از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آموزش انتخاب رشته کنکور 1402 📞 آموزش انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آموزش انتخاب رشته کنکور

با آموزش انتخاب رشته کنکور می توانید خودتان اقدام به انتخاب رشته‌ کنید و فرم انتخاب رشته‌ را به درستی تکمیل نمایید. انتخاب رشته‌ کنکور با هدف قبولی در دانشگاه های سراسری و آزاد انجام می پذیرد و داوطلبان باید از دو ابزار کارنامه کنکور و دفترچه راهنما ، برای این منظور استفاده نمایند. اگر می خواهید با نحوه و مراحل انتخاب رشته‌ آشنا شوید ، لطفا ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا راهنمایی های لازم را ارائه نماییم.

توصیه می شود برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور خود ، از حضور مشاوری با تجربه و مطلع در کنار خود بهره مند شوید. مشاور انتخاب رشته ، در تمام زمینه های کنکور آگاهی کاملی دارد و بهترین انتخاب رشته را برای شما انجام می دهد. در صورت تمایل به بهره مندی از مشاوره ، مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما در خدمت شما هستند.

همین حالا تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران ارشد ما بپرسید.

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، به هدف قبولی در رشته‌ های دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی و مجازی انجام می شود. داخل فرم می توان هم از رشته‌ های با کنکور و هم از رشته‌ محل های بدون کنکور انتخاب نمود که البته رشته‌ های بدون کنکو عمدتا در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور ارائه می شوند.

برای آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری به شما ، مراحل آن را در ادامه قرار داده‌ ایم :

مرحله اول : مطالعه دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری

پیش از آنکه هر اقدامی کنید ، باید دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور را مورد مطالعه کنید. دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری 1402 در اواسط مردادماه انتشار می یابد و با مراجعه به سایت سنجش ، می توانید آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که باید دفترچه انتخاب رشته‌ مربوط به گروه آزمایشی خود را دریافت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کنکور دی - زمان و راهنمای ثبت نام کنکور دی 1402

مرحله دوم آموزش انتخاب رشته کنکور : واریز هزینه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری

هزینه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری باید در سایت سازمان سنجش پرداخت شود. البته انتخاب رشته‌ در دانشگاه های روزانه ، شبانه و پردیس خودگردان رایگان است و در صورتی که بخواهید در دانشگاه های پیام نور غیرانتفاعی انتخاب رشته‌ نمایید ، باید هزینه پرداخت کنید. هزینه انتخاب رشته‌ با خرید کارت اعتباری از سایت سنجش ، قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان هم هزینه دارد و در صورت تمایل به تحصیل در این دانشگاه و داشتن شرایط لازم ، باید کارت علاقه مندی آن را از سایت سنجش تهیه نمایید.

مرتبط بخوانید :  آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد 

مرحله سوم : تهیه اطلاعات لازم برای انتخاب رشته‌ کنکور

اطلاعات لازم برای ورود به سایت انتخاب رشته‌ کنکور سراسری شامل شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، کد پیگیری ثبت نام و شماره شناسنامه می باشند. اگر اطلاعات خود را فراموش کرده‌ اید می توانید با ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، آنها را بازیابی نمایید. چنانچه با مراحل ارسال درخواست آشنایی ندارید ، مشاوران ما می توانند به صورت تلفنی و سریع ، اطلاعات شما را بازیابی نمایند.

مرحله چهارم : استفاده از سامانه انتخاب رشته‌ مجازی سایت سنجش

مرحله چهارم انتخاب رشته‌ کنکور یعنی استفاده از سامانه انتخاب رشته‌ مجازی سایت سنجش ، اجباری نیست اما توصیه می شود از آن استفاده کنید تا انتخاب رشته‌ خود را هوشمندانه تر انجام دهید. این سامانه ، لیستی از رشته‌ محل هایی را معرفی می کند که کاملا دقیق بوده‌ و بر اساس آمار قبولی های سال قبل است. شما از طریق سیستم انتخاب رشته‌ مجازی سایت سنجش می توانید متوجه شوید که شانس قبولی تان با توجه به رتبه ای که کسب کرده‌ اید  ، به چه صورت است.

سیستم مذکور ، حدود 250 رشته‌ محل را معرفی می کند و می توانید 150 مورد را انتخاب کرده‌ و در فرم انتخاب رشته‌ تان به ثبت برسانید. البته باید بگوییم که سیستم انتخاب رشته‌ مجازی ، توجهی به فاکتورهای موثر در انتخاب رشته‌ مثل شهر محل تحصیل ندارد و هر رشته‌ ای را از شهرهای مختلف معرفی می کند.

مرتبط بخوانید : کد محل انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست ؟

مرحله پنجم آموزش انتخاب رشته کنکور : دریافت فرم انتخاب رشته‌ کنکور و تکمیل آن

در پایان ، باید فرم انتخاب رشته‌ را از سایت دریافت کرده‌ و آن را تکمیل کنید. نحوه ورود به سامانه انتخاب رشته‌ بدین صورت است که باید بر روی لینک “انتخاب رشته‌ کنکور سراسری 1402” کلیک نمایید و سپس اطلاعاتی که خواسته شده‌ است را ارائه دهید. پس از آن ، فرم انتخاب رشته‌ را مشاهده خواهید کرد و می توانید آن را با 150 کد رشته‌ محل تکمیل نمایید. در پایان هم باید فرم را داخل سایت ثبت کرده‌ و کد پیگیری ارائه شده‌ توسط سامانه را دریافت کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  سهمیه بهیاران در کنکور سراسری 1402 - طبق آخرین مصوبه سهمیه بهیاری

آموزش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

آموزش انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد ، فرایند و مراحل متفاوتی از انتخاب رشته‌ کنکور سراسری دارد. شما برای انتخاب رشته‌ این دانشگاه باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایید. دفترچه انتخاب رشته‌ دانشگاه نیز در سایت قرار می گیرد و با بررسی آن ، از لیست رشته‌ محل های ارائه شده‌ اطلاع خواهید یافت. برای انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org ، ابتدا لازم است هزینه را بپردازید و سپس با دریافت فرم انتخاب رشته‌ ، امکان تکمیل آن را حداکثر با 100 کد رشته‌ محل خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه آزاد پزشکی

سوالات شما

  • انتخاب رشته‌ کنکور در کدام سایت انجام می شود؟

سامانه سازمان سنجش آموزش کشور ، مسئول فرایند انتخاب رشته‌ کنکور سراسری می باشد.

  • انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد را با مراجعه به کدام سامانه انجام دهیم؟

شما برای انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایید

  • حداکثر چند کد رشته‌ را می توان در فرم انتخاب رشته‌ کنکور ثبت کرد؟

داوطلبان مجاز هستند 150 کد رشته‌ را در فرم انتخاب رشته‌ آزمون سراسری ثبت نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر