از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون 📞 شرایط طرح وکالت بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون

همانطور که اطلاع دارید برای ورود به شغل وکالت نیاز به شرکت در آزمون وکالت می باشد. این آزمون را اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران و همچنین قوه قضاییه برگزار می نماید. داوطلبان با داشتن شرایط سنی و مدارک تحصیلی و حوزوی مرتبط ، مجاز به شرکت در آزمون وکالت هستند. همچنین در صورت گذراندن‌ موفقیت آمیز مراحل مصاحبه و دوره کارآموزی ، پروانه وکالت به آنها اعطاء می گردد. بسیاری از داوطلبان درباره ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون سوالاتی دارند و می خواهند بدون شرکت در آزمون وارد شغل وکالت شوند. ما این مطلب را آماده کرده‌ ایم تا راهنمای کاملی از شرایط ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون ارائه نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص آزمون وکالت با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما شما را در تمامی زمینه های ازمون وکالت کانون وکلای دادگستری و آزمون وکالت قوه قضاییه به طور کامل راهنمایی می کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون 

هر ساله اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران و همچنین قوه قضاییه ، آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت برگزار می کنند. افرادی که دارای مدرک کارشناسی رشته‌ حقوق و رشته‌ فقه و حقوق مبانی اسلامی هستند و همچنین داوطلبان دارای مدرک معادل در حوزه های علمیه ، می توانند در این آزمون ها شرکت نمایند. بعد از برگزاری آزمون کتبی ، مصاحبه اجرا می شود و در نهایت پذیرفته‌ شدگان راهی دوره کارآموزی می شوند. در پایان دوره کارآموزی هم که به مدت 2 سال است ، پروانه وکالت اعطاء می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 - لیست کامل شرایط

اما طبق طرح جدید مجلس که از ماده 6 طرح آموزش و پذیرش وکالت برگرفته‌ شده‌ است ، داوطلبان با شرایط زیر می توانند بدون شرکت در آزمون و با گذراندن‌ نیمی از دوره کارآموزی وکالت ، پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت نمایند.

  •  اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورت داشتن مدرک دکتری تخصصی یکی از گرایش های رشته‌ حقوق
  • داوطلبانی که 8 سال سابقه فعالیت قضایی دارند به شرط عدم بازنشستگی  می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی و با گذراندن‌ نیمی از دوره کارآموزی وکالت ، پروانه پایه یک وکالت را دریافت کنند.
  • داوطلبانی که مدرک دکتری در یکی از رشته‌ های حقوق دارند اما عضو هیئت علمی نیستند می توانند در صورت قبولی در آزمون اختبار بدون آزمون ورودی پروانه وکالت پایه 2 بگیرند.
  • داوطلبانی که به مدت 10 سال متوالی یا 15 سال متناوب سابقه خدمت قضایی دارند ، حداقل باید 5 سال ریاست یا عضویت دادگاه را داشته‌ باشند و سلب صلاحیت قضائی از آنها از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات نشده‌ باشد.

شرایط ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون برای داوطلبان لیسانس

  • داوطلبانی که پس از دریافت مدرک تحصیلی لیسانس رشته‌ حقوق ، حداقل به مدت 10 سال سابقه کاری متوالی یا به مدت 15 سال سابقه کاری متناوب در مشاغل تخصصی حقوقی دستگاه های موضوع ماده 5 قانون مدیریت و خدمات کشوری و نیروهای مسلح اشتغال داشته‌ اند.
  • داوطلبانی که لیسانس دارند و دارای 5 سال سابقه خدمت قضایی می باشند و صلاحیت قضایی آنها از طرف دادگاه عالی انتظامی سلب نشده‌ است ، می توانند در آزمون وکالت شرکت نکنند
  • داوطلبانی که لیسانس دارند و دارای دو سال سابقه خدمت قضایی هستند ، از انجام دوره کارآموزی معاف می باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه آزمون وکالت قوه قضاییه 1403 📞 زمان انتشار و دانلود دفترچه ثبت نام

پذیرش بدون آزمون نمایندگان مجلس

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گذراندن‌ یک دوره کامل نمایندگی که دارای لیسانس قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه‌ علمیه قم و ۵ سال سابقه کار قضائی در محاکم هستند ، مجاز به ثبت نام وکالت بدون آزمون می باشند.

شرایط داوطلبان دارای تحصیلات حوزه علمیه قم

  • داوطلبانی که لیسانس رشته‌ حقوق قضایی و یا گواهی پایان تحصیلات عالیه از حوزه علمیه قم دارند ، به شرط دارا بودن‌ 5 سال سابقه کار متوالی یا 10 سال سابقه کار متناوب در سمت های حقوقی در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت و نهادها و نیروهای مسلح، با داشتن سی سال‌ سابقه خدمت بازنشسته می شوند.

سوالات شما

  • آیا ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون امکان پذیر است ؟

بله بعضی از متقاضیان با داشتن یکسری شرایط می توانند بدون شرکت در آزمون وکالت ، وارد حرفه وکیلی شوند.

  • شرایط ثبت نام پروانه وکالت بدون آزمون چگونه است ؟

شرایط ثبت نام بدون آزمون وکالت را در این مطلب به طور کامل بررسی کرده‌ ایم.

  • آیا دریافت پروانه وکالت بدون آزمون نیاز به شرکت در دوره کارآموزی دارد ؟

بسته به شرایط داوطلبان ممکن است نیاز به شرکت در دوره کارآموزی نداشته‌ باشند. یا اینکه در کل و یا نیمی از دوره شرکت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

وکالت قوه قضاییه چیست

وکالت قوه قضاییه چیست 📞 مراحل اخذ پروانه وکالت قوه قضاییه 1402

همانطور که اطلاع دارید ، آزمون وکالت هر ساله علاوه بر برگزاری توسط کانون وکلای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر