از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ساخت آزمون آنلاین در واتساپ – راهنمای ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

 

با تعطیلی مدارس و غیر حضوری شدن تمام فعالیت های مربوط به مدرسه ، برای ارائه آموزش های مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین سامانه شاد راه اندازی شد و بیشتر کلاس ها در این برنامه برگزار می شود. با وجود آنکه برنامه شاد از قابلیت های زیادی برخوردار است ، اما برای ساخت آزمون آنلاین تنظیمات پیشرفته ای ندارد و معلمان باید برای برگزاری آزمون آنلاین از سایر برنامه ها و ابزار ها استفاده نمایند. ساخت آزمون آنلاین از طریق سایت هایی همچون گوگل فرم ، دیجی فرم و … انجام می گیرد و معلم باید پس از طراحی سوالات و ایجاد ازمون ، لینک آزمون را کپی و برای دانش آموزان در واتساپ ، شاد ، تلگرام و سایر پیام رسان ها ارسال نماید. در ادامه راهنمای ساخت آزمون آنلاین در واتساپ را ارائه داده ایم.

راهنمای ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

سایت گوگل فرم ، با دارا بودن تنظیمات پیشرفته ، بهترین ابزار برای ساخت آزمون آنلاین است. معلمان با استفاده از این سایت می توانند آزمونی با سوالات مختلف تستی ، تشریحی ، 4 گزینه ای و … طراحی کنند ، اگر آزمون نیاز به عکس داشت برای آن عکس قرار دهند ، تصحیح آزمون را به صورت سیستمی تنظیم کنند و بسیاری دیگر از امکانات که تنظمات هر کدام را در ادامه توضیح خواهیم داد.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد نحوه ساخت آزمون آنلاین در واتساپ از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

وارد سایت گوگل فرم شوید و در صفحه اول سایت بر روی سه خط سمت راست سایت که در تصویر زیر نیز مشخص شده است ، کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  ربات دیجی فرم در شاد - ربات دیجی فرم در تلگرام، واتساپ، بله، گپ

 

 

در این بخش باید از میان گزینه ها ، گزینه فرم نگار را انتخاب نمایید.

 

برای ایجاد فرم جدید ، بر روی علامت مثبت پایین صفحه کلیک کنید.

 

با زدن علامت مثبت ، صفحه ای مانند زیر را مشاهده خواهید کرد که باید در بخش فرم بندی عنوان ، نوع آزمون را درج کنید. مثلا امتحان زیست شناسی فصل ژنتیک

 

 

پس از تعیین نوع فرم ، برای ایجاد سوالات بر روی دکمه مثبت سمت چپ صفحه که در تصویر زیر نیز مشخص کرده ایم ، کلیک کنید. اولین سوال باید مربوط به نام و نام خانوادگی دانش آموزان باشد. پس از زدن دکمه مثبت ، در بخش سوال عبارت نام و نام خانوادگی را تایپ کنید و سپس بخش ضروری را نیز فعال کنید تا دانش آموزان بدانند که تکمیل این بخش ضروری است.

 

حال برای ایجاد سوالات جدید باید دوباره بر روی علامت مثبت کلیک کنید. شما می توانید سوالات را به صورت 4 گزینه ای ، پاراگراف کوتاه ، تستی ، تشریحی ، چند گزینه ای و … طراحی کنید.

تنظیمات ساخت آزمون آنلاین در واتساپ

برای ایجاد تنظیمات بیشتر در ساخت آزمون آنلاین در واتساپ ، بر روی علامت شبیه چرخ دنده در بالای صفحه کلیک کنید.

 

در بخش تنظیمات سه بخش را مشاهده می کنید. بخش کلی ، ارائه و آزمون ها. در بخش کلی لازم است که تنظیمات بیشتری را در آزمون اعمال کنید.

  • اگر می خواهید رسید پاسخ های دانش آموزان را پس از اتمام آزمون از طریق ایمیل دریافت کنید ، تیک بخش جمع آوری اطلاعات را فعال کنید.
  • اگر می خواهید دانش آموز فقط یکبار حق شرکت در امتحان را داشته باشد ، تیک گزینه محدودیت به یک پاسخ را فعال کنید.

 

در بخش ارائه ، پیام تایید را تایپ و ذخیره کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  دیجی فرم آزمون ساز شاد - لینک و راهنمای ساخت آزمون شاد در دیجی فرم

 

اگر می خواهید آزمون به صورت سیستمی تصحیح شود ، در بخش آزمون ها ، بخش به آزمون تبدیل شود را فعال نمایید.

برای ساخت آزمون آنلاین با مشکلی مواجه شده اید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید ؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

نحوه ارسال آزمون آنلاین در واتساپ

پس از طراحی تمام سوالات ، اضافه کردن تصویر و تعیین زمان شروع امتحان ، بر روی گزینه ارسال بالای صفحه کلیک کنید.

 

لینک آزمون را از بخش پیوند کپی و در گروه واتساپ مربوطه ارسال نمایید.

 

 

پس از ساخت آزمون آنلاین و ارسال لینک آزمون در واتساپ یا سایر پیام رسان ها ، دانش آموزان می توانند با کلیک بر روی لینک وارد آزمون شوند و به سوالات پاسخ دهند. آزمون راس ساعتی که شما هنگام ساخت آن تنظیم کرده اید ، برگزار خواهد شد و اگر دانش آموزان پیش از زمان تعیین شده وارد سایت شوند ، سوالات برای آنها نمایش داده نمی شود.

پس از اتمام زمان آزمون و تصحیح پاسخبرگ دانش آموزان به صورت سیستمی ، سایت گوگل فرم به شما اطلاعاتی در خصوص آمار پاسخگویی دانش آموزان به سوالات می دهد. سوالاتی که کمترین میزان پاسخگویی را داشته اند که نشان دهنده سخت و دشوارتر بودن آنها بوده است ، تعداد دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند ، ضریب سختی سوالات و …. همگی در اطلاعات آماری و فردی که توسط سایت ارائه می شود ، قابل مشاهده است.

علاوه بر گوگل فرم ، از طریق سایت دیجی فرم نیز امکان ساخت آزمون آنلاین در شاد وجود دارد که در مطلب دیجی فرم آزمون ساز شاد راهنمای جامعی را در این خصوص ارائه داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

4 نظر

  1. علوم هشتم

  2. علوم هشتم کلاس هشتم متوسطه اول

  3. علوم تجربی هشتم متوسطه اول

  4. عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر