از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

امریه رشته پیراپزشکی 1402 📞 سازمان های پذیرنده + شرایط پذیرش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

امریه رشته پیراپزشکی

پذیرش سرباز امریه از میان فارغ التحصیلان رشته های بسیاری انجام می شود و رشته های پیراپزشکی را هم شامل می شود. فارغ التحصیلان رشته هایی همچون پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی و … که زمان اعزام به خدمت سربازی آنها فرا رسیده است می توانند با ثبت نام در طرح امریه یکی از سازمان ها ، در این طرح پذیرفته شوند و سپس سربازی خود را به شکل امریه بگذرانند. جزئیات بیشتر پیرامون ثبت نام امریه سربازی رشته پیراپزشکی در ادامه این مطلب توضیح داده خواهد شد. از علاقه مندان دعوت می شود تا انتهای مطلب همراه ما باشند.

برای راهنمایی در خصوص شرایط پذیرش سرباز امریه و پرسیدن سوالاتی که در این باره دارید ، لطفا با مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سازمان های امریه گیر از رشته های پیراپزشکی 

ابتدا می خواهیم بررسی نماییم که با مدرک تحصیلی از رشته های پیراپزشکی در کدام سازمان ها می توان امریه شد. سازمانی که از فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی سرباز امریه پذیرش می کند ، وزارت بهداشت می باشد. این وزارت خانه ظرفیت پذیرش امریه خود را به فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی اختصاص داده است که این رشته ها شامل موارد زیر می بانشد :

  • علوم آزمایشگاهی
  • اتاق عمل
  • فوریت های پزشکی
  • هوشبری
  • پرستاری
  • رادیولوژی
  • دیپلم بهیاری
  • سایر رشته های بهداشتی درمانی

ثبت نام امریه وزارت بهداشت با حداقل مدرک کاردانی از رشته های پیرا پزشکی امکان پذیر می باشد و مشمولین می توانند با ارائه مدرک تحصیلی و دیگر مدارک خود به سازمان ، منتظر بررسی شرایط و مدارک خود باشند و اگر مورد پذیرش قرار بگیرند ، محل خدمت آنها در مراکز درمانی و بیمارستان ها خواهد بود.

مرتبط بخوانید : امریه رشته پزشکی

زمان ثبت نام امریه رشته پیراپزشکی

متقاضیان امریه سربازی با مدرک رشته های پیراپزشکی ، مدت محدودی برای ثبت نام در این طرح دارند و اگر دیر اقدام کنند شانسی برای پذیرش نخواهند داشت. زمان ثبت نام امریه سازمان های مختلف متفاوت است اما مشمولین حداقل باید دو ماه قبل از آنکه زمان اعزام به خدمت آنها فرا رسد ، اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند. همچنین مشمولینی که می خواهند در طرح پیام آوران وزارت بهداشت پذیرفته شوند باید یک ماه مانده به تاریخ اعزام به خدمت خود ، ثبت نام طرح امریه سربازی را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  امریه سازمان بازرسی 🟢 فراخوان همکاری به صورت خدمت سربازی در سازمان بازرسی کل کشور

شرایط پذیرش سرباز امریه رشته پیراپزشکی

از شرایط پذیرش امریه رشته پیرا پزشکی اطلاعی دارید ؟ همانطور که بسیاری از شما می دانید ثبت نام در طرح امریه سربازی نیازمند رعایت یکسری شرایط می باشد. این شرایط شامل موارد زیر هستند :

غیبت سربازی

مشمولینی که وارد دوره غیبت سربازی شده‌ اند سوال می کنند که آیا امکان ثبت نام امریه را دارند؟ به اطلاع این دسته از مشمولین باید برسانیم که ثبت نام امریه سربازی را فقط مشمولینی می توانند انجام دهند که غیبت ندارند و غیبت حتی برای یک روز هم مورد پذیرش نیست.

شرط معدل ثبت نام امریه سربازی

برای ثبت نام امریه سربازی اکثر سازمان ها نیاز به معدلی می باشد. البته وزارت بهداشت شرط معدل ندارد اما اگر در سایر سازمان های امریه گیر که به مدرک تحصیلی شما نیاز دارند ، ثبت نام کنید ، شاید شرط معدل وجود داشته باشد.

کسری خدمت برای امریه رشته پیراپزشکی

مشمولانی که تصمیم می گیرند سربازی خود را به شکل امریه بگذرانند ، مجاز به استفاده از کسری خدمت نیستند و طول دوره خدمت آنها 24 ماه تمام خواهد بود. استفاده از کسری خدمت در امریه سربازی اکثر سازمان ها امکان پذیر نمی باشد.

ایست خدمت سربازی

سربازان امریه ممکن است در طول دوران خدمت خود بنا به دلایلی مثل قبول شدن‌ در یک مقطع جدید دانشگاه و یا به دلایل بیماری ، امکان گذراندن خدمت سربازی خود را نداشته باشند. برای این دسته از سربازان ، ایست خدمت در نظر گرفته می شود و اگر بیماری حاد داشته باشند ایست خدمت آنها دائم خواهد بود. اما در باقی موارد ، ایست خدمت به صورت موقت است و بعد از تمام شدن‌ تحصیلات یا اتمام طول دوره بیماری ، باید باقی دوران خدمت سربازی را طی کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  سرباز معلم استان یزد ✨ فراخوان جذب سرباز معلم استان یزد در سال 1402

بومی و متاهل بودن برای امریه رشته پیراپزشکی

پذیرش امریه سربازی به صورت بومی انجام می گیرد به این صورت که در هر استان فقط مشمولین آن استان می توانند ثبت نام امریه را انجام دهند. علاوه بر این مورد ، مشمولانی که متاهل هستند در ثبت نام امریه از شانس پذیرش بیشتری برخوردار می باشند.

مرتبط بخوانید : امریه رشته حقوق

حقوق سربازان امریه پیراپزشکی

امریه رشته پیراپزشکی

سربازان امریه پیراپزشکی در هر سازمانی که پذیرفته شده‌ باشند ، از حقوق در دوران خدمت خود بهره مند می شوند. حقوق سربازان امریه بر اساس عواملی همچون مقطع فارغ التحصیل شده‌ ، متاهل یا مجرد بودن ، داشتن فرزند در صورت متاهل بودن ، محل خدمت و… تعیین می گردد. مبلغ حقوق سربازی سالانه افزایش دارد. بر اساس آخرین مصوبه مجلس ، حداقل حقوق سربازی به مبلغ 4 میلیون 800 و حداکثر حقوق نیز 7 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

سوالات متداول

  • شرایط امریه رشته پیراپزشکی چگونه است؟

راجع به شرایط ثبت نام امریه رشته پیرا پزشکی در این مطلب توضیحات کامل را ارائه کرده ایم.

  • با مدرک رشته های پیراپزشکی در کدام سازمان ها می توان امریه شد؟

وزارت بهداشت از جمله سازمان های پذیرنده سرباز امریه از رشته های پیراپزشکی است.

  • آیا سربازان امریه گروه علوم پزشکی و پیرا پزشکی می توانند از کسری خدمت استفده کنند؟

خیر ، گذراندن سربازی به شکل امریه بدون استفاده از کسری خدمت است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

امریه رشته روانشناسی

امریه رشته روانشناسی 1402 📞 سازمان های پذیرنده + شرایط پذیرش

اگر از رشته روانشناسی یکی از دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی فارغ التحصیل شده‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر