از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سیدا گرگان – راهنمای سیدا دانشگاه آزاد گرگان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سیدا گرگان ، راهنمای سیدا دانشگاه آزاد گرگان

 

دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان همانند دانشجویان سایر واحد های دانشگاه آزاد ، از خدمات سامانه سیدا بهره مند هستند. نام سامانه اینترنتی این دانشگاه ، سیدا گرگان نامیده می شود و فقط اختصاص به دانشجویانی دارد که برایشان پروفایل یا همان پورتال ایجاد شده و دارای نام کاربری و رمز عبور هستند.

البته آموزشکده فنی حرفه ای سما گرگان نیز دارای سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی می باشد ولی سیدا این دو دانشگاه مجزا و به آدرس های جداگانه است.

سیدا گرگان از دسترس خارج شده است و از این پس تمامی فرایند های مربوط به دانشگاه مثل پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، مشاهده نمرات و …. از طریق سایت آموزشیار دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

راهنمای سایت آموزشیار دانشگاه آزاد گرگان

با از دسترس خارج شدن سایت سیدا گرگان ، از این پس دانشجویان باید از طریق سایت آموزشیار امور مربوط به دانشگاه را پیگیری نمایند. سایت آموزشیار دانشگاه آزاد  ، سامانه یکپارچه سازی شده برای تمامی واحد های دانشگاه آزاد است که ابتدای ترم مهر ماه 99 شروع به کار کرده است.

آدرس این سامانه به نشانی edu.iau.ac.ir می باشد و علاوه بر دانشجویان ، اساتید و پرسنل آموزشی دانشگاه نیز باید از این سامانه برای ثبت نمرات و سایر امور درسی ، استفاده کنند. پس از وارد شدن به آدرس فوق ، وارد یکی از بخش های دانشجو ، استاد و پرسنل شوید.

 

دانشجویان پس از انتخاب بخش دانشجو در مرحله بعدی می بایست شماره دانشجویی خود را درج کنند. برای وارد کردن شماره دانشجویی ، لازم است در ابتدای شماره دانشجویی ، کد واحد را قید نمایید.

اگر شماره دانشجویی شما 111111111 می باشد و در دانشکده گرگان تحصیل می کنید ، کد دانشگاه آزاد گرگان 173 است و می بایست در بخش دانشجویی کد 173111111111 را درج کنید.

همچنین کد دانشگاه فنی حرفه ای سما گرگان ، 411 است و باید قبل از شماره دانشجویی خود این کد را قید کنید.

پرداخت شهریه در سایت آموزشیار گرگان

دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان ، از این پس برای پرداخت شهریه باید به سایت آموزشیار مراجعه کنند. در ابتدای هر ترم و قبل از شروع انتخاب واحد ، شهریه ثابت از دانشجو اخذ می شود و شهریه متغیر نیز تا زمان امتحانات پایان ترم باید تسویه کامل شود.

جهت ورود به سایت آموزشیار ، نام کاربری و رمز عبور خود را مطابق فرمول زیر وارد کنید :

  • نام کاربری : edu@شماره دانشجویی 173
  • رمز عبور : شماره دانشجویی 173

 

پس از ورود به سامانهه ، از منوی سمت راست سایت گزینه “ثبت نام دروس دانشجو” را انتخاب کنید.

 

سپس وارد بخش مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو شوید.

 

از بخش تراز ، مبلغ بدهی که باید واریز کنید را بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه کلیک کنید.

 

یکی از بانک های صادرات و ایران کیش را برای ادامه مراحل پرداخت شهریه ، انتخاب کنید.

 

حال باید مبلغ قابل پرداخت را تعیین و سپس بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

 

اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت ، رمز CVV2 ، رمز پویا و …. می باشد را درج کنید تا وجه از حساب شما کسر شود.

 

چنانچه پس از پرداخت شهریه ، همچنان در سامانه وضعیتتان بدهکار بود ، لازم است با واحد پشتیبانی سامانه یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا مشکلتان پیگیری و حل شود و در زمان انتخاب واحد ، اختلالی به وجود نیاید.

راهنمای انتخاب واحد در سایت آموزشیار گرگان

انتخاب واحد دانشگاه آزاد واحد گرگان و همچنین دانشگاه سما ، از این پس از طریق سایت آموزشیار انجام می گیرد و در این بخش راهنمای تصویری آن قرار داده شده است :

پس از ورود به سامانه با استفاده از اطلاعات کاربری تان ، از قسمت ثبت نام دروس دانشجو ، وارد بخش انتخاب واحد شوید.

 

بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

 

بر روی گزینه انتخاب کلاس درس از دروس دانشجو یا انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو کلیک کنید.

اگر در بخش “انتخاب درس از دروس رشته دانشجو” لیست دروس را مشاهده نکردید ، از بخش ” انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” استفاده کنید.

حالا در صفحه ای که نمایش داده می شود ، کد درس را وارد و ثبت نمایید.

 

 

پس از درج کردن کد دروس ، لیست دروس و اساتیدی که آن درس را ارائه داده اند نمایش داده می شود که شما می توانید با توجه به ساعات و روزهایی که امکان حضور در دانشگاه دارید ، یک گزینه را انتخاب نمایید.

پس از اتمام انتخاب واحد ، می توانید از بخش آخرین وضعیت ثبت نام دروس دانشجو بر روی گزینه “مشاهده و چاپ برنامه هفتگی” کلیک کنید تا برنامه هفتگی خود را به همراه ساعت تشکیل کلاس ها را مشاهده نمایید.

 

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد انتخاب واحد دانشگاه آزاد گرگان از کارشناسان ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای سیدا دانشگاه آزاد گرگان

برای وارد شدن به سیدا گرگان دانشگاه آزاد و سما می توانید عبارت “پورتال دانشگاه آزاد گرگان” را جست و جو کنید البته لینک ورود به سامانه در ادامه قرار داده شده است :

برای ورود به سیدا دانشگاه آزاد گرگان کلیک کنید

در اولین صفحه سیدا گرگان یا سایت دانشگاه سما گرگان ، نام کاربری و رمز عبور از دانشجو خواسته می شود که نام کاربری ، شماره دانشجویی رمز عبور نیز معمولا کد ملی است. البته رمز عبور قابل تغییر است ولی در صورت فراموشی باید به مدیر گروه آموزشی خود مراجعه کنید در غیر این صورت دسترسی به پورتال را نحواهید داشت.

استادان ، کارمندان دانشگاه و دانشجویان مهمان نیز می توانند با نام کاربری و رمز عبور وارد سیدا گرگان شوند.

سیدا گرگان ، راهنمای سیدا دانشگاه آزاد گرگان

موارد منوی سامانه سیدا دانشگاه آزاد گرگان

در منوی راست سیدا گرگان ، 10 مورد از خدمات الکترونیکی را مشاهده می کنید که مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند :

  • کلاس آنلاین : مربوط به تعطیلات اضطراری دانشگاه است که فعالیت های درسی به صورت مجازی انجام می گیرد.

  • بایگانی : در این بخش می توانید پرونده دیجیتالی خود را مشاهده کنید.

  • امور مالی : امکان پرداخت شهریه و مشاهده میزان بدهی از این بخش فراهم است.

  • صندوق رفاه : ثبت درخواست برای وام دانشجویی و پرداخت اقساط وام از این قسمت صورت می گیرد.

  • امور آموزشی : انتخاب واحد ، مشاهده برنامه درسی و هفتگی ، اعتراض به نمره ، دریافت کارنامه ، مشاهده لیست دروس ارائه شده ، دریافت کارت ورود به جلسه و … از این بخش می باشد.

  • سلف سرویس : دانشجویان در صورت تمایل می توانند غذای دانشگاه را از طریق سیدا گرگان رزرو کنند. منوی غذای هفتگی دانشگاه در سامانه قرار داده می شود و دانشجو بر اساس روزهایی که در هفته به دانشگاه می رود می تواند با پرداخت هزینه غذا را رزرو کند.

  • ارزشیابی اسایتد : دانشجویان باید در انتهای هر ترم ارزشیابی اساتید را انجام دهند و به کیفیت برگزاری کلاس توسط استاد ، نمره دهند.

یکی دیگر از امکانات سیدا گرگان این است که دانشجویان می توانند درخواست هایی با عنوان مرخصی تحصیلی ، معرفی به استاد ، بازگشت به درس ، انصراف از دانشگاه و … را در سامانه ثبت و پیگیری کنند. البته ثبت اولیه از طریق سیدا است و برای پیگیری های بیشتر باید به معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه کرد.

در صورت نیاز به راهنمایی در ورود به سامانه سیدا و یا ثبت نام و بازیابی رمز عبور و موارد دیگر مشاورین ارشد ” پاسخ با ما “ از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب بصورت تلفنی پاسخگوی شما عزیزان هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر