از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401 – شرایط نقل و انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

 

دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که بنا به دلایلی متقاضی انتقالی یا میهمانی هستند ، باید از شرایطی برخوردار باشند و دانشگاه های مبدا و مقصد با درخواست دانشجو مبنی بر انتقالی گرفتن ، موافقت کنند. در ادامه این مطلب شرایط نقل و انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی 1401 بررسی خواهد شد و اگر شما جزو دانشجویانی هستید که می خواهید انتقالی بگیرید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401 از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401

دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستقل از سایر دانشگاه های سراسری ، زیر نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند و از نظر شرایط و ضوابط مربوط به دانشگاه ، با دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری متفاوت است. بنابراین شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه های سراسری فرق می کند و دانشجویانی که در رشته هایی همچون پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، رادیولوژی ، هوشبری و …. تحصیل می کنند ، برای انتقالی یا میهمانی باید از شرایط زیر برخوردار باشند :

  • دانشجویان علوم پزشکی متقاضی انتقالی باید حداقل معدل 12 را در ترم قبل کسب کرده باشند.
  • دانشجویان رشته های کارشناسی علوم پزشکی ( از جمله رشته های پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، بهداشت عمومی ، هوشبری ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی و …) برای انتقالی به یک دانشگاه دیگر باید حداقل یک ترم در دانشگاه مبدا تحصیل کنند.
  • دانشگاه مقصد باید رشته تحصیلی دانشجو را ارائه کند.
  • دانشجویان آقا باید از نظر نظام وظیفه مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  • دانشجویان رشته های دکتری دانشگاه علوم پزشکی یعنی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، برای انتقالی گرفتن حداقل باید دو ترم در دانشگاه مبدا تحصیل کنند.
  • دانشجویان دارای بیماری صعب العلاج که به تشخیص پزشک قادر به انجام فعالیت های روزمره به صورت مستقل نیستند ، می توانند برای انتقالی گرفتن اقدام کنند.
  • دانشجویان خانم که حین تحصیل ازدواج می کنند ، اگر محل تحصیل یا اشتغال همسر در شهری دیگر باشد ، می توانند برای انتقالی گرفتن به دانشگاه نزدیک تر اقدام کنند.
  • انتقالی از دانشگاه روزانه به دانشگاه شبانه و همچنین انتقالی از دانشگاه شبانه به دانشگاه روزانه امکان پذیر نمی باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

شرایط میهمانی دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر انتقالی ، می توانند برای میهمانی نیز اقدام کنند که شرایط میهمان شدن متفاوت است. اگر بخواهید میهمانی بگیرید در واقع یک نوع انتقال موقت خواهید داشت و پس از آنکه مدت مهمانی شما تمام شد ، می بایست به دانشگاه محل تحصیل اول خود برگردید.

 شرایط میهمان شدن در دانشگاه های علوم پزشکی به شرح زیر است :

  • میهمانی دانشجویان دوره روزانه در دانشگاه شبانه و غیردولتی ممنوع است.
  • میهمانی دانشجویان دانشگاه نوبت دوم و غیردولتی در دانشگاه روزانه ممنوع است.
  • دانشجویان علوم پزشکی متقاضی میهمانی حداقل باید معدل 12 را کسب نمایند.
  • دانشجویان برای درخواست میهمانی حداقل باید یک ترم در دانشگاه مبدا تحصیل کرده باشند.
  • هر یک از دانشجویان مجازند که حداکثر 40 واحد درسی را به صورت میهمانی بگذرانند.

زمان و نحوه ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی

ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی دو بار در سال و برای دو نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می گیرد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir می باشد.

زمان ثبت نام میهمانی و انتقالی برای دانشجویانی که می خواهند در ترم اول به دانشگاه جدید بروند ، از اوایل اردیبهشت ماه می باشد که حدود یک ماه نیز فرصت ثبت نام وجود دارد. همچنین اگر می خواهید برای ترم دوم انتقالی یا میهمانی بگیرید ، می بایست از اواخر آبان ماه پیگیر ثبت نام در سامانه های فوق باشید.

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی | سوالات متداول

  • شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1401 به چه صورت است ؟

شرایط کامل نقل و انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی در این مطلب شرح داده شد.

  • آیا دانشجویان ترم یک دانشگاه علوم پزشکی می توانند انتقالی بگیرند ؟

خیر ، دانشجویان ترم یک امکان گرفتن انتقالی ندارند و باید یک ترم از تحصیل آنها در دانشگاه گذشته باشد. ضمن اینکه دانشجویان رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی باید دو ترم از تحصیل آنها گذشته باشد.

  • ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی چگونه انجام می شود ؟

ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر