از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ 📞 انتخاب رشته بدون آزمون تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ متقاضیان بسیار زیادی دارد. داوطلبانی که شانس قبولی در رشته‌ های با کنکور ندارند و یا نمی خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند ، پیگیر پذیرش بدون آزمون خود می باشند. انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ را می توان در دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و … انجام داد. اگر شما هم تمایل به ثبت نام دارید ، لطفا در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل راهنمایی تان کنیم.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای پرسیدن سوالات خود راجع به شرایط ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتخاب رشته‌ بدون کنکور ۱۴۰۲

انتخاب رشته‌ بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد ، هر ساله فرصتی را برای علاقه مندان فراهم می سازد تا بر اساس سوابق تحصیلی خود بتوانند در رشته‌ ای که دوست دارند ، پذیرفته‌ شوند. زمان انتخاب رشته‌ بدون کنکور ، برای هر دو نیمسال مهرماه و بهمن ماه می باشد یعنی متقاضیان دو بار در سال امکان ثبت نام دارند.

اگر تمایل دارید که ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال مهر دانشگاه های سراسری و آزاد را انجام دهید ، باید در اواسط مردادماه به سامانه مربوطه مراجعه کرده‌ و ثبت نام نمایید. اگر هم تقاضای شما پذیرش در نیمسال بهمن است ، باید انتخاب رشته‌ بدون کنکور را در اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه انجام دهید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی

لیست دانشگاه های بدون کنکور

تمام دانشگاه های کشور اعم از روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد ، بدون کنکور می باشند. شما می توانید تصمیم بگیرید که در کدام یک از این دانشگاه ها تحصیل نمایید. از نظر تنوع رشته‌ های بدون کنکور ، دانشگاه آزاد و پس از آن دانشگاه پیام نور ، بیشترین تنوع را دارند و ظرفیت پذیرش آنها نیز بالاتر است. همچنین دانشگاه غیرانتفاعی هم دارای رشته‌ های بدون آزمون متعددی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی رشته دارویاری - معرفی و راهنمای قبولی در کارشناسی دارویاری

ظرفیت پذیرش رشته‌ های بدون کنکور در دانشگاه های روزانه و شبانه کمتر است و به همین خاطر داوطلبانی که معدل و سوابق تحصیلی بهتری داشته‌ باشند ، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

اگر می خواهید از اسامی دانشگاه های بدون کنکور مطلع شوید ، لازم است دفترچه انتخاب رشته‌ بدون کنکور را دانلود کنید. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و لیست دانشگاه های سراسری بدون کنکور اعم از روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، پیام نور و مجازی می باشند. همچنین لیست دانشگاه های آزاد هم داخل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد قرار می گیرد.

دفترچه انتخاب رشته‌ بدون کنکور ۱۴۰۲

فایل راهنمای ثبت نام بدون کنکور ، ابزار انتخاب رشته‌ بر اساس سوابق تحصیلی شما می باشد و لازم است حتما قبل از انتخاب رشته‌ ، دفترچه را بررسی کنید و از جزئیات مربوطه اطلاع پیدا کنید. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و زمان انتشار آن نیز معمولا روز قبل از شروع فرایند ثبت نام می باشد.

همچنین دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد را می توانید از سایت azmoon.org که سایت دانشگاه آزاد می باشد ، دانلود نمایید. دفترچه بدون کنکور این دانشگاه برای 4 مقطع کاردانی پیوسته‌ ، کاردانی ناپیوسته‌ ، کارشناسی پیوسته‌ و کارشناسی ناپیوسته‌ انتشار می یابد و شما باید دفترچه مربوط به مقطع خود را دانلود کنید.

شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد باید با توجه به مقطعی که انتخاب می کنید از شرایطی برخوردار باشید و مدارک لازم را هم ارائه کنید. با توجه به اینکه اکثر رشته‌ های بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته‌ ارائه می شوند ، مدارکی که برای این مقطع نیاز هستند ، عبارتند از :

  • دیپلم نظام جدید دوازدهم
  • مدرک دیپلم نظام قدیم سوم دبیرستان به همراه مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک دانشگاهی
احتمالا این را هم بپسندید  بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد 1402 📞 3 شیوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد

فارغ التحصیلان رشته‌ های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، با ارائه یکی از مدارک فوق ، مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد می باشند. این مدارک ، برای ثبت نام مقطع کاردانی ناپیوسته‌ هم نیاز هستند.

مرتبط بخوانید : کنکور برای فارغ التحصیلان – شرایط فارغ التحصیلان برای شرکت در کنکور

سایت و هزینه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه های سراسری و آزاد ، سامانه مجزایی دارد. داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته‌ بدون آزمون دانشگاه های سراسری را انجام دهند ، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند همچنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد در سامانه azmoon.org انجام می پذیرد.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور در هر یک از سامانه های فوق ، پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری می باشد. هزینه انتخاب رشته‌ هم از قبل به داوطلب اعلام می شود و پس از پرداخت آن ، امکان استرداد وجود ندارد. پس لازم است پیش از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته‌، شرایط و مدارک لازم را بررسی نمایید و مطمئن شوید که واجد شرایط می باشید.

سوالات شما

  • فرایند انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ در چه تاریخی شروع می شود؟

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری برای نیمسال مهر از اواسط مردادماه آغاز می شود.

  • شرط معدل لازم برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها چقدر است؟

دانشگاه های سراسری و آزاد ، شرط معدل دقیقی را برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور تعیین نکرده‌‎‌ اند.

  • سایت ثبت نام بدون کنکور کدام است؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را می توانید در سایت سازمان سنجش انجام دهید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 فرصت مجدد ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، فرصتی مجدد برای داوطلبانی است که بنا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر