از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها – آینده شغلی مهندسی معماری برای خانم ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها - آینده شغلی مهندسی معماری برای خانم ها

 

معمولا اکثر خانم ها برای انتخاب رشته های فنی مهندسی مردد هستند مخصوصا در رشته هایی که عملا کار در ساختمان ها و خارج از شهر است مثل مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی نفت و … و تصور عموم بر این است که این رشته ها ماهیت مردانه دارند و ممکن است مهندس خانم به اندازه مهندس آقا در حیطه شغلی خود و ورود به بازار کار موفق نباشد.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها چگونه است و چه تفاوتی با بازار کار آقایان دارد و بعد ‌از اینکه شما به‌ عنوان یک خانم وارد این رشته شدید ،  پس از دانش آموختگی چطور باید جذب کار شوید و به درآمد برسید.

سعی کنید که در دوران دانشجویی برای خود رزومه جمع کنید تا پس از فارغ التحصیلی با رزومه قوی به راحتی جذب کار شوید.

بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها

ذوق هنری ، خلاقیت و به خرج دادن سلیقه تمام آن چیزی است که یک مهندس معمار برای ورود به بازار کار به آن نیاز دارد و از آن جایی که معمولا خانم ها علاقه زیادی به هنر و انجام کارهای هنری دارند ، رشته مهندسی معماری می تواند برای آن ها فرصت های شغلی خوبی را رقم بزند.

برای ورود به بازار کار مهندسی معماری فرقی نمی کند که خانم باشید یا آقا ، آنچه که برای شرکت های دولتی و غیردولتی جهت استخدام مهندس معمار ملاک است ، مهارت و توانایی افراد است. توانایی هایی همچون تسلط بر نرم افزار های معماری مثل اتوکد ، تری دی مکس ، شناخت اجزای ساختمان ، دقت و ظرافت ، علاقه مندی به ساخت و ساز و کارهای فنی در کنار کارهای هنری و …. برای ورود بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها لازم است.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار رشته روانشناسی 🟢 راهنمای جامع آینده شغلی تمامی شاخه های روانشناسی

اگر وارد رشته معماری شده اید یا قصد دارید در آینده وارد این رشته شوید ، سعی کنید در دوران دانشگاه به جای ایده های دانشجویی بیشتر پیگیر ایده های اجرایی و علمی باشید ، کار با نرم افزار های مختلف را به خوبی آموزش ببینید ، بیشتر از آنکه به دنبال نمره گرفتن و ماکت سازی باشید ، سعی کنید که همزمان با تحصیل به عنوان کارآموز در یک شرکت فعالیت کنبد تا در کنار یادگیری تئوری مباحث در دانشگاه ، به صورت عملی و با گذراندن کارآموزی های خارج از دانشگاه ، مهارت عملی خود را نیز تقویت کنید. کارآموزی مزیت هایی دارد که نقش موثری را در ورود به بازار کار ایفا می کند ، نحوه برخورد با کارفرما را یاد می گیرید ، نحوه بستن قرارداد ، انجام پروژه و تحویل و اجرای آن را آموزش می بینید و …

حوزه های شغلی در بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها

بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها به نسبت از بازار کار مهندسی عمران ، بازار کار مهندسی کامپیوتر و بازار کار مهندسی برق بهتر است و می توانند در حوزه های زیر مشغول به فعالیت شوند :

  • سرپرستی و هدایت دفاتر مشاوره معماری به عنوان مهندسی مشاور
  • مدیریت و کنترل اجرایی پروژه های معماری به عنوان مدیریت پروژه
  • راه اندازی و رهبری شرکت پیمانکاری و احداث ساختمان
  • نظارت بر درست انجام شدن کار ها در عملیات اجرایی ساختمانی به عنوان مهندس ناظر
  • تدریس در هنرستان ها برای دروسی مثل نقشه کشی و معماری
  • استخدام به عنوان مهندس معمار در سازمان های دولتی و غیردولتی مثل شهرداری ، مسکن و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، بانک ها و …
  • طراحی پارک ، میدان های شهری ، فضای سبز و …
احتمالا این را هم بپسندید  بهترین رشته های مهندسی - معرفی و راهنمای بهترین رشته های مهندسی

درآمد مهندس معمار در ایران

درآمد مهندس معمار در ایران در شرکت های کوچک میانگین 2/400/000 تومان در ماه است البته شرکت های خصوصی و بزرگتر با توجه به سیاست های مالی که دارند ، حقوق بیشتری را برای مهندسان معماری در نظر می گیرند.

مهندس معماری که با شرکت در آزمون نظام مهندسی و دریافت پروانه مهندسی ، خود اقدام به تاسیس شرکت مهندسی کند به مرور و با پیشرفت شرکت ، درآمد زیادی را می تواند به دست آورد.

در کل میزان درآمد مهندس معمار بر اساس سطح تحصیلات ، تجربه کاری ، توانمندی ها ، تسلط در دروس تخصصی ، آشنایی با نرم افزار های تخصصی و .. تعیین می شود و معمولا مهندسان خانم و آقا در شرایط برابر ، درآمد یکسانی دارند.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با هزینه رشته معماری ، درآمد رشته معماری داخلی ، درآمد مهندس معمار در ایران ، چگونه وارد بازار کار معماری شویم  ، کار برای معماری ، درامد مهندس ناظر معماری  و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته معماری بدون کنکور دانشگاه دولتی

رشته معماری بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

رشته‌ معماری در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود. اگر می خواهید مدرک فوق …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر