از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانلود سوالات تست هوش پیش دبستانی 1403 📞 تست هوش پیش دبستانی چیست؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانلود سوالات تست هوش پیش دبستانی

کودکان و نوآموزان زیر سن 6 سال برای ورود به پیش دبستانی باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند. هدف از طرح سنجش بررسی هوش و توانایی های ذهنی کودک است و آمادگی او برای وارد شدن به مدرسه سنجیده‌ می شود. سوالات طرح سنجش سلامت برای تست هوش ، معمولا سوالاتی در ارتباط با رنگ ها ، غذاها ، میوه ها ، حیوانات ، اعداد و …. هستند مثلا از کودک خواسته می شود که اعداد یک تا 10 را برعکس بشمارد یا اسم چند حیوان وحشی را نام ببرد ، یا یک پازل ساده را حل کند ، نقاشی بکشد و …. برای آشنایی والدین با سوالات تست هوش پیش دبستانی در ادامه چند نمونه سوال را قرار داده‌ ایم که می توانید آنها را دانلود کنید.

 اگر کودک شما نیاز به سنجش تخصصی تر داشته باشد ، اصلا نگران نشوید ، شاید کودک خجالتی است و به همین دلیل نمی تواند به سوالات پاسخ دهد و برای همین او را جهت سنجش تخصصی به روانشناس کودک معرفی می کنند.

برای راهنمایی در خصوص تست هوش پیش دبستانی همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود سوالات تست هوش پیش دبستانی 1403

سوالات طرح سنجش سلامت پیش دبستانی قالب خاصی ندارند و برای هر یک از کودکان این سوالات متفاوتند. چند نمونه از سوالات تست هوش پیش دبستانی به صورت زیر هستند و بهتر است قبل از مراجعه به پایگاه سنجش با کودک خود تمرین کنید تا با نوع سوالات آشنا شود.

  • اول از همه از کودک خواسته می شود که اسم و فامیلی خودش را بگوید.
  • سن کودک از او پرسیده می شود.
  • اسم و فامیلی پدر و مادر کودک از او پرسیده می شود.
  • معمولا از کودک خواسته می شود که از 1 تا 10 بشمارد.
  • اکثرا یک پازل ساده مقابل کودک قرار می دهند و از او میخواهند که آن را حل کند.
  • درباره نسبت های فامیلی از کودک پرسیده می شود مثلا خواهر پدرت با تو چه نسبتی دارد و …
  • بهتر است به کودک خود یک شعر یا داستان یاد دهید
  • معمولا در طرح سنجش سلامت پیش دبستانی از کودک خواسته می شود نقاشی بکشد
  • نقاشی ناقص را با به نوآموز می دهند و از او خواسته می شود که آن را تکمیل کند
  • درباره فصل ها سوال پرسیده می شود مثل در چه فصلی برف باریده می شود یا چه فصلی گرمتر است و ..
  • از کودک خواسته می شود که اسم چند حیوان اهلی یا وحشی را بگوید
  • چند رنگ را به کودک نشان می دهند و از او میخواهند که رنگ ها را شناسایی کند
  • و ….

مرتبط بخوانید : شهریه پیش دبستانی

دانلود سوالات و انجام آزمایش تست هوش پیش دبستانی

دانلود سوالات تست هوش پیش دبستانی

 

احتمالا این را هم بپسندید  نمونه فرم ثبت نام پیش دبستانی دانلود pdf 📞 دانلود فرم

به والدین عزیز توصیه می شود که پیش از مراجعه به پایگاه سنجش هوش ، با چند آزمایش ساده با کودک خود تمرین کنند تا آمادگی بیشتری داشته باشد. چند نمونه آزمایش ساده و کاربردی که می توانید انجام دهید ، شامل موارد زیر هستند :

آزمایش اول

یک جورچین ساده تهیه کنید و کامل آن را به کودک نشان دهید سپس چند تکه از آن را حذف کنید و از فرزند خود بخواهید که بگوید تصویر چه مشکلی دارد و کدام قسمت ها باید به تصویر اضافه شود. مثل عکس یک گربه که صورت آن حذف شده است ، یا صورت آدمی که چشم هایش حذف شده است و … کودکان با سن کم تر از 6 سال معمولا اشیا حذف شده از محیط را به راحتی شناسایی می کنند و با بالا رفتن سن ، می توان از تصاویر پیچیده تر مثلا تصویر یک منظره استفاده کرد.

آزمایش دوم

 یک داستان برای فرزند خود تعریف کنید و برای بار دوم که همان داستان را تعریف می کنید ، کمی آن را تغییر دهید و منتظر عکس العمل کودک باشید. مثلا یک قسمت از داستان را حذف کنید ، یا آن را برعکس تعریف کنید. کودک باید تغییرات داستان را متوجه شود.

آزمایش سوم

درباره کاربرد اشیا و لوازم خانه یا هر شی دیگری از کودک بپرسید. مثلا مبل برای چیست ، کلاه به چه دردی میخورد ، از یخچال چه استفاده ای می شود ، چنگال چه کاربردی دارد و …. سعی کنید که بدون راهنمایی کردن طوری سوال کنید که کودک منظور شما را متوجه شود.

احتمالا این را هم بپسندید  نمونه فرم ثبت نام پیش دبستانی دانلود pdf 📞 دانلود فرم

آزمایش چهارم

چند اشیا مثل میوه های پلاستیکی و حیوانات پلاستیکی را به کودک بدهید و از او بخواهید که درباره تفاوت ها و شباهت های آن ها بگوید. مثلا کودک باید حیوانات را جدا کند که همگی حیوان هستند یا میوه های گرد مثل سیب و پرتقال را جدا کند چون شبیه هم و گرد هستند. برای اینکار می توانید از اشیا مختلف که دایره ای ، مستطیلی یا لوزی شکل هستند نیز استفاده کنید و از کودک بخواهید که مثلا شکل های مستطیلی را از بقیه شکل ها جدا کند.

مرتبط بخوانید : پادا پیش دبستانی – سامانه پادا ثبت نام پیش دبستانی و سنجش سلامت

مشاوره شرکت در تست هوش پیش دبستانی

اگر برای تست هوش پیش دبستانی فرزند خود نیازمند مشاوره هستید و سوالاتی دارید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند. ارتباط با مشاوران در تمام ایام هفته امکان پذیر می باشد. مشاوران می توانند شما را در خصوص نحوه ثبت نام پیش دبستانی به صورت اینترنتی نیز راهنمایی کنند و اگر تمایل داشتید ، می توانید ثبت نام فرزند نوآموز خود در پایه پیش دبستانی را به مشاوران بسپارید. همچنین جهت اطلاع از آدرس و شماره تماس بهترین پیش دبستانی های منطقه محل زندگی خود ، می توانید از مشاوران پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

ثبت نام پیش دبستانی در مای مدیو

والدین برای ثبت نام فرزند خود در کلاس پیش دبستانی ، باید به سامانه مای مدیو مراجعه نمایند. در این سامانه باید مشخصات والدین ارائه شوند و سپس کد ملی، تاریخ تولد و کد پستی درج گردد تا احراز هویت انجام گیرد. در ادامه می توانید به سوالات سنجش بدو ورود پاسخ دهید.

سوالات شما

  • سوالات تست هوش پیش دبستانی در چه زمینه هایی هستند؟

سوالات طرح سنجش سلامت پیش دبستانی قالب خاصی ندارند و برای هر یک از کودکان این سوالات متفاوت هستند.

  • آیا سوالات تست هوش پیش دبستانی سخت هستند؟

خیر ، سوالات تست هوش پیش دبستانی موضوعاتی مثل شمردن اعداد ، پرسیدن اسم و فامیلی والدین ، حل کردن پازل ساده ، تشخیص رنگ ها و …هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر