از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از ریاضی به تجربی 📞 شرایط تغییر رشته از ریاضی به تجربی یازدهم و دوازدهم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی

شرایط تغییر رشته از ریاضی به تجربی سوالی است که برای بسیاری از دانش آموزان در حال تحصیل در مقاطع یازدهم و دوازدهم ایجاد می شود. متقاضیان تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی باید اقدام به تکمیل فرم تغییر رشته‌ ، شرکت در امتحانات رشته‌ تجربی ، تطبیق دروس و ثبت نمرات نمایند. در ادامه این مطلب راهنمای تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی در مقاطع یازدهم و دوازدهم را ارائه کرده‌ ایم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی یازدهم و دوازدهم ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از ریاضی به تجربی امکان پذیر است ؟

تمامی دانش آموزان پس از به پایان رساندن دوره اول متوسطه و با توجه به هدایت تحصیلی ، می توانند رشته‌ مورد علاقه خود را برای شروع دوره تحصیلی دوم و پایه دهم انتخاب کنند. برخی از داوطلبان پس از انتخاب رشته‌ ریاضی در پایه دهم ، تمایل دارند رشته‌ خود را به تجربی تغییر دهند.

تغیير رشته‌ ریاضی به تجربی از بدو ورود به مقطع یازدهم امکان پذیر می باشد. به عبارت دقیق تر امکان تغیير رشته‌ ریاضی به تجربی دهم ریاضی به یازدهم تجربی و یازدهم ریاضی به دوازدهم تجربی برای متقاضیان وجود دارد.

مرتبط ببینید : تغییر رشته‌ از تجربی به انسانیسامانه پادا ثبت نام کلاس یازدهم و دوازدهم

تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی _ دهم به یازدهم

همانطور که اشاره کردیم تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی از بدو ورود به مقطع یازدهم امکان پذیر می باشد که در ادامه مراحل آن را بررسی کرده‌ ایم :

  • مرحله اول : دانش آموزان باید به کمک اولیا حداقل یک ماه قبل از برگزاری امتحانات در خرداد ماه و یا شهریور ماه ، تصمیم خود را برای تغییر رشته‌ نهایی کنند. تصمیم زود هنگام این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا فرصت کافی برای مطالعه سرفصل های امتحانی داشته باشند.
  • مرحله دوم : در این مرحله متقاضیان باید فرم تغییر رشته‌ (فرم الف) خود را در سامانه سناد دانش آموزی تکمیل کنند. دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع دهم ریاضی موظف به دریافت دو نسخه از فرم نام برده‌ و تکمیل آن هستند که در نهایت باید به مدیر و یا مشاور مدرسه خود تحویل دهند.
  • مرحله سوم : در این مرحله دانش آموز نیاز به تایید اداره آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل خود دارد. آموزش و پرورش تائید و موافقت خود را با ارسال فرم “ب” به مدرسه محل تحصیل و یا مدرسه دیگری که رشته‌ مورد تقاضای دانش آموز (رشته‌ تجربی) را داشته باشد ، اعلام می کند.
  • مرحله چهارم : دانش آموز در حال تحصیل در مقطع دهم رشته‌ ریاضی باید در برخی امتحانات رشته‌ تجربی شامل ریاضی 1 ، فیزیک 1 ، شیمی 1 و زیست شناسی 1 شرکت کرده‌ و نمره قبولی را کسب کند.
  • تطبیق دروس : اغلب دروس رشته‌ ریاضی و رشته‌ تجربی همچون دروس عمومی ، ریاضی 1 ، فیزیک 1 و شیمی 1 مشترک هستند. بنابراین دانش آموز مقطع دهم ریاضی نیازی به گذراندن این دروس برای ورود به مقطع یازدهم تجربی نخواهد داشت و فقط کافی است علاوه بر این دروس در درس زیست شناسی 1 نیز نمره قبولی را کسب کند.

مرتبط ببینید : تغییر رشته‌ از انسانی به هنرآزمون تکمیل ظرفیت نمونه دولتی دهم به یازدهم

تغییر رشته‌ از ریاضی به تجربی _ یازدهم به دوازدهم

امکان تغیير رشته‌ ریاضی به تجربی از پایه یازدهم به دوازدهم نیز وجود دارد که مراحل آن به صورت زیر است :

  • مرحله اول : دانش آموز باید فرم تغییر رشته‌ پایه یازدهم را دو هفته قبل از برگزاری امتحانات خرداد و یا شهریور ماه و در دو نسخه دریافت کرده‌ و پس از تکمیل به مدیر مدرسه و یا مشاور تحویل دهد.
  • مرحله دوم : در صورتی که مدیر مدرسه با تغییر رشته‌ دانش آموز موافقت کند ، درخواست او برای اداره آموزش و پرورش ناحیه ، شهرستان و یا منطقه محل تحصیل دانش آموز ارسال می شود. پس از موافقت آموزش و پرورش ، دانش آموز مجاز به شرکت در امتحانات مربوطه می باشد. در صورتی که امکان ادامه تحصیل در مقطع دوازدهم رشته‌ تجربی در مدرسه محل تحصیل دانش آموز وجود نداشته باشد ، او برای تحصیل در رشته‌ تجربی به مدرسه دیگری معرفی خواهد شد.
  • مرحله سوم : دانش آموز مقطع یازدهم رشته‌ ریاضی ، برای تغیير رشته‌ به تجربی در مقطع دوازدهم باید در امتحانات ریاضی 2 ، فیزیک 2 ، شیمی 2 و زیست شناسی 2 نمره قبولی را کسب نماید. لازم است اشاره کنیم در دروس مشترک ریاضی و تجربی ، نمره ای که دانش آموز در رشته‌ قبلی کسب کرده‌ است ، برای رشته‌ جدید مورد قبول واقع می شود.
  • مرحله چهارم : نمرات برخی دروس همچون دروس عمومی برای دانش آموز تطبیق می خورد. دانش آموز باید در دوره تابستان و یا دی ماه ، در دیگر امتحانات نیز شرکت کرده‌ و نمره قبولی را کسب نماید.

تغییر رشته به تجربی در دانشگاه

برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی می توانید در زمان ورود به دانشگاه اقدام کنید.‌ شما مجاز هستید با مدرک دیپلم ریاضی خود ، در کنکور تجربی شرکت کرده و وارد رشته مورد علاقه تان شوید. همچنین می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری ، ثبت نام رشته های تجربی بدون کنکور را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از تجربی به هنر 📞 3 روش تغییر رشته از تجربی به هنر

سوالات متداول

  • آیا امکان تغیير رشته‌ از ریاضی به تجربی وجود دارد ؟

بله، دانش آموزان می توانند از بدو ورود به مقطع یازدهم و دوازدهم ، از رشته‌ ریاضی به تجربی تغيیر رشته‌ بدهند.

  • برای تغیير رشته‌ از ریاضی به تجربی یازدهم چه اقداماتی لازم است ؟

برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی یازدهم نیاز به تکمیل فرم تغییر رشته‌ ، موافقت مدیر مدرسه ، موافقت آموزش و پرورش محل تحصیل دانش آموز ، شرکت در امتحانات پایان ترم رشته‌ جدید و … نیاز می باشد.

  •  برای تغیير رشته‌ از ریاضی به تجربی دوازدهم ، دانش آموزان باید در امتحانات کدام دروس شرکت کنند ؟

دانش آموزان مقطع یازدهم رشته‌ ریاضی برای تغییر رشته‌ به تجربی باید در امتحانات دروس ریاضی 2 ، فیزیک 2 ، شیمی 2 ، زیست شناسی 2 شرکت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

2 نظر

  1. برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی در سال یازدهم درآزمون کتاب زیست حداقل نمره قبولی چقدر است

    • پاسخ با ما

      با سلام. حداقل نمره قبولی بستگی به نظر مدیر مدرسه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر