از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های بدون کنکور برای مهاجرت – بهترین رشته های بدون کنکور برای مهاجرت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته های بدون کنکور برای مهاجرت

 

رشته های بدون کنکور برای مهاجرت کدام رشته ها هستند ؟ برای بسیاری از داوطلبانی که قصد پذیرش بدون کنکور در دانشگاه را دارند ، آینده شغلی و بازار کار رشته ها در خارج از کشور مهم است و می خواهند بدانند که با تحصیل در کدام رشته ، شرایط مهاجرت آسان تری خواهند داشت ؟ اگر برای شما هم این موضوع اهمیت دارد ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

برای راهنمایی در زمینه مهاجرت تحصیلی و پرسیدن سوالات خود ، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا با تحصیل در رشته های بدون کنکور می توان مهاجرت کرد ؟

رشته های بدون کنکور تنوع بسیاری دارند و در چند سال اخیر علاوه بر دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی ، دو دانشگاه روزانه و نوبت دوم نیز به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می کنند. این رشته ها در گروه های فنی مهندسی ، علوم انسانی ، علوم تجربی ، هنر و زبان دایر هستند و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی خود می توانند پذیرش بگیرند.

سوالی که برای داوطلبان علاقه مند به مهاجرت پیش می آید این است که آبا تحصیل بدون کنکور ، شرایط مهاجرت برای آنها فراهم است ؟ آیا مدرک لیسانس بدون کنکور برای مهاجرت معتبر می باشد ؟ در زمینه پاسخ این سوالات بهتر است بدانید که شیوه پذیرش بدون کنکور یا با کنکور در دانشگاه ، تاثیری در اعتبار مدرک تحصیلی ندارد و فارغ التحصیلان هر دو روش ، از نظر اعتبار مدرک در وضعیت برابری قرار دارند. بنابراین با تحصیل بدون کنکور ، ارزش مدرک فارغ التحصیلی شما کم نمی شود و در صورت علاقه مندی می توانید اپلای کنید.

بهترین رشته های بدون کنکور برای مهاجرت 

بعضی از رشته ها از نظر مهاجرت تحصیلی ، در وضعیت بهتری قرار دارند و با داشتن مدرک لیسانس این رشته ها می توان راحت تر اپلای کرد. البته بستگی به دانشگاه و کشور مورد تقاضای شما نیز دارد برای مثال در دانشگاه های کشورهایی همچون هلند ، اسپانیا ، آلمان ، فنلاند ، سوئد و …. در رشته های فنی مهندسی همچون مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران تقاضا برای اپلای زیاد است و با ارائه مدرک فارغ التحصیلی می توان برای مقطع ارشد یا دکتری اپلای کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد واحد زنجان 1401 – معرفی رشته ها + شرایط ثبت نام

نکته دیگری که برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد این است که اکثریت متقاضیان ، برای مقطع دکتری اپلای می کنند زیرا قبولی در این مقطع به دلیل ظرفیت بیشتری که اختصاص داده می شود ، شرایط به نسبت راحت تری در مقایسه با اپلای کارشناسی ارشد دارد. این موضوع می تواند برای شما یک مزیت باشد و می توانید پس از گرفتن لیسانس بدون کنکور خود ، وارد مقطع ارشد در دانشگاه معتبری شوید و برای دکتری اقدام به مهاجرت تحصیلی کنید.

به جزء رشته های فنی مهندسی ، در رشته های علوم انسانی از جمله مدیریت بازگانی، روانشناسی و … نیز می توان مهاجرت کرد یا در رشته های علوم پایه از جمله زیست شناسی ، شیمی و … امکان اپلای وجود دارد.

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی در رشته های بدون کنکور

رشته های بدون کنکور برای مهاجرت

دانشگاه های خارج از کشور برای پذیرش دانشجو از سایر کشور ها ، شرایطی را قرار داده اند و متقاضیان فقط در صورت داشتن شرایط می توانند قبول شوند. بعضی از دانشگاه ها آزمون ورودی اجرا می کنند اما بسیاری از دانشگاه ها نیز با شرط معدل اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

برای اپلای در تمام دانشگاه های خارج از کشور ، نیاز به مدرک زبان می باشد که اگر رشته تحصیلی انتخابی شما به زبان انگلیسی تدریس شود ، باید مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل نمره مد نظر دانشگاه ارائه کنید و اگر هم رشته انتخابی شما به زبان آن کشور تدریس می شود ، می بایست مدرک زبان کشور مربوطه را ارائه کنید. بعضی از دانشگاه ها نیز دوره های زبان چند ماهه تا یکساله را برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور زبان 1401 - معرفی رشته ها + شرایط ثبت نام

علاوه بر مدرک زبان ، برخورداری از توانایی مالی کافی برای تحصیل در آن دانشگاه و کشور نیز مهم است. حساب بانکی شما برای اپلای مورد بررسی قرار می گیرد و حداقل باید برای یکسال تحصیل و زندگی در کشور مقصد ، بودجه داشته باشید. البته اگر از طریق بورسیه تحصیلی اقدام به اپلای کنید ، این شرط برای شما حذف می شود.

در زمان انتخاب کشور و دانشگاه جهت اپلای ، مواردی همچون رایگان بودن تحصیل را بررسی کنید و اگر شهریه داشت ، بررسی کنید که میزان شهریه سالانه چقدر است. همچنین لازم است از قوانین مربوط به کار همزمان با تحصیل دانشجویان خارجی در آن کشور مطلع شوید زیرا ممکن است کشوری که شما انتخاب می کنید ، اجازه اشتغال به کار به دانشجویان را ندهد و شما در تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود با مشکل مواجه شوید.

بعضی از کشور ها همچون آلمان ، امکان اخذ اقامت دائم بعد از اتمام تحصیلات را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند اما در بعضی دیگر از کشور ها ، حداکثر تا یکسال پس از اتمام تحصیلات باید آن کشور را ترک کرد.

تمام موارد فوق ، از جمله نکاتی هستند که باید در زمان اپلای بررسی کنید. می توانید برای بهره مندی از مشاوره تحصیل در خارج از کشور ، از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید و به پاسخ تمام سوالات خود برسید.

سوالات شما

  • رشته های بدون کنکور برای مهاجرت کدام رشته ها هستند ؟

رشته های مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پایه و … می توانند جزو بهترین رشته های بدون کنکور جهت مهاجرت باشند.

  • کدام دانشگاه های خارج از کشور در مقطع لیسانس دانشجوی مهاجر بدون کنکور پذیرش می کنند ؟

عمده ظرفیت پذیرش دانشگاه های خارج از کشور برای دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است و تعداد محدودی از آنها در مقطع کارشناسی نیز دانشجو پذیرش می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

یک نظر

  1. عالی و جامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر