از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام پیام نور 1402 📞 ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود. داوطلبان در صورت تمایل به ادامه تحصیل در هر یک از این مقاطع می توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود ، به صورت بدون کنکور یا با کنکور ثبت نام کنند. برای پذیرش در رشته‌‌‌ های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور داوطلبان می توانند در آزمون های سراسری شرکت کنند و یا اینکه با سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند اما در مقطع دکتری تخصصی ، پذیرش فقط با شرکت در آزمون انجام می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را برای ثبت نام پیام نور به طور کامل راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات خود را درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، علمی کاربردی و آزاد از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌‌‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام پیام نور کارشناسی 1402

بیشترین متقاضیان ثبت نام پیام نور را داوطلبان دوره کارشناسی دارند. در این مقطع رشته‌‌‌ های تحصیلی بسیار متنوع هستند و تمام گروه های فنی مهندسی و ریاضیات ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر ، کشاورزی ، زبان و … را پوشش می دهند. علاقه مندان به پذیرش در دوره کارشناسی پیوسته‌‌‌ دانشگاه پیام نور می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و با انجام انتخاب رشته‌‌‌ ، وارد این دانشگاه شوند. یا اینکه بدون شرکت در کنکور سراسری ، بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته‌‌‌ شوند.

بدون کنکور کارشناسی پیام نور

درصد زیادی از دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه می شوند. این دانشگاه در تمام رشته‌‌‌ های تحصیلی خود به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند. اگر شما هم نمی خواهید در کنکور شرکت کنید و یا در کنکور شرکت کرده اید ولی رتبه شما برای قبولی کافی نیست ، می توانید ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه را انجام دهید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، با ارائه مدرک تحصیلی مرتبط است. با توجه به اینکه تمام رشته‌‌‌ ها در دوره کارشناسی پیوسته‌‌‌ ارائه می شوند ، داوطلبان باید دارای یکی از مدارک دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، دیپلم نظام جدید دوازدهم و پیش دانشگاهی باشند. ضمن اینکه ثبت نام با مدارک تحصیلی کاردانی ، کارشناسی و بالاتر نیز وجود دارد. اما نظام قدیمی های فاقد پیش دانشگاهی یا کاردانی ، نمی توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

دانشگاه پیام نور رشته‌‌‌ های بدون کنکور خود را در دو نیمسال مهر و بهمن ارائه می کند اما ظرفیت و تنوع رشته‌‌‌ های تحصیلی در نیمسال مهر بیشتر است. اگر می خواهید مهرماه وارد دانشگاه شوید می بایست همزمان با انتخاب رشته‌‌‌ کنکور سراسری که مردادماه است ، انتخاب رشته‌‌‌ بدون کنکور را نیز انجام دهید و اگر تمایل شما به پذیرش در نیمسال بهمن است ، می بایست در آذرماه برای ثبت نام اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه پیام نور

رشته‌‌‌ های بدون کنکور کارشناسی پیام نور

بعضی از رشته‌‌‌ های بدون کنکور پرمتقاضی دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشند :

  • رشته‌‌‌ حسابداری
  • رشته‌‌‌ مدیریت بازرگانی
  • رشته‌‌‌ مدیریت صنعتی
  • رشته‌‌‌ روانشناسی
  • رشته‌‌‌ حقوق
  • رشته‌‌‌ مشاوره
  • رشته‌‌‌ مهندسی برق
  • رشته‌‌‌ مهندسی مکانیک
  • رشته‌‌‌ مهندسی پزشکی
  • رشته‌‌‌ مهندسی معماری
  • رشته‌‌‌ مهندسی کامپیوتر
  • رشته‌‌‌ مهندسی عمران
  • رشته‌‌‌ زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • رشته‌‌‌ میکروبیولوژی
  • رشته‌‌‌ شیمی محض
  • رشته‌‌‌ شیمی کاربردی
  • رشته‌‌‌ زیست شناسی گیاهی
  • رشته‌‌‌ زیست شناسی جانوری
  • و …
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور دکتری 1402 📞 میزان شهریه دکترا رشته های مختلف پیام نور

با کنکور کارشناسی پیام نور

بعضی از رشته‌‌‌ های دانشگاه پیام نور در پذیرش با کنکور ظرفیت بیشتری دارند و داوطلبان برای قبولی در این رشته‌‌‌ ها باید بتوانند در کنکور سراسری رتبه لازم را به دست آورند. از جمله این رشته‌‌‌ ها می توانیم به حقوق اشاره کنیم یا تعدادی از رشته‌‌‌ های تجربی و فنی مهندسی نیز برای پذیرش دانشجو نیاز به شرکت در کنکور سراسری دارند.

گفته‌‌‌ شد که برای قبولی در رشته‌‌‌ های با کنکور دانشگاه پیام نور نیاز به کسب رتبه لازم می باشد اما رتبه قبولی این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها بالاتر است و به عبارتی دیگر داوطلبان با رتبه های بالا نیز می توانند به قبولی در رشته‌‌‌ مورد علاقه خود در این دانشگاه امیدوار باشند.

اگر می خواهید با شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه پیام نور شوید ، باید در آزمون سراسری که یک نوبت در دی ماه و یک نوبت در تیرماه برگزار می شود ، شرکت نمایید و در مردادماه اقدام به انتخاب رشته‌‌‌ کنید. تمام رشته‌‌‌ هایی که با کنکور در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند ، به صورت بدون کنکور نیز موجود هستند پس اگر هم قبول نشدید ، می توانید بدون آزمون پذیرش بگیرید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام رشته‌‌‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

ثبت نام پیام نور

در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور رشته‌‌‌ های متنوعی ارائه می شوند که امکان پذیرش در هر یک از این رشته‌‌‌ ها با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری و یا شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ، وجود دارد.

بدون کنکور ارشد پیام نور

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور پذیرفته‌‌‌ شوید ، می بایست در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شرکت کنید. این آزمون توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری هر ساله برای دانشگاه پیام نور برگزار می شود و دارندگان مدرک لیسانس پیوسته‌‌‌ و ناپیوسته‌‌‌ ، مجاز به شرکت هستند. سطح و درجه سختی آزمون ارشد فراگیر به مراتب آسان تر از سطح آزمون ارشد سراسری است و در آن ، فقط از کتاب های درسی ترم یک دانشجو سوال مطرح می شوند.

به عبارتی دیگر ، منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، کتاب های درسی ترم یک رشته‌‌‌ ای است که داوطلب آن را انتخاب کرده است. پس از مطالعه منابع و شرکت در آزمون ، اگر نمره اکتسابی داوطلب مورد تایید باشد ، وارد دانشگاه می شود و شروع به تحصیل وی از ترم دو خواهد بود زیرا با شرکت در آزمون ، دروس ترم یک را می گذراند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط انتقالی دانشگاه پیام نور 1401 - نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org می باشد. داوطلبان برای شرکت در این آزمون مجازند که رشته‌‌‌ تحصیلی مغایر با رشته‌‌‌ تحصیلی دوران کارشناسی خود انتخاب کنند و وارد رشته‌‌‌ مورد علاقه شان شوند اما پس از ورود به دانشگاه ، به تشخیص دانشگاه چند واحد جبرانی می گذرانند.

مرتبط بخوانید : رشته‌‌‌ های پذیرش ارشد فراگیر و شرایط قبولی ارشد فراگیر پیام نور

با کنکور ارشد پیام نور

برای قبولی با کنکور در دانشگاه پیام نور می بایست ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری را انجام دهید و با کسب رتبه لازم ، وارد این دانشگاه شوید. ثبت نام آزمون ارشد در آذرماه انجام می شود و در اسفندماه نیز برگزار می گردد. داوطلبان پس از شرکت در آزمون باید منتظر اعلام نتایج اولیه باشند و طبق کارنامه ای که برای آنها صادر می شود ، در دانشگاه های سراسری و آزاد انتخاب رشته‌‌‌ کنند.

ثبت نام دکتری دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری تخصصی نیز رشته‌‌‌ های تحصیلی خود را در گروه علوم انسانی ، گروه فنی و مهندسی ، گروه علوم فنی ، گروه زبان ، گروه دامپزشکی ، گروه هنر  ، گروه کشاورزی و منابع طبیعی ارائه می کند و اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید و می خواهید دکتری خود را از دانشگاه پیام نور بگیرید ، لازم است در آزمون دکتری تخصصی که هر ساله برگزار می شود ، شرکت نمایید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 در اواخر آبان ماه می باشد. داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و واریز هزینه ، ثبت نام کنند. آزمون نیز در فروردین ماه برگزار می شود و حدود یک ماه پس از آن نتایج اولیه اعلام می گردد. داوطلبان طبق نتایجی که اعلام می شود می توانند انتخاب رشته‌‌‌ کنند. سپس اگر دارای رتبه و صلاحیت های لازم باشند ، برای مصاحبه در رشته‌‌‌ های انتخابی خود از آنها دعوت به عمل می آید.

پس از دعوت به مصاحبه داوطلبان واجد شرایط و اجرای مرحله مصاحبه ، حدود یک ماه بعد نتایج نهایی اعلام می گردد. داوطلب ممکن است برای مصاحبه هیچ یک از رشته‌‌‌ انتخابی خود دعوت نشود یا در یک ، دو ، سه و حتی همه رشته‌‌‌ هایی که انتخاب کرده است ، برای مصاحبه دعوت شود. اما در نهایت ، یک رشته‌‌‌ به عنوان رشته‌‌‌ قبولی خواهد داشت.

سوالات شما

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چگونه انجام می شود ؟

نحوه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه پیام نور با ارائه مدارک تحصیلی مرتبط و با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی است.

  • ثبت نام پیام نور در کدام مقاطع انجام می گیرد ؟

دانشگاه پیام نور مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می کند.

  • آیا رشته‌‌‌ های علوم پزشکی در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند ؟

دانشگاه پیام نور هیچ یک از رشته‌‌‌ های علوم پزشکی و پیراپزشکی را ارائه نمی کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر