از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور 1401 – نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور

 

دانشگاه دولتی هر ساله تعدادی از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می نماید تا علاقه مندان بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرفته شوند. این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته را به روش اینترنتی انجام می دهد و متقاضیان می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. ثبت نام در تاریخ مقرری انجام می گیرد که اطلاعیه های مربوط به آن از سایت سنجش منتشر می شود. زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور در دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه که در ادامه این مطلب بیشتر توضیح می دهیم.

اخبار و اطلاعیه های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های دولتی و سراسری را از مشاوران ما پیگیری کنید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی با سایر دانشگاه های سراسری مشترک است

پیش از بررسی زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور ، لازم است بدانید که انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه با ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه های سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد. در واقع ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه روزانه ، غیرانتفاعی ، شبانه ، پیام نور و مجازی ، در داخل یک دفترچه قرار می گیرند و این دفترچه در اختیار داوطلب قرار داده می شود.

سپس داوطلب می تواند از تمام دانشگاه هایی که رشته های بدون کنکور ارائه کرده اند ، رشته های مورد تقاضای خود را استخراج کند و در سایت سنجش به ثبت برساند. حداکثر تعداد انتخاب های مجاز نیز 150 کد رشته محل است. برای مثال داوطلب می تواند 70 رشته از دانشگاه روزانه ، 30 رشته از دانشگاه شبانه ، 30 رشته از دانشگاه غیرانتفاعی و 20 رشته از دانشگاه پیام نور انتخاب کند و در یک فرم انتخاب رشته درج نماید.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور مهرماه 1401

احتمالا می دانید که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی در دو نیمسال انجام می گیرد که تقاضا برای پذیرش در نیمسال اول تحصیلی یعنی مهرماه بیشتر است از طرفی ظرفیت رشته های تحصیلی در این نیمسال بیشتر هم هست. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی برای ترم مهرماه ، معمولا از اواخر مردادماه می باشد و به داوطلبان بیشتر از دو هفته فرصت داده می شود نسبت به انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور واحد تهران غرب 1401 - لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور مهرماه 1401 هنوز اعلام نشده است اما می توانید برای پیگیری اخبار آن ، با مشاوران ما در ارتباط باشید و با شروع شدن فرایند ثبت نام ، انتخاب رشته خود را به کمک مشاوران ما انجام دهید.

مرتبط بخوانید : هزینه خوابگاه دانشگاه دولتی

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور بهمن ماه 1401

اگر از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی در نیمسال اول تحصیلی جا مانده اید و یا مدارکتان کامل نبود ، می توانید در نیمسال دوم نسبت به ثبت نام اقدام کنید. زمان در نظر گرفته شده برای ثبت و نام انتخاب رشته این نیمسال معمولا از اواخر آذر ماه است و حدود 10 روز الی 2 هفته نیز فرصت برای ثبت نام وجود دارد.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه نیمسال اول و دوم – دانشگاه نیمسال اول و دوم چیست

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی باید به سایت سازمان سننجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و در قدم اول دفترچه راهنما را دانلود نمایید. در این دفترچه ، اطلاعاتی که لازم است شما بدانید درج شده است پس حتما پیش از اقدام به ثبت نام ، آن را مطالعه کنید. پس از مطالعه دفترچه ، نوبت واریز هزینه ثبت نام در سایت سنجش است.

هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری فقط باید در سایت سنجش پرداخت شود و نحوه پرداخت نیز از طریق خرید کارت اعتباری می باشد. پس از آنکه کارت اعتباری را با پرداخت موفقیت آمیز هزینه تهیه کنید ، می توانید فرم ثبت نام را دریافت نمایید و آن را با کدرشته هایی که از قبل استخراج کرده اید ، تکمیل نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های کاردانی پیوسته - معرفی رشته های کاردانی پیوسته تمام دانشگاه ها

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته ، باید آن را در سایت سنجش ثبت کنید و شماره پرونده و کد پیگیری را دریافت نمایید. با دریافت این دو کد ، ثبت نام شما با موفقیت انجام گرفته شده است.

مرتبط بخوانید : تاریخ ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه علمی کاربردی

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه دولتی رشته های بدون کنکور دارد ؟

بله ، تعدادی از رشته های دانشگاه دولتی به صورت بدون کنکور هم ارائه می شوند.

  • تاریخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی 1401 در چه تاریخی است ؟

درباره زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور در این مطلب اطلاعات کاملی را ارائه کرده ایم.

  • آیا دانشگاه دولتی در نیمسال دوم تحصیلی هم دانشجو پذیرش می کند ؟

بله ، رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی در نیمسال دوم تحصیلی هم ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر