از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

روش مطالعه آزمون نظام مهندسی 📞 برنامه ریزی و نحوه مطالعه آزمون نظام مهندسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

روش مطالعه آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی برای رشته‌ های مختلف مهندسی به شرح مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی شهرسازی ، مهندسی برق و … برگزار می شود و داوطلبانی که می خواهند در این آزمون شرکت کنند باید منابع را تهیه کرده‌ و با روش درست ، این منابع را مطالعه کنند. روش مطالعه آزمون نظام مهندسی با روش مطالعه برای آزمون های ورود به دانشگاه کاملا متفاوت است و از آنجایی که آزمون به صورت کتاب باز برگزار می شود ، داوطلبان باید این موضوع را هم برای مطالعه در نظر بگیرند. در این مطلب می خواهیم راجع به روش صحیح مطالعه برای آزمون نظام مهندسی توضیح دهیم. لطفا همراه ما باشید.

روش مطالعه آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی توسط معاونت مسکن ، وزارت راه و شهرسازی ، سالی دو تا سه بار برگزار می شود و داوطلبان مجاز هستند تا زمانی که نمره قبولی این آزمون را به دست می آورند ، در نوبت های آزمون شرکت نمایند. آزمون نظام مهندسی هر ساله مفهومی تر و سخت تر می شود و داوطلبان باید روش مطالعه صحیحی را به کار بگیرند تا بتوانند در آزمون موفق شوند. روش مطالعه آزمون نظام مهندسی هر داوطلب بسته به شرایط او می تواند متفاوت باشد اما می توان با در نظر گرفتن برخی نکات ، مطالعات درستی داشت.

مرتبط بخوانید : پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی چه باید کرد 

در ادامه به مهم ترین نکات در مطالعه صحیح برای آزمون نظام مهندسی می پردازیم :

آزمون نظام مهندسی کاملا متفاوت با آزمون های دانشگاهی است

در قدم اول برای مطالعه و برنامه ریزی جهت شرکت در آزمون نظام مهندسی ، باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید که آزمون نظام مهندسی با آزمون های دانشگاهی کاملا متفاوت است. برای این آزمون نیاز نیست که محتوای منابع را حفظ کنید اما باید درک عمیقی از منابع داشته باشید. مطالعه روزنامه وار برای قبولی در آزمون نظام مهندسی کافی نیست و با این روش مطالعه فقط می توانید چند تست محدود را حل کنید اما اگر مطالعه مفهومی داشته باشید ، می توانید سوالات بیشتری را درک کرده‌ و پاسخ دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون نظام مهندسی چند بار در سال 📞 آزمون نظام مهندسی چند نوبت است

یادگیری ترفندهای مطالعه

برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید ترفندهای مطالعه را بلد باشید. برخی از این ترفندها به شرح زیر هستند :

هایلایت کردن‌ سرتیترهای هر فصل

زمانی که در حال مطالعه یک کتاب هستید ، سرتیترها را با یک ماژیک هایلایت کنید تا با یک نگاه به سرتیتر و موضوع اصلی متوجه مباحث آن صفحه شوید.

مشخص کردن‌ صفحات مرتبط

صفحات مرتبط در کتاب را با یک شماره صفحه به هم ارتباط دهید یعنی اگر یک موضوع در صفحه ای یا در بخش دیگری از کتاب آمده‌ است ، شماره آن صفحه را کنار بند مورد نظر بنویسید. همچنین اگر یک موضوع در دو مبحث مختلف تکرار شده‌ است ، شماره مباحث و صفحه آنها را هم بنویسید.

هایلایت بندهای سوال خیز

اگر در کتاب با بند سوال خیز مواجه شدید ، کنار بند با رنگ خوانا یادداشت کرده‌ یا هلایت کنید. با این کار می توانید بخش های سوال خیز را سریع تر تشخیص دهید و تست های بیشتری را در آن بخش ها حل کنید.

 هایلایت کردن‌ اعداد

اعداد مهم در کتاب آزمون نظام مهندسی را با یک رنگ مخصوص هایلایت کنید زیرا اعداد خیلی مهم هستند و از طرفی زود از یاد می روند.

علامت گذاری کلمات شرطی و یا منفی

کلمات شرطی و عباراتی مثل حداقل / حداکثر / باید / نباید / مگر آنکه / دست کم و… را علامت گذاری کنید یا زیر آنها را خط بکشید. با تسلط بر روی این عبارات ، امکان اشتباه در جلسه آزمون به حداقل می رسد.

تست زدن

بهترین راه برای تسلط به مباحث آزمون نظام مهندسی ، تست زدن‌ است و هر چقدر که بیشتر تست کار کنید ، تسلط شما بالاتر خواهد بود. در تست ها ، مباحث مختلف ترکیب می شوند و شما می توانید با حل آنها ، بخش ها و مباحث مهم را برای خود یادآوری کنید. برای تست زنی آزمون نظام مهندسی ، هم تست های آزمون های سال های قبل را بررسی کنید و هم تست های تالیفی را بررسی نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  منابع آزمون نظام مهندسی عمران 📞 معرفی منابع آزمون تمام حوزه های عمران

شما با حل تست های آزمون نظام مهندسی سال های قبل می توانید مباحث پر سوال و مهم را شناسایی کنید و تمرکز بیشتری در آن مباحث داشته باشید همچنین تست های تالیفی ، آمادگی شما را برای شرکت در آزمون افزایش می دهند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام آزمون نظام مهندسی

تهیه منابع مناسب

روش مطالعه آزمون نظام مهندسی

شما برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی باید منابع مناسبی هم داشته باشید. منابع آزمون نظام مهندسی هر سال توسط سازمان اعلام می شود و لازم است با تهیه این منابع برای حوزه انتخابی خود ، مطالعه را شروع کنید. منابع آزمون ورود به حرفه مهندسی برای هر رشته‌ در حوزه های طراحی ، نظارت و اجرا متفاوت است.

سوالات شما

  • بهترین روش مطالعه آزمون نظام مهندسی چگونه است؟

در این مطلب یکسری از نکات کلی و روش های مطالعه برای آزمون نظام مهندسی را شرح داده‌ ایم.

  • آیا آزمون نظام مهندسی کتاب باز برگزار می شود؟

بله ، شما می توانید در روز آزمون نظام مهندسی تمام منابع را همراه خود داشته باشید.

  • نمره قبولی آزمون نظام مهندسی چقدر است؟

داوطلبان با کسب حداقل 50 درصد از نمره کل آزمون می توانند قبول شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون نظام مهندسی برای چه رشته هایی است

آزمون نظام مهندسی برای چه رشته هایی است 📞 معرفی رشته های اصلی و مرتبط

بسیاری از دارندگان مدرک از رشته‌ های فنی مهندسی که علاقه دارند در آزمون نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر