از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اولویت الف در هدایت تحصیلی 📞 اولویت الف در هدایت تحصیلی و چگونه با آن ثبت نام کنیم ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 اولویت الف در هدایت تحصیلی

در نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی به هر دانش‌ آموز با توجه به نمراتی که در سال های هفتم ، هشتم و نهم کسب کرده‌ است یک اولویت از “الف” تا “د” داده‌ می شود. دانش آموز با توجه به این اولویت ها باید رشته‌ تحصیلی خود را انتخاب و ثبت نام کند. اگر می خواهید در مورد اولویت الف در هدایت تحصیلی و سایر اولویت ها اطلاعات بیشتری کسب کنید ، تا انتهای این مطلب را بخوانید.

شما دانش آموزان عزیز می توانید با خیالی راحت هدایت تحصیلی خود را به مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت فرم شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی 1403 

برای هر دانش آموز دو فرم با عنوان های فرم 6 هدایت تحصیلی و فرم 7 هدایت تحصیلی صادر می شود. فرم 6 هدایت تحصیلی جنبه ارشادی و پیشنهادی دارد. این فرم با توجه به استانداردهای هدایت تحصیلی یعنی آزمون رغبت ، توانمندی ها ، استعداد ، نظر معلم و اولیای دانش آموز تنظیم شده‌ است. مثلا در این فرم پیشنهاد می شود که دانش آموز فلان رشته‌ را انتخاب کند ، بهتر است.

اما فرم شماره 7 هدایت تحصیلی با توجه به عملکرد تحصیلی دانش آموز در سه سال هفتم ، هشتم و نهم و ظرفیت مدارس منطقه تعیین شده‌ است. این فرم شامل 4 اولویت است. دانش آموز با مد نظر قرار دادن دو نمون برگ شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی ، بهتر می تواند انتخاب رشته‌ نهم به دهم را انجام دهد و رشته‌ ای متناسب با توانمندی ها و وضعیت تحصیلی خود انتخاب نماید.

اولویت الف در هدایت تحصیلی 1403 

  • اولویت الف در هدایت تحصیلی : دریافت اولویت الف در هدایت تحصیلی یک شاخه یا یک رشته‌ یعنی دانش آموز وضعیت مناسبی در آن رشته‌ دارد. پس می تواند به راحتی ثبت نام کند.
  • اولویت ب در هدایت تحصیلی : اگر دانش آموزی در رشته‌ ای اولویت ب را کسب کند ، باید منتظر بماند تا خالی بودن ظرفیت آن رشته‌ اعلام شود. اگر ظرفیت رشته‌ تکمیل نشود ، می تواند در رشته‌ مدنظرش ثبت نام کند.
  • اولویت ج در هدایت تحصیلی : اگر دانش آموزی بخواهد در رشته‌ ای که اولویت ج را کسب کرده‌ است ثبت نام کند ، باید منتظر تکمیل ظرفیت ثانویه باشد. یعنی اگر پس از ثبت نام دانش آموزان دارای اولویت الف و ب ظرفیت باقی مانده‌ باشد ، دانش آموز دارای اولویت ج امکان ثبت نام دارد.
  • اولویت د در هدایت تحصیلی : آخرین اولویت در نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی ، اولویت د است. این اولویت در تکمیل ظرفیت نهایی مورد بررسی قرار می گیرد.
  • حذف یا هاشور : در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی برای بعضی از دانش آموزان در مقابل رشته‌ ها و شاخه ها هاشور زده‌ شده‌ است. هاشور بدین معناست که دانش آموز نتوانسته است نمره حد نصاب لازم را در این رشته‌ یا رشته‌ ها به دست آورد.
احتمالا این را هم بپسندید  هدایت تحصیلی نهم رشته تجربی 1403 📞 راهنما ، فرم ها و شرایط انتخاب رشته نهم رشته تجربی

امتحان تعیین رشته‌ مجدد

اولویت الف در هدایت تحصیلی

دانش آموزانی که حدنصاب لازم را در یکی از شاخه ها یا رشته‌ های تحصیلی به دست نیاورده‌ اند و در فرم هدایت تحصیلی شماره 7 مقابل رشته‌ ای برای آنها هاشور خورده‌ است ، می توانند در امتحان تعیین رشته‌ مجدد شرکت کنند. حد نصاب لازم برای ورود به هر رشته‌ ، بر اساس نمرات پایانی سه ساله دوره اول متوسطه در درس یا دروس مربوط محاسبه می شود. نمره امتحانات تعیین رشته‌ مانند امتحانات درس های شهریورماه در نظر گرفته خواهد شد.

برای استفاده از نسخه جدید نرم افزار هدایت تحصیلی پایه نهم و دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات خود در زمینه نحوه انتخاب رشته‌ با نرم افزار هدایت تحصیلی ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امتحان تعیین رشته‌ مجدد در کارنامه و نمون برگ های هدایت تحصیلی دانش آموز ثبت می شود ولی تاثیری در معدل سالانه یا کل دانش آموز ندارد و صرفا برای انتخاب رشته‌ نهم به دهم و هدایت تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول

  • اولویت الف در هدایت تحصیلی به چه معناست و چگونه با آن ثبت نام کنیم ؟

دریافت اولویت الف در هدایت تحصیلی یک شاخه یا یک رشته‌ یعنی دانش آموز وضعیت مناسبی در آن رشته‌ دارد و می تواند به راحتی ثبت نام کند.

  • اولویت هدایت تحصیلی الف چه تفاوتی با اولویت های ب ، ج و د دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  دریافت فرم هدایت تحصیلی 1403 📞 تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم

رشته‌ با اولویت الف می تواند انتخاب اول دانش آموز در انتخاب رشته‌ باشد و اولویت های ب ، ج و د در صورت تکمیل نشدن ظرفیت رشته‌ های مد نظر ، کاربرد دارند.

  • ایا کسب اولویت الف در یک رشته‌ به معنای دارا بودن کامل شرایط ثبت نام در آن رشته‌ است ؟

بله ، اولویت الف در یک رشته‌ به معنای دارا بودن شرایط کامل تحصیلی برای ورود به آن رشته‌ است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی هشتم 1403 📞 راهنمای ثبت نام هدایت تحصیلی هشتم

هدایت تحصیلی پایه نهم از همان ابتدای ورود به مقطع متوسطه اول آغاز می شود …

12 نظر

  1. ⁦ヘ⁠(⁠ ̄⁠ω⁠ ̄⁠ヘ⁠)⁩

    باید معدلم با ضریب و اینا چند باشه که بتونم الف بیارم؟

  2. سلام من نهم می‌خوانم من در هفتم ۱۶ ریاضی و ۱۸ علوم
    در هشتم ۱۵ریاضی و ۱۳ علوم و در نهم ۱۹ ریاضی و علوم ۱۶ آوردم میتوانم به ریاضی بروم؟

  3. سلام من میخوام برم تجربی و نهم ریاضیم 16.25 و علومم 19 شده میتونم الف بیارم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به نتایج آزمون های مشاوره ای هم دارد.

    • سلام‌با الویت ب میتونم مدرسع ثبت نام کنیم ایااا.؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دانش آموزی در رشته‌ ای اولویت ب را کسب کند ، باید منتظر بماند تا خالی بودن ظرفیت آن رشته‌ اعلام شود. اگر ظرفیت رشته‌ تکمیل نشود ، می تواند در رشته‌ مدنظرش ثبت نام کند.

    • با اولویت ب ثبت نام میشه انجام داد

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر ظرفیت پذیرش باقی مانده باشد ، می توان ثبت نام کرد.

  4. سلام من عربی شدم ۱۶ فارسی ۱۸ مطالعات هم ۱۸
    آیا برای علوم انسانی الف میشم یا نه ؟

  5. مهدی ختامی

    من در کلاس هفتم ریاضی 18و علوم را 16اوردم
    و هشتم را ریاضی و علوم هر دو 16
    اگر کلاس نهم رو هردو 18 بیارم میتونم تجربی رو الف بیارم؟

  6. احسان علیجانی

    سلام خسته نباشید
    من در سال هفتم معدل ۱۹.۱۲ هشتم ۱۹.۸۸ و نهم نوبت اول رو ۱۹.۶۴ هستش و درس عربی نهم رو ۲۰ مطالعات ۲۰ ادبیات ۱۹ و زبان خارجی رو ۲۰ شدم و ریاضی ۱۹ آیا میتوانم رشته انسانی رو الف بیارم
    ممنون اگه پاسخ بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله نمرات مناسبی برای قبولی در رشته انسانی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر