از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی 📞 بررسی شرایط

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی

تغییر رشته از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی به کمک کارنامه سبز برای دانشجویان در حال تحصیل امکان پذیر می باشد. دسته ای از دانشجویان نیز که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌ زیست شناسی هستند ، می توانند با رعایت قوانین و مقررات لازم از رشته‌ زیست شناسی به رشته‌ علوم آزمایشگاهی تغییر رشته‌ دهند. در هر دو حالت تغییر رشته‌ دانشجو مشروط به قبولی دانشگاه مبدا و مقصد می باشد. در ادامه این مطلب، اطلاعات کامل تری از تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي ارائه کرده‌ ایم.

برای دریافت راهنمایی در خصوص تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماساز طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی امکان پذیر است ؟

انتخاب رشته‌ کنکور سراسری از مهم ترین مراحل کنکور به حساب می آید. چراکه یک داوطلب باید در این زمان به نحوی عمل کند و به گونه ای انتخاب رشته‌ نماید که در طول دوران تحصیل نیز به انتخاب خود ایمان داشته‌ باشد.

متاسفانه برخی از داوطلبان کنکور سراسری در مرحله انتخاب رشته‌ عملکرد خوبی ندارند. همین موضوع سبب می شود بدون آگاهی دست به انتخاب رشته‌ بزنند و در نهایت در رشته‌ ای پذیرفته‌ شوند که علاقه به ادامه تحصیل در آن ندارند.

شرایط تغییر رشته‌ از زیست به علوم آزمایشگاهی برای داوطلبانی که به تازگی در رشته‌ زیست در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ اند ، به کمک کارنامه سبز وجود دارد. همچنین دانشجویان در حال تحصیل در این رشته‌ در مقطع کارشناسی می توانند به رشته‌ علوم آزمایشگاهي تغییر رشته‌ دهند.

مرتبط بخوانید : لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته علوم آزمایشگاهی

شرایط تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي با کارنامه سبز

اولین زمانی که دانشجویان رشته‌ زیست شناسی می توانند تغییر رشته‌ دهند و وارد رشته‌ علوم آزمایشگاهي شوند ، زمانی است که به تازگی در کنکور سراسری پذیرفته‌ شده‌ اند. به عبارتی ، جزو اسامی دانشجویان جدیدالورود رشته‌ زیست شناسی می باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته دبیرستان به هنرستان 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته نظری به هنر

در این زمان اگر دانشجویان به رشته‌ زیست شناسی علاقه نداشته‌ باشند و شرایط استفاده از کارنامه سبز را نیز دارا باشند ، مجاز هستند از رشته‌ زیست شناسی به رشته‌ علوم آزمایشگاهي تغییر رشنه دهند. در صورتی امکان تغییر رشته از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی به کمک کارنامه سبز وجود دارد که دانشجو دارای شرایط زیر باشد.

  • رشته‌ علوم آزمایشگاهی باید پایین تر از رشته‌ زیست شناسی در میان الویت های داوطلب در فرم انتخاب رشته‌ درج شده‌ باشد.
  • متقاضی باید برای قبولی در رشته‌ علوم آزمایشگاهی شانس قبولی داشته‌ باشد. به این معنی که مطابق کارنامه سبز رتبه او از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ علوم آزمایشگاهی که کد رشته‌ محل مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته‌ درج کرده‌ است ، کم تر باشد.

با داشتن دو شرط بالا، متقاضی مجاز به ثبت درخواست تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي به کمک کارنامه سبز می باشد. این امکان فقط برای دانشجویان ترم اول که به تازگی در کنکور پذیرفته‌ شده‌ اند ، وجود دارد.

در این رابطه بخوانید : رتبه لازم برای رشته‌ علوم آزمایشگاهی

شرایط تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان در حال تحصیل

در حالت دوم، دانشجویان زمانی می توانند از رشته‌ زیست شناسی به رشته‌ علوم آزمایشگاهي تغییر رشته‌ دهند که چند ترم در این رشته‌ تحصیل کرده‌ اند و متوجه شده‌ اند علاقه ای به رشته‌ زیست شناسی ندارند و می خواهند در مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی تحصیل کنند. این دسته از دانشجویان نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند نسبت به تغییر رشته‌ از رشته‌ زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي اقدام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته به انسانی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به انسانی

شرایط تغییر رشته‌ از زیست به علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان در حال تحصیل به شرح موارد زیر است :

  • متقاضیان باید حداقل و حداکثر واحد های رشته‌ زیست شناسی را برای تغییر رشته‌ گذرانده‌ باشند.
  • دانشجویان باید در دروس گذرانده‌ شده‌ رشته‌ زیست شناسی ، حداقل معدل 12 را کسب کرده‌ باشند.
  • متقاضیان باید زمانی درخواست تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي را ثبت کنند که زمان کافی برای گذراندن دروس رشته‌ علوم آزمایشگاهی را داشته‌ باشند.
  • در صورتی با درخواست دانشجو مبنی بر تغییر رشته‌ موافقت می شود که او دارای رتبه کم تری از آخرین نفر قبولی در رشته‌ علوم آزمایشگاهي باشد.
  • در صورتی که در میان دروس گذرانده‌ شده‌ برای رشته‌ زیست شناسی ، درسی بین دو رشته‌ مشترک باشد ؛ برای درس علوم آزمایشگاهی معادل سازی می شود.

در این رابطه بخوانید :  بازار کار و آینده شغلی رشته‌ علوم آزمایشگاهی

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته‌ از زیست به علوم آزمایشگاهي امکان پذیر می باشد ؟

بله ، در متن مقاله فوق به طور کامل شرایط تغییر رشته‌ از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهي را بررسی کرده‌ ایم.

  • تغییر رشته از زیست شناسی به علوم آزمایشگاهی به کمک کارنامه سبز چگونه انچام می شود ؟

متقاضیان باید رشته‌ علوم آزمایشگاهی را پایین تر از رشته‌ زیست شناسی در فرم انتخاب رشته‌ کنکور سراسری درج کرده‌ باشند. همچنین در کد رشته‌ محل مربوط به رشته‌ علوم آزمایشگاهی شانس قبولی داشته‌ باشند.

  • شرایط ورود به رشته‌ علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌ زیست شناسی به چه صورت می باشد ؟

شرایط معدل ، تعداد واحد های گذرانده‌ شده‌ ، موافقت دانشگاه مبدا و مقصد و … از جمله شرایط تغییر رشته‌ از زیست شناسی به رشته‌ علوم آزمایشگاهي در مقطع کارشناسی می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر