از دانشگاه های سراسری به شمار می رود که از نظر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو تابع قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. دانشگاه غیر انتفاعی همچون سایر دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم تحقیقات ، شرایط انصراف از تحصیل را برای دانشجویانی که به هر دلیلی نمیخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند یا قصد شرکت مجدد در کنکور 1402 برای پذیرش در رشته و دانشگاه بهتری را دارند ، فراهم کرده است ولی دانشجویان متقاضی برای ثبت در خواست انصراف خود علاوه بر اینکه باید از شرایط مربوطه مطلع باشند ، لازم است هزینه ای را نیز پرداخت کنند.

در ادامه به بررسی شرایط و هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی می پردازیم. پس از مطالعه این مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر، در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی 1401

 انصراف از تحصیل به دلایل متفاوتی می تواند باشد گاهی دانشجو به رشته تحصیلی خود علاقه ندارد و یا ممکن است دانشگاه دور باشد و یا اینکه دانشجو بخواهد با شرکت مجدد در کنکور شانس خود را برای ورود به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود امتحان کند.

دلیل انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی هر چه که باشد ، حتما باید هزینه انصراف از تحصیل پرداخت شود. چرا که دانشجو با پذیرش در دانشگاه  ظرفیتی را اشغال کرده است و شانس قبولی داوطلبی دیگر از دست رفته است.

دانشجویان هر یک از مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشگاه غیر انتفاعی برای انصراف از تحصیل باید درخواست خود را به صورت کتبی همراه با مدارک لازم به دانشگاه تحویل دهند و دانشگاه تا زمانی که دانشجو هزینه انصراف را پرداخت نکند ، با درخواست او به صورت قطعی موافقت نخواهد کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه انصراف از دانشگاه پردیس خودگردان 1401 - جریمه انصراف از پردیس بین الملل

هزینه انصراف از تحصیل هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های غیر انتفاعی چقدر است؟

مدارک لازم برای درخواست انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی چیست؟

برای انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

آیا پس از انصراف از دانشگاه می توان مجدد در کنکور شرکت کرد؟

شرایط جدید انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی چیست ؟

پاسخ تمام سوالات خود را در رابطه با شرایط ، مراحل و هزینه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی، از مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی 1401

هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی با توجه به شرایط و وضعیت تحصیلی دانشجو متغیر است مثلا دانشجویان ترم یک و دو دانشگاه برای انصراف از تحصیل هزینه ای متفاوت تر از دانشجویان ترم بالاتر پرداخت می کنند.

مقطع تحصیلی دانشجو (کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، ) ، سال پذیرش در دانشگاه ، رشته تحصیلی دانشجو ، ترم تحصیلی (ترم یک ، دو ، سه و …) و … همگی از عواملی هستند که برای تعیین مبلغ جریمه انصراف از تحصیل باید بررسی شوند.

همچنین دانشگاه معمولا بررسی می کند که آیا دانشجو پس از انصراف از رشته تحصیلی خود در همان دانشگاه وارد رشته دیگری خواهد شد ؟ آیا دانشجو وارد سایر واحد های دانشگاه غیر انتفاعی خواهد شد ؟ ایا دانشجوی انصرافی قصد شرکت مجدد در کنکور 1402 را دارد ؟

معمولا برای دانشجویانی که بخواهند دوباره در همان دانشگاه وارد رشته دیگری شوند یا در سایر واحد های دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنند ، هزینه انصراف کمتر محاسبه می شود ولی سایر دانشجویان ملزم به پرداخت مبلغ تعیین شده توسط دانشگاه هستند.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

آیا پذیرفته شدگان کنکور 1401 دانشگاه غیر انتفاعی مجاز به شرکت در کنکور 1402 هستند

معمولا اکثر دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل دارند ، دانشجوی ترم یک هستند که در کنکور 1401 وارد دانشگاه شده اند و پس از یک ترم تحصیل درخواست انصراف دارند البته عده ای از پذیرفته شدگان کنکور 1402 ثبت نام خود را در دانشگاه قطعی نکرده اند.

لازم است به اطلاعتان برسانیم که قبول شدن در دانشگاه غیر انتفاعی محرومیتی برای ثبت نام کنکور 1402 ایجاد نمی کند و شما می توانید در زمان ثبت نام کنکور 1402 با تهیه مدارک لازم و اطلاع از شرایط  ، نام نویسی خود را انجام دهید. حتی دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی این امکان را دارند که بدون انصراف از دانشگاه در کنکور شرکت کنند و پس از قبول شدن در دانشگاه جدید برای انصراف از دانشگاه قبلی اقدام نمایند.

سوالات شما

  • شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی چیست ؟

شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی را در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

  • ایا انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی جریمه دارد ؟

بله انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت جریمه همراه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ

ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ 1402 📞 شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه سطح یک غیرانتفاعی ، دارای کیفیت آموزشی …

8 نظر

  1. سلام من سال ۹۷ نتیجه انتخاب رشته ای که کردم اومد و دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم ولی ثبت نام نکردم و رفتم یک دانشگاه دیگه ثبت نام کردم . میخواستم بدونم الان من از مهلت یک بار انصراف و تحصیل مجدد که دارم استفاده کردم با این کاری که کردم یا خیر؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه در دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش شده اید ، عدم ثبت نام به معنای انصراف از تحصیل محسوب نمی شود.

  2. سلام ورودی بهمن ۹۹در دانشگاه غیرانتفاعی مقطع کارشناسی ارشد هستم ترم دوم انتخاب واحد انجام دادم هزینه سه میلیون هم پرداخت کردم اما الان قصد دارم انصراف بدم آیا علاوه بر شهریه باید هزینه انصراف جداگانه پرداخت کنم یا خیر؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید هزینه انصراف از تحصیل را طبق محاسبات دانشگاه بپردازید. شرایط انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی نیز در مطلب بررسی شده است.

  3. سلام من ارشد غیر انتفاعی ثبت نام کردم و‌معافیت تحصیلی برام تا سال ۱۴۰۳ صادر شده . میتونم بدون این که انتخاب واحد بکنم همین ترم اول از دانشگاه انصراف بدم و از مهلت یک ساله استفاده بکنم ؟ نظام وظیفه بابت ایتکه انتخاب واحدی انجام ندادم و صرفا ثبت نام کردم گیر نمیده؟انصراف اولمم هست. ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. از زمان انصراف از تحصیل تا ورود به رشته و دانشگاه جدید به مدت یکسال فرصت دارید و در صورت بیشتر شدن ، غیبت سربازی لحاظ خواهد شد.

  4. سلام خسته نباشید من ترم پنج کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی ام و به دلایلی میخوام انصراف بدم ، چون الان به مدارکم نیاز ندارم اگه همینجوری دانشگاهو ول کنم چی میشه؟ و اینکه میتونم بعدا اگه خواستم هزینه انصرافو بدم و مدارک کاردانیمو بگیرم؟ و اینکه اگه یکی دو سال دیگه بخوام یه رشته دیگه تو اون دانشگاه بخونم چی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انصراف از دانشگاه باید هزینه بپردازید و فقط در صورتی می توانید در دانشگاهی دیگر پذیرش شوید که انصراف شما از دانشگاه قبلی قطعی شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر