از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سقف تراز کنکور 1402📞 راهنمای کامل سقف تراز کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سقف تراز کنکور - راهنمای کامل سقف تراز کنکور

در توضیحات کارنامه کنکور سراسری بخش های مختلفی در جهت مشخص شدن وضعیت علمی داوطلب و مقایسه او با سایر داوطلبان درج شده است که یک بخش مربوط به تراز کنکور است. تراز یا نمره کل بر اساس ضرایب دروس در هر یک از زیر گروه ها و تاثیر 30 درصد سوابق تحصیلی مثبت ، محاسبه می شود و تابعی است از  اختلاف نمره داوطلب با میانگین جامعه آماری و هر چه قدر تراز داوطلب بیشتر باشد ، احتمال قوی تری برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های بهتری وجود دارد. در این مطلب می خواهیم بدانیم که سقف تراز کنکور چند است و تراز چه تفاوتی با رتبه دارد. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری و تراز اکتسابی را مدنظر قرار داد و تکمیل فرم انتخاب رشته را بر اساس این سه نمره مهم انجام داد. اگر می خواهید با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اید در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، می توانید با خیالی راحت انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سقف تراز کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور برای دانشگاه های سراسری بر مبنای رتبه در سهمیه و تراز و برای دانشگاه آزاد بر مبنای رتبه کشوری و تراز علمی داوطلب انجام می گیرد ، بنابراین تراز و نمره داوطلب تاثیری زیادی در شانس قبولی او دارد.

سقف تراز کنکور سراسری تقریبا نزدیک به 12000 است یعنی داوطلبانی که تراز هایی با این حدود دارند ، می توانند در دانشگاه ها و رشته های برتر گروه آزمایشی خود پذیرفته شوند و هر چه قدر که تراز پایین تر شود ، احتمال قبولی کم تر می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته تربیت مروج سیاسی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

در کنکور تجربی با تراز بالای 9500 احتمال قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی وجود دارد و با تراز حدود 7 تا 10 هزار نیز شانس پذیرش در رشته های پیراپزشکی وجود دارد.

در کنکور ریاضی نیز به همین صورت است هر چه قدر که تراز داوطلب نزدیک به 12 هزار و بیشتر از 10 هزار باشد ، می تواند در رشته های فنی مهندسی نظیر مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران و … در دانشگاه های برتر روزانه قبول شود.

سقف تراز کنکور انسانی نیز حدود 12000 هزار است و با تراز بالای 9000 در این گروه آزمایشی شانس پذیرش در رشته های پرطرفدار از قبیل حسابداری ، حقوق و روانشناسی دانشگاه های تاپ افزایش می یابد.

تفاوت رتبه و درصد دروس با تراز

رتبه کنکور تنها رتبه شما را در میان داوطلبان نشان می دهد مثلا اگر در سهمیه منطقه دو کنکور تجربی 250 هزار داوطلب باشد و رتبه شما 50 هزار باشد ، یعنی از 200 هزار نفر رتبه بهتر و از 50 هزار نفر رتبه بدتری کسب کرده اید اما با رتبه نمی توان سطح علمی دو داوطلب را با یکدیگر مقایسه کرد.

برای بهتر متوجه شدن تراز ، سه داوطلب را در نظر بگیرید که میانگین درصد دروس به ترتیب 30 ، 45 و 70 را کسب کرده اند ، اگر بخواهیم سطح علمی این 3 داوطب را بررسی کنیم ، با مفهوم رتبه می توان به این نتیجه رسید که داوطلب اول رتبه سوم ، داوطلب دوم رتبه دوم ، و داوطلب سوم رتبه یک را دارد اما اینکه داوطلب سوم چه قدر از بقیه توان علمی بالاتری دارد، با رتبه مشخص نمی شود.

اما تراز علمی این سه داوطلب به صورت زیر است :

  • داوطلب اول : تراز 6500
  • داوطلب دوم : تراز 8500
  • داوطلب سوم : تراز 11000
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی دانشگاه غیرانتفاعی 1401 - در تمام گروه های آزمایشی

پس با کمک تراز می توان فهمید که داوطلب سوم 4500 امتیاز تراز بهتری از داوطلب اول دارد.

سختی سوالات نیز ارتباط مستقمی با تعیین کردن تراز دارد ، ممکن است شما در یک درس 40 درصد کسب کنید و در یک درس دیگر 80 درصد اما تراز درس اول که 40 درصد زده اید ، بیشتر از درس دوم باشد چرا که سوالات درس اول دشوار بوده است و کمتر داوطلبی توانسته است درصد 40 را کسب کند و شما تراز بهتری را از بقیه دارید. عکس این موضوع نیز صدق می کند مثلا در یک درس درصد 80 را کسب کنید ، اما تراز بالایی نداشته باشید ، چون سوالات آسان بوده است و اکثر داوطلبان توانسته اند درصد های بالا و نزدیک به 80 را کسب کنند.

سقف تراز کنکور های آزمایشی

در آزمون های آزمایشی که توسط موسسات مختلف برگزار می شود برای اعلام وضعیت داوطلبان ، از تراز و نمره علمی استفاده می شود. سقف تراز کنکور آزمایشی قلم چی حدود 8500 تا 9000 ، سقف تراز آزمون های گزینه دو حدود 12000 و سقف تراز آزمون های گاج نیز حدود 11000 است.

در کنار توضیحات جامعی که در خصوص سقف تراز کنکور خدمتتان ارائه شد ، توصیه می شود برای تحلیل و کارنامه کنکور و انجام انتخاب رشته به صورت حرفه ای ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیپاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

سوالات شما

  • سقف تراز کنکور چقدر است؟

سقف تراز کنکور سراسری تقریبا نزدیک به 12000 است

  • در کنکور تجربی با چه ترازی می توانیم در رشته پزشکی قبول شویم؟

در کنکور تجربی با تراز بالای 9500 احتمال قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی وجود دارد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

انتخاب رشته کنکور 1402 برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر