از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

روز اول دانشگاه – چگونه در روز اول دانشگاه راحت و آگاه باشیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

روز اول دانشگاه – چگونه در روز اول دانشگاه راحت و آگاه باشیم

 

اول مهر همیشه برای ما یادآور خاطرات خاص زندگی مان است ، خاطرات شیرین مدرسه رفتن و ذوق و شوق تهیه کتاب ، کیف و لوازم تحریر نو و انتظار کشیدن برای شروع مدرسه و پوشیدن یونیفرم مدرسه و خاطرات مسیر رفتن از خانه تا مدرسه با دوستان و همکلاسی ها که در ذهن همه ما باقی مانده و خواهد ماند. اما امسال شرایط متفاوت تر است ، شما قرار است وارد دانشگاه شوید ، محیطی جدید و دوستان جدیدتر که گاها از شما بزرگتر نیز هستند. روز اول دانشگاه در کنار استرسی که دارد ، حس خوبی را نیز به همراه دارد. حس خوب بزرگ شدن و ورود به محیطی که قرار است در آنجا برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و درس بخوانید و پس از چند سال ، ثمره تلاش خود را ببینید و به موفقیت های شغلی و تحصیلی برسید.

استرس ترم اولی ها در روز اول دانشگاه

ورود به فضای جدیدتر ، آشنا شدن با دوستان جدید ، دور شدن از خانه و خانواده ، درگیری های ثبت نام و انتخاب واحد ترم اول ، گرفتن خوابگاه ، پرداخت شهریه و امور مالی دانشگاه ، بلاتکلیفی در برگزاری یا عدم برگزاری کلاس ها ، وجود تفاوت های فرهنگی و نگرانی هایی که به همراه دارد و … همگی باعث استرس دانشجوی ترم اولی می شود. اما چگونه می توان این شرایط را کنترل کرد ؟

دوری از خانواده و تنها شدن

اگر در دانشگاه غیر بومی پدیرفته شده اید ، مطمئنا احساس تنها شدن و طاقت نیوردن دوری خانواده را خواهید داشت مخصوصا دانشجویان دختر که معمولا حساسیت بیشتری نشان می دهند. اینکه خیلی ها توصیه می کنند که باید سعی داشته باشید که به تنها زندگی کردن عادت کنید ، حرف درستی نیست. شما قرار است دست کم 4 سال در خوابگاه باشید و به راحتی می توانید با همکلاسی ها یا هم اتاقی هایتان دوست شوید و یا با مشاور دانشگاه خود در ارتباط باشید.

بهترین توصیه برای حل مشکلات تنهایی و دلتنگی برای خانواده ، صحبت کردن با مشاور دانشگاه است. به هر حال مشاور متخصص امور دانشجویان است و با ارتباط زیادی که طی چند سال با دانشجویان داشته است ، بهتر می تواند شما را درک کند. مثبت اندیش باشید ، لازم است که در مقطعی چند ساله مستقل ار خانواده زندگی کنید و خودتان تصمیم بگیرید.

در کل اینکه اجازه دهید زمان بگذرد ، پس از چند ماه با پیدا کردن دوستان جدید شرایط خیلی بهتر می شود. می توانید با دوستان خود در زمان هایی که کلاس ندارید ، به تفریح بروید ، از مناطق گردشگری آن استان دیدن کنید و … مطمئنا پس از فارغ التحصیلی دلتنگ این روزها خواهید شد پس سعی کنید که با مثبت اندیشی ، روزهای خوشی را سپری کنید.

اگر خوابگاهی هستید ، با هم اتاقی هایتان به توافق برسید

معمولا دانشجویان ترم اول که خوابگاهی هستند ، با هم اتاقی های خود درباره نحوه نظافت اتاق ، ساعت خواب و بیداری ، ساعت درس خواندن و تفریح و … نمی توانند به توافق برسند که ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. همان روز اول باهم به توافق برسید که رسیدگی به امور خوابگاه به چه صورت باشد تا برای یکدیگر دردسر و مزاحمت ایجاد نکنید.

از وسایل شخصی خود مراقبت کنید اگر لپ تاپ دارید حتما در کمدی که به شما اختصاص داده می شود نگهداری کنید. اگر از غذای خوابگاه استفاده می کنید باید از یک هفته قبل وعده های غذایی صبحانه ، ناهار و شام روزهایی را که در خوابگاه هستید را رزرو کنید. اگر هم خودتان میخواهید غذا درست کنید ، می توانید با دو سه نفر از هم اتاقی ها توافق کنید که با خرید وسایل لازم در هر ماه ، خودتان غذا تهیه کنید و درست کردن غذا نیز نوبتی باشد.

از انرژی منفی ترم بالایی ها دوری کنید

همیشه این را در نظر داشته باشید که حتی اگر رشته ای که تحصیل می کنید ، بازار کار خوبی نداشته باشد مطمئنا با علاقه ای که شما به رشته تان دارید ، موفق خواهید شد. پس به حرف های دانشجویان ترم بالایی که پر از انرژی منفی و ناامیدی است اهمیت چندانی ندهید و مصمم برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

همیشه اینطور تصور کنید که عده ای منتظر بوده اند در جای شما و در همان رشته و دانشگاه تحصیل کنند ، پس باید فرصت را غنیمت بشمارید و در رشته ای که قبول شده اید خوب درس بخوانید تا موفق شوید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد ترم اول دانشگاه از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

روز اول دانشگاه چی بپوشم

روز اول دانشگاه – چگونه در روز اول دانشگاه راحت و آگاه باشیم

 

طرز پوشش روز اول دانشگاه به چه صورت است ؟ آیا حراست به نوع پوشش گیر می دهد ؟ دانشجویان خانم توجه داشته باشید که اگر در دانشگاه شما داشتن چادر الزامی است ، حتما باید چادر به سر کنید حتی در روز ثبت نام اگر چادر نداشته باشید ، حراست به شما اجازه ورود به دانشگاه را نمی دهد.

البته در اکثر دانشگاه ها اجباری به پوشش چادر نیست ولی پوشش ساده باید رعایت شود. دانشجویان خانم باید مانتو متناسب با محیط دانشگاه بپوشند و مقنعه به سر داشته باشند. مانتو جلو باز ، کوتاه و تنگ و همچنین آرایش غلیظ مورد تایید حراست دانشگاه نیست و احتمال زیاد به شما اجازه نمی دهند که وارد دانشگاه شوید.

البته در بعضی حراست های دانشگاهی از دانشجویانی که پوشش نامناسب دارند ، تعهد دریافت می کنند و در صورت تکرار پوشش نامناسب ، ممکن است با اخطار کمیته انضباطی روبرو شوید.

برای دانشجویان پسر بدترین نوع پوشش روز اول دانشگاه ، کت و شلوار است ، در دانشگاه برای پوشش دانشجویان قوانین خاصی وجود دارد مثلا پوشیدن لباس آستین کوتاه و جذب برای آقایان ممنوع است و بهتر است کمی محتاطانه ‌تر لباس دانشگاهی را انتخاب کنید.

در دانشگاه معمولا دانشجویان رشته های هنر آزادی بیشتری در پوشش دارند ، دانشجویان رشته های فنی مهندسی اسپرت تر هستند و دانشجویان رشته های انسانی پوشش رسمی تر دارند.

در رابطه با کیف و کوله پشتی نیز بستگی دارد دانشجوی چه رشته ای باشید ، دانشجویان رشته های فنی مهندسی معمولا هر روز به لپ تاپ نیاز دارند پس لازم است که از کیف و کوله پشتی مخصوص لپ تاپ استفاده کنند اما اگر در روز چند کتاب و جزوه لازم دارید ، داشتن کیف رودوشی یا کیف دستی برای دانشجویان خانم کفایت می کند.

روز اول دانشگاه کلاس درس را چگونه پیدا کنیم

معمولا دانشجویان ترم اولی در پیدا کردن کلاس های درس خود در روز های اول با مشکل مواجه هستند. هر دانشگاه خود شامل چند دانشکده است و هر دانشکده نیز از چندین کلاس و بخش های مختلف تشکیل شده است. برای پیدا کردن کلاس درس ، به پورتال دانشجویی خود در سایت دانشگاه مراجعه کنید و وارد برنامه هفتگی شوید. در برنامه هفتگی ساعت برگزاری و شماره کلاس درج شده است

معمولا کلاس هایی که با شماره 100 شروع می شوند در طبقه اول دانشکده ، کلاس های با شماره 200 در طبقه دوم دانشکده و به همین ترتیب تا طبقه چهار و پنج. پس از بررسی ساعت تشکیل هر کلاس ، دانشکده را پیدا کنید در مقابل هر ساختمان اسم دانشکده درج شده است ، سپس با توجه به شماره کلاس که 100 ، 200 و … است طبقه کلاسی را پیدا و در نهایت شماره کلاس را بیابید.

کلاس های معارف به صورت کلاس های مجزای خواهران و برادران برگزار می شوند اما کلاس های اصلی و تخصصی مختلط هستند. بهتر است سر ساعت و پیش از استاد در کلاس حضور داشته باشید ، اگر حین برگزاری کلاس لزومی بود ، می توانید از کلاس خارج شوید. در ضمن حتما گوشی موبایلتان را در کلاس درس خاموش کنید.

البته امسال به دلیل بیماری کرونا ، احتمالا کلاس های آنلاین جایگزین کلاس های حضوری شوند و دانشجویان ترم اولی باید از سامانه اینترنتی برگزاری کلاس های آنلاین اطلاع یابند.

در مورد کلاس های آنلاین دانشگاه سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آشنایی با بخش های مختلف دانشگاه در روز اول

می توانید در روز اول دانشگاه سری به بخش های مختلف دانشگاه بزنید. هر دانشگاه از چند دانشکده ، کتابخانه ، نمازخانه ، سالن ورزشی ، انتشارات ، سلف سرویس (سالن غذا خوری) و …. تشکیل شده است. اگر غذای دانشگاه را از طریق سایت رزرو کرده باشید ، می توانید با ارائه ژتون به مسئول سلف ، غذا بگیرید. هزینه غذای سلف سرویس معمولا کمتر از هزینه آزاد است اما بیشتر دانشجویان از کیفیت غذای سلف گله مند هستند.

می توانید در ساعت خالی بین کلاس ها در کتابخانه یا نمازخانه بگذرانید زیرا معمولا بین هر کلاس حدودا نیم ساعت الی 45 دقیقه تایم آزاد وجود دارد. در اولین روز دانشگاه به کارشناس آموزشی رشته خود برای دریافت کارت دانشجویی مراجعه کنید ، بدون کارت دانشجویی امکان بسیاری از فعالیت های دانشجویی داخل دانشکده وجود ندارد پس حتما پیگیری کنید.

روز اول دانشگاه چی ببریم

روز اول دانشگاه چی ببریم ؟ معمولا دو سه هفته اول دانشگاه کلاس ها به دلیل حاضر نشدن تمام دانشجویان و مشکلات ثبت نام و انتخاب واحد ترم اولی ها تق و لق است. اما بعضی اساتید حتی اگر جمعیت کلاس کمتر از حد نصاب باشد ، تدریس را شروع می کنند. برای روز اول دانشگاه ، حتما دفترچه ، خودکار و مداد و … به همراه داشته باشید تا اگر استاد تدریس انجام داد ، جزوه را یادداشت کنید. بیشتر اساتید کتاب معرفی می کنند اما دانشجو را ملزم نمی کنند که کتاب را حتما بخرند و همراه با تدریس کتاب ، جزوه را نیز ارائه می دهند.

پس اگر شما با کتاب خواندن درس را بهتر متوجه می شوید ، می توانید آن را تهیه کنید در غیر اینصورت همان جزوه کلاسی کفایت می کند. برای تهیه کتاب ها نیز می توانید به انتشارات دانشگاه مراجعه کنید ، اکثر کتاب های معرفی شده توسط اساتید در انتشارات دانشگاه موجود هستند و بهتر است سریع تر و تا قبل از تمام نشدن کتاب ها ، آن ها را تهیه کنید زیرا معمولا تعداد دانشجویانی که درخواست کتاب دارند ، بیشتر از تعداد کتاب هاست و در صورت تمام شدن کتاب مجبورید که از بیرون دانشگاه تهیه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

3 نظر

  1. ستایش تیموری

    باسلام واقعا فوق العاده است من هنوز یازدهم انسانی هستم ودلهره دانشگاه دارم با این مقاله هایی که شما گذاشتین یه کم ترسم ریخته ممنون واقعا عالییییییییی

  2. سلام ، ممنون از مقاله ی خوبتون ، راستش من از هفته ی دیگه کلاسام شروع میشه ، بار اول که برای ثبت نام حضوری وارد دانشگاه شدم خیلی استرس داشتم ، درحالی ک پدرمم همراهم بود ، احساس میکردم روحیه ام با محیط دانشگاه همخوانی نداره ؛ بار دومم برای کامل کردن امور ثبت نام رفتم که تنها بودم ، ولی باز یکم استرس داشتم ، ولی بعد از گرفتن کارت دانشجویی و آشنایی با کارشناس رشتم و یک سری از پرسنل دانشگاه استرسم خیلی کمتر شده و با خوندن این مقاله میتونم بگم دیگه حس ناراحتی و نگرانی نسبت به این موضوع ندارم ، برای تمام دانشجو های ترم اول در هر رشته و هر دانشگاهی آرزوی موفقیت دارم😊🤍

  3. یه ناشناس کوچک

    وایی مقالتون خیلی خوب بود با این که کلاس نهمم ولی از الان استرس دانشگاه رو دارم مخصوصا این که نکنه حراست دانشگاه بهم گیر بده و اینا به هر حال بازم ممنونم❤️🦋✨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر