از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد – معلم شدن از رشته کامپیوتر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد

 

ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد ؟ این سوال را دانش آموزان مشغول به تحصیل در رشته کامپیوتر و همچنین داوطلبانی می پرسند که مدرک دیپلم ، فوق دیپلم و بالاتر از رشته کامپیوتر دارند و علاقه مندند به عنوان معلم فعالیت کنند. امکان معلم شدن با مدرک رشته کامپیوتر وجود دارد و متقاضی می تواند به چند روش مختلف وارد این شغل شود. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا راهنمای کاملی را در خصوص معلم شدن از طریق رشته کامپیوتر را ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص شرایط معلم شدن به روش های مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد

در بخش ابتدایی مطلب اشاره کردیم که با رشته کامپیوتر می توان معلم شد اما چگونه امکان پذیر است ؟ دارندگان مدرک رشته کامپیوتر می توانند با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و یا تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، وارد شغل معلمی شوند که در این دو صورت ، استخدام آنها به صورت رسمی خواهد بود. همچنین تدریس در مدارس غیرانتفاعی ، راه دیگر برای معلم شدن با مدرک رشته کامپیوتر می باشد.

ایا با رشته کامپیوتر می توان معلم شد – تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

اگر دیپلم نظام جدید در رشته کامپیوتر دریافت کرده اید و یا دیپلم شما نظام قدیم است اما مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی دارید ، می توانید در کنکور سراسری شرکت کنید و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایید. رشته های دانشگاه فرهنگیان شامل آموزش ابتدایی ، آموزش شیمی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش ریاضی ، آموزش تربیت بدنی و … هستند که با شرکت در کنکور سراسری یکی از 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ، امکان انتخاب این رشته ها وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه پرداخت هزینه آزمون عملی تربیت بدنی 1402 - هزینه‌ ثبت‌ نام و معاینات پزشکی

در واقع دانشگاه فرهنگیان رشته کامپیوتر را ارائه نمی کند اما امکان تحصیل در این دانشگاه برای دارندگان مدرک رشته کامپیوتر فراهم می باشد. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دارید ، باید واجد شرایط سنی و معدل این دانشگاه باشید. شرط سنی دانشگاه فرهنگیان حداکثر 24 سال تمام می باشد و شرط معدل هم ، دارا بودن معدل کل دیپلم بالاتر از 14 است.

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به مدت 4 سال طول می کشد و بعد از این مدت ، دانشجو با دریافت مدرک کارشناسی فارغ التحصیل می شود. این دانشگاه طرح تعهد خدمت 8 ساله دارد و به شرط گذراندن طرح ، امکان آزاد سازی مدرک وجود دارد.

مرتبط بخوانید : ایا از رشته فنی حرفه ای میتوان معلم شد

ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد – شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

راه دیگر معلم شدن از طریق رشته کامپیوتر ، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد که هر ساله برگزار می گردد. دارندگان مدرک کاردانی و کارشناسی در رشته کامپیوتر ، مجاز به انتخاب رشته های شغل مرتبط با کامپیوتر در این آزمون می باشند که به شرح زیر هستند :

هنرآموز کامپیوتر

  • مهندسی کامپیوتر

هنرآموز (استادکار کامپیوتر)

  • کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر (فوق دیپلم)
  • کاردانی فنی سخت افزار کامپیوتر (فوق دیپلم)
  • کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فوق دیپلم)

بنابراین با مدرک دیپلم کامپیوتر نمی توانید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید و حتما باید مدرک کاردانی و بالاتر داشته باشید. اگر دیپلم کامپیوتر دارید ، می توانید با ثبت نام بدون کنکور یکی از رشته های تحصیلی فوق ، مدرک دانشگاهی دریافت نمایید تا مجاز به شرکت در آزمون استخدامی شوید.

مرتبط بخوانید : آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد 

رشته مهندسی کامپیوتر و مقاطع کاردانی کامپیوتر در دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، غیرانتفاعی و پیام نور ارائه می شوند و شما می توانید با سوابق تحصیلی خود ثبت نام کنید. این دانشگاه ها شرط معدل هم ندارند و فقط باید مدرک تحصیلی مرتبط ارائه نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  سهمیه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ✨ راهنمای کامل سهمیه ها

اگر دیپلم نظام جدید داشته باشید ، می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته رشته کامپیوتر ثبت نام کنید اما اگر هم دیپلم شما نظام قدیم است ، امکان ثبت نام در مقطع کاردانی این رشته را دارید.

سوالات شما

  • ایا با رشته کامپیوتر میتوان معلم شد ؟

بله ، چند راه برای معلم شدن از طریق رشته کامپیوتر وجود دارد که در این مطلب بررسی کردیم.

  • چگونه با دیپلم کامپیوتر وارد شغل معلمی شویم ؟

با دیپلم کامپیوتر می توانید در کنکور سراسری شرکت کرده و وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

  • آیا با دیپلم کامپیوتر می توانیم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنیم ؟

بله ، با دیپلم کامپیوتر نظام جدید امکان ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

یک نظر

  1. زهرا خانم

    سلام ببخشید با مدرک لیسانس کامپیوتر میشه دبیر کار و فناوری شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر