از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییرات کنکور 1402 ریاضی – از حذفیات ، نحوه برگزاری و تاثیر سوابق تحصیلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییرات کنکور ۱۴۰۱ ریاضی

 

تغییرات کنکور 1402 ریاضی برای داوطلبانی که قصد دارند در سال تحصیلی جدید در این آزمون شرکت کنند ، مهم است. کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها از جمله ریاضی همانند سال های گذشته در تیرماه برگزار می شود. متقاضیانی که در بهمن ماه نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کرده اند ، می توانند پس از دربافت کارت ورود به جلسه در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند. سازمان سنجش طی اطلاعیه ای شرایط و نحوه برگزاری کنکور سراسری و همینطور حذفیات کنکوری 1402 را اعلام کرده است. در صورتی که از متقاضیان کنکور ریاضی می باشید ؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با تغییرات کنکور 1402 ریاضی آشنا شوید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص تغییرات کنکور 1402 و پرسیدن سوالات خود در این خصوص با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تغییرات دفترچه سوالات کنکور 1402 ریاضی

طی سال های گذشته پس از اینکه داوطلبان کنکور سراسری در جلسه آزمون حاضر می شدند ؛ مراقبان ابتدا دفترچه سوالات عمومی را میان آن ها پخش می کردند. دفترچه سوالات عمومی برای تمامی زیرگروه های کنکور سراسری دارای چهار سرفصل امتحانی می باشد که متقاضیان باید به مجموع 100 سوال از آن ها در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند. پس از اتمام مهلت تعیین شده ، مراقبان دفترچه سوالات عمومی را جمع می کردند و به همین ترتیب یک دفترچه شامل سوالات اختصاصی هر زیرگروه را در اختیار آن ها قرار می دادند.

احتمالا این را هم بپسندید  زیر شاخه های رشته ریاضی - معرفی و راهنمای زیر شاخه های رشته ریاضی

طی تغییرات کنکور 1402 ریاضی چنین بیان شده است که از کنکور سراسری سال تحصیلی جدید ، تعداد دفترچه های سوالات کنکور سراسری تغییر می کند. به این صورت که یک دفترچه شامل سوالات دروس اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و دفترچه سوالات دروس عمومی به طور کامل حذف هستند.

تغییرات شرط سوابق تحصیلی کنکور 1402 ریاضی

آنچه که در قبولی نهایی داوطلبان کنکور سراسری تاثیر گذار است ، نمره آن ها در جلسه کنکور سراسری همراه با سوابق تحصیلیشان در مقطع متوسطه دوم است. از تغییرات کنکور 1402 ریاضی می توان به افزایش سهم و تاثیر سوابق تحصیلی کنکور سراسری در سنجش و پذیرش متقاضیان کنکور سراسری اشاره کرد.

در سال های گذشته نمرات کتبی پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم و نمرات کتبی پایه دوازدهم داوطلبان نظام جدید به میزان 40درصد در قبولی نهایی آن ها تاثیرگذار بود. با توجه به تغییراتی که صورت گرفته است میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور 1402 نیز به میزان 40 درصد است اما با این تفاوت که تاثیر آن به صورت قطعی است نه به صورت مثبت.

مرتبظ بخوانید : تغییرات کنکور – آخرین تغییرات کنکور از زمان تا حذفیات و نحوه برگزاری

تغییرات منابع کنکور 1402 ریاضی

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، برخی از قسمت های کتاب های درسی عمومی و اختصاصی کنکور سراسری ریاضی برای کنکور سال 1402حذف گردیده است. داوطلبانی که برای این آزمون در حال مطالعه هستند ، باید با در نظر گرفتن حذفیات کنکور سراسری ریاضی منابع خود را مطالعه کنند. در واقع با حذف مباحثی که سوالات آن از کنکور سراسری حذف شده است ؛ متقاضیان می توانند برای مطالعه دیگر منابع زمان بیشتری را اختصاص دهند.

حذف دروس عمومی از تغییرات کنکور 1402 ریاضی

اخباری مبنی بر حذف دروس عمومی از کنکور سراسری به گوش می رسد که این تغییرات از کنکور سراسری 1402 اعمال می شود. به این ترتیب داوطلبان کنکور ریاضی 1402 نباید مطالعه دروس عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، زبان انگلیسی و زبان عربی را نیز در برنامه خود داشته باشند ؛ چراکه این دروس از کنکور سراسری 1402 حذف شده اند.

مرتبظ بخوانید : تغییرات کتاب درسی برای کنکور – لیست کامل تغییرات تمامی رشته ها

سوالات متداول

  • تغییرات کنکور 1402 ریاضی در چه زمینه هایی انجام می شود ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مدیریت و بازرگانی دریایی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

هر ساله احتمال دارد در برخی موارد همچون تعداد دفترچه سوالات دروس عمومی و اختصاصی ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی ، نحوه طراحی سوالات و … تغییراتی ایجاد گردد.

  • حذفیات کنکور 1402 ریاضی شامل کدام مباحث است ؟

لینک حذفیات کنکور سراسری ریاضی در متن مقاله فوق قرار داده شده است که متقاضیان از طریق آن می توانند از حذفیات سرفصل های عمومی و اختصاصی کنکور ریاضی مطلع شوند.

  • آیا تغییرات در میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور ریاضی صحت دارد ؟

بله ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1402 به صورت 40 درصد قطعی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  می خواهید در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته شوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر