از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زبان و ادبیات کردی – معرفی جامع و بازار کار رشته زبان و ادبیات کردی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زبان و ادبیات کردی

 

زبان کردی یکی از اصیل ترین زبان های ایرانی می باشد ، به طوری که برخی تاریخ نگاران اعتقاد دارند که ریشه کردهای امروزی به مادها بر می گردد. این زبان گویش تعداد زیادی از مردمان در ایران و جهان می باشد و کسانی که به تحصیل رشته زبان و ادبیات کردی روی می آورند در واقع اصول و پایه های این زبان را خواهند شناخت.

با این علم می توانند با آثار و کتب این زبان بیش از دیگران آشنا شوند و از جنبه های ملی و مذهبی و نیز هویت آنان دفاع نمایند. در ادامه بیشتر به معرفی این رشته خواهیم پرداخت.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رشته زبان و ادبیات کردی و بازار کار و آینده شغلی آن ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی و اهمیت رشته زبان و ادبیات کردی

رشته زبان و ادبیات کردی با این هدف تاسیس شده است که افراد علاقه مند را با پیشینه تاریخی و زیبایی ها و عناصر ادبی این زبان آشنا سازد. همچنین بررسی نحوه اثرگذاری زبان های کردی و فارسی  بر یکدیگر و نیز ارتباطات مابین آن ها از دیگر جنبه های مورد بررسی این رشته تحصیلی می باشد. در نهایت افرادی که این رشته تحصیل می نمایند ، دید عمیقی نسبت به جنبه های گوناگون زبان کردی به دست آورده و می توانند به خلق آثار جدید و یا نقد و بررسی آثار قدیمی بپردازند.

نحوه ورود به زبان و ادبیات کردی

رشته زبان و ادبیات کردی از گرایش های کنکور انسانی می باشد و با پیگیری های مسئولین دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کردستان ، از سوی سازمان سنجش در مقطع کارشناسی در دفترچه آزمون سراسری سال 1394 قرار گرفت و در دانشگاه کردستان ارائه گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته آموزش تربیت بدنی - راهنمای جامع و بازار کار آموزش تربیت بدنی

در حال حاضر این رشته فقط در دانشگاه کردستان برگزار می شود بر اساس گزارش دانشگاه در سال گذشته سه استادیار به صورت تمام وقت داشته و 160 دانشجو در آن در حال تحصیل می کرده اند.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز با تغییر گرایش به سایر رشته های زبان و ادبیات وجود خواهد داشت.

دروس مقطع کارشناسی زبان و ادبیات کردی

دوره تحصیلی کارشناسی زبان و ادبیات کردی 4 ساله و شامل 8 ترم تحصیلی می باشد. هر واحد به صورت 16 ساعت تدریس خواهد شد. واحدها به صورت زیر می باشند:

  • 22 واحد عمومی
  • 42 واحد پایه و اصلی
  • 72 واحد تخصصی
  • 2 واحد اختیاری

برای آشنایی عمیق تر با واحدهای درسی رشته زبان و ادبیات کردی و دروسی که طی این دوره فراگرفته می شوند ، لطفا با مشاوران پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

بازار کار رشته زبان و ادبیات کردی

فارغ التحصیلان این رشته با دانش های عمومی و تخصصی که در طی تحصیل فرامی گیرند می توانند با دید عمیق تری متون و آثار ادبی این فرهنگ را مورد بررسی قرار دهند و مطالعه نمایند.

این افراد می توانند به ترجمه آثار کردی پرداخته و کتب متعددی تالیف نمایند ، به علاوه به علت نزدیکی زیاد زبان فارسی و کردی می توانند اشتراکات زبانی و نحوه اثر گذاری هر یک از این زبان ها بر یکدیگر و بر زبان های دیگر را نیز درک نمایند و به عنوان کارشناسانی در این عرصه صاحب فکر و ایده باشند.

همچنین به علت نو بودن این رشته امیدواریم با پیشرفت زمان تلاش بیشتری برای باز کردن زمینه های کاری در این عرصه صورت گیرد. به طور مثال صدا و سیما ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان های فرهنگی ، حوزه های هنری ، آموزش و پرورش و خبرگزاری ها می توانند عرصه های مناسبی برای فعالیت فارغ التحصیلان زبان و ادبیات کردی باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1401 - هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر