از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سناد چیست ؟ | سامانه سناد از معرفی تا راهنمای ثبت نام و آدرس جدید سایت ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سناد چیست ؟ | سامانه سناد از معرفی تا راهنمای ثبت نام و آدرس سایت ها

 

با وجود آنکه نزدیک به 10 سال است که سایت دانش آموزی سناد تاسیس شده است به دلایل مختلف بسیاری از دانش آموزان و والدین نمی دانند سناد چیست و چه کاربردی دارد. سامانه سناد به منظور کاهش رفت و آمد و عدم حضور در مدرسه طراحی و تاسیس شده است و اموری مانند ثبت نام مدرسه ، کلاس بندی کردن دانش آموزان ، خرید کتاب های درسی ، دریافت کارنامه و …. از طریق آن امکان پذیر است و حتی دانش آموزان برای پیگیری آموزش مجازی نیز در سامانه سناد ثبت نام کنند.

آدرس جدید سامانه های سناد چیست ؟

سامانه سناد برای مدارس پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم برای دانش آموزان عادی و استثنایی سایت های جداگانه اختصاص داده است و هر یک از دانش آموزان بر اساس مقطع تحصیلی خود باید وارد یکی از آدرس های زیر شوند.

آدرس های قدیم و جدید سامانه سناد

مقطع تحصیلی

آدرس قدیم

آدرس جدید

پشتیبانی سامانه سناد support.snd.medu.ir  support-snd.medu.ir
مدارس بزرگسال T.snd.medu.ir T-snd.medu.ir
سناد پیش دبستانی  p.snd.medu.ir p-snd.medu.ir
سناد متوسطه اول  M1.snd.medu.ir M1-snd.medu.ir
سناد متوسطه دوم M2.snd.medu.ir M2-snd.medu.ir
سناد متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی esm1p.snd.medu.ir esm1p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم پیش حرفه ای – استثنایی esm2p.snd.medu.ir esm2p-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستان استثنایی ps.snd.medu.ir ps-snd.medu.ir
سناد ابتدایی استثنایی es.snd.medu.ir es-snd.medu.ir
سناد متوسطه اول استثنایی  esm1.snd.medu.ir  esm1-snd.medu.ir
سناد متوسطه دوم استثنایی  esm2.snd.medu.ir esm2-snd.medu.ir

البته آدرس سایت سناد تغییر کرده است و آدرس قدیم فعال نیست.

راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه سناد

برای ورود سامانه سناد نیازمند به کدملی ، کد مدرسه و رمز عبور هستید. دانش آموزان جهت دریافت کلمه عبور باید به مدیر مدرسه مراجعه کنند ولی این رمز برای معلمان در زمانی که مدیر او را در سامانه ثبت نام می کند ، از طریق پیامک ارسال می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  آموزش تصویری سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، وارد پنل کاربری مدرسه می شوید و از منویی که در سمت چپ سایت قرار دارد می توانید ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد ، ثبت نام دانش آموز اتباع ، تغییر رشته و انتخاب رشته و … را انجام دهید.

همچنین سامانه سناد ثبت ارزشیابی نیز مختص به آموزگاران است و باید با ورود به کلاس درسی خود و دریافت لیست دانش آموزان ، به ترتیب وضعیت تحصیلی هر یک از دانش آموزان را درج کنند و دانش آموز می تواند با ورود به سایت کارنامه خود را دریافت نماید.

دانش آموزان ، والدین و معلمان چنانچه رمز عبور را فراموش کرده اید ، باید در سایت سناد گزینه ” فراموشی رمز سناد ” را انتخاب کنید و با درج شماره تلفن همراه خود ، رمز جدید از طریق پیامک برایتان ارسال می شود که لازم است آن را در سامانه ثبت و تایید کنید برای راهنمایی بیشتر در مورد بازیابی رمز فراموش شده سناد این مقاله را مطالعه بفرمایید : راهنمای بازیابی رمز سناد

هم چنین اگر در حین ثبت نام یا در بازیابی رمز عبور و … با هر مشکلی مواجه شدید ، می توانید با پشتیبانی سامانه سناد در ارتباط باشید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا مشکلتان حل شود.

کاربرد سامانه سناد برای شبکه شاد چیست ؟

در حال حاضر که امکان برگزاری مدارس به صورت حضوری فراهم نیست ، آموزش دانش آموزان از طریق اپلیکیشن شاد انجام می گیرد. تمام دانش آموزان ، مدیران و معلمان مدارس باید احراز هویت در شاد را انجام دهند تا لیست کلاس های درس به طور خودکار نمایش داده شود و با استفاده از آن ها ، آموزش مجازی را پیگیری کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  سناد متوسطه اول استثنایی | سامانه سناد جدید ، راهنمای کامل

احراز هویت در برنامه شاد ، بر اساس اطلاعاتی انجام می گیرد که معلم در سایت سناد ثبت کرده است و دانش آموزان و معلمان باید پس از درج کردن کدملی خود در شبکه شاد جدید ، با توجه به اطلاعات پیشفرضی که در سایت سناد برای آنها وجود دارد ، ورود به برنامه شاد را انجام دهند.

در صورتی که اطلاعات کاربری معلم و دانش آموز در سایت سناد ناقص یا بروزرسانی نشده باشد ، مدیر موظف است که آن ها را اصلاح نماید و در غیر اینصورت ، معلم و دانش آموز نمی تواند وارد برنامه شاد شود.

سوالات متداول داوطلبان

  • کد مدرسه سامانه سناد چیست ؟

کدی 8 رقمی است و به هر یک از مدارس اختصاص داده شده است و برای دریافت آن یا باید به مدیر و معاونت آموزشی مدرسه و یا باید با کارشناس مربوطه در اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنید.

  • آیا با سامانه سناد می توان ثبت نام دانش آموزان را انجام داد ؟

همه دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی می توانند از طریق سامانه سناد ثبت نام مدرسه را انجام دهند.

  • آیا آموزش مجازی از طریق سامانه سناد است ؟

دانش آموزان برای پیگیری آموزش مجازی باید وارد سامانه شاد شوند اما پیش از آن لازم است در سایت سناد ثبت نام کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سناد جدید ابتدایی آدرس جدید سامانه سناد ابتدایی و راهنمای سایت

سناد جدید ابتدایی | آدرس جدید سامانه سناد ابتدایی و راهنمای سایت

  سناد جدید ابتدایی در سال 1398 تاسیس شده است و یک سامانه اینترنتی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر