از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته معماری بدون کنکور 1401 – شرایط رشته معماری بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته معماری بدون کنکور

 

رشته معماری به صورت بدون کنکور در دانشگاه های مختلف ارائه می شود و دارندگان مدرک تحصیلی مرتبط که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند ، با توجه به معدل و سوابق تحصیلی خود در یکی از دانشگاه ها پذیرفته می شوند. شرایط رشته معماری بدون کنکور در دانشگاه های سراسری ، آزاد و علمی کاربردی متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی می کنیم.

برای اطلاع از شرایط قبولی بدون کنکور در دانشگاه های مختلف و تفاوت هایی که هر یک از دانشگاه ها از نظر میزان شهریه ، اعتبار مدرک ، رتبه قبولی و …. دارند ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رشته معماری بدون کنکور دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری که شامل دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و …. هستند ، رشته معماری را به صورت بدون کنکور ارائه می کنند و اگر شما می خواهید در این دانشگاه ها پذیرفته شوید باید در مهرماه یا در بهمن ماه برای ثبت نام خود اقدام کنید. دانشگاه های سراسری هر ساله لیست رشته های بدون کنکور خود را به سازمان سنجش ارسال می کنند و سازمان سنجش نیز این رشته ها را در یک دفترچه جمع آوری کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

شما برای اطلاع از اینکه کدام یک از دانشگاه ها رشته معماری را به صورت بدون کنکور ارائه کرده اند ، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت سنجش دانلود و بررسی کنید. پس از مطالعه دفترچه و استخراج کد رشته محل ها ، لازم است این کد رشته ها را در سایت سنجش به ثبت برسانید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402 📞 معرفی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام بدون کنکور رشته معماری دانشگاه سراسری با توجه به مقطعی که انتخاب می کنید ، ملزم به ارائه مدرک تحصیلی مرتبط هستید. اگر مقطع کارشناسی را انتخاب کنید ، باید مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید ، دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی را ارائه نمایید ولی در صورت انتخاب مقطع کاردانی ارائه تنها مدرک دیپلم کافیست و اگر هم پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارید ، امکان ثبت نام در این مقطع برای شما فراهم می باشد.

نکته پایانی در خصوص ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه سراسری این است که هیچ یک از دانشگاه های سراسری شرط معدل ندارند و شما با هر معدلی می توانید ثبت نام کنید ولی اگر معدلتان خیلی پایین است ، در دانشگاه هایی که ظرفیت پذیرش زیادی ندارند شانس قبولی کمتری دارید.

رشته معماری بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته معماری در دانشگاه آزاد هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی ارائه می شود و شما با توجه به مدرک تحصیلی خود می توانید در یکی از این مقاطع ثبت نام کنید. ظرفیت رشته معماری در دانشگاه آزاد بیشتر از سایر دانشگاه هاست و به همین دلیل شرایط برای قبولی داوطلبان دارای معدل پایین نیز مهیاست.

برای ثبت نام بدون آزمون معماری در دانشگاه آزاد می توانید در نیمسال های مهر یا بهمن ماه اقدام کنید و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org می باشد. در این سامانه دفترچه راهنما منتشر می شود و در اختیار شما قرار می گیرد. اگر بخواهید ثبت نام مقطع کاردانی رشته معماری را انجام دهید باید دفترچه کاردانی و اگر بخواهید ثبت نام مقطع کارشناسی معماری را انجام دهید باید دفترچه کارشناسی را دانلود و بررسی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته معماری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

رشته معماری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

دانشگاه علمی کاربردی نیز امکان ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در رشته معماری را فراهم کرده است تا علاقه مندان این رشته بتوانند با ارائه تنها مدرک دیپلم ، وارد رشته شوند. مقاطع تحصیلی دایر در دانشگاه علمی کاربردی شامل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است و شما در صورت انتخاب رشته معماری در این دانشگاه ابتدا باید مقطع کاردانی را به اتمام برسانید و سپس با مدرک فوق دیپلم خود وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوید.

برای ثبت نام رشته معماری دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال به شما فرصت داده می شود که یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه است. در این نیمسال ها دفترچه راهنما منتشر می شود که با مطالعه این دفترچه ها از شرایط ثبت نام مطلع شوید. نحوه ثبت نام نیز اینترنتی بوده و باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • آیا رشته معماری به صورت بدون آزمون ارائه می شود ؟

بله رشته معماری یکی از رشته های بدون کنکور می باشد.

  • کدام دانشگاه ها رشته معماری را به صورت بدون آزمون ارائه می کنند ؟

رشته معماری بدون آزمون در دانشگاه های سراسری ، آزاد و علمی کاربردی ارائه می شود.

  • شرط معدل قبولی در رشته معماری بدون کنکور چقدر است ؟

قبولی در رشته معماری بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد اما شرط معدل دقیقی ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر