از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس - هر آنچه باید بدانید

 

رشته طراحی لباس از جمله رشته های کنکور سراسری هنر است که پذیرش در آن به صورت دو مرحله ای انجام می گیرد یعنی علاقه مندان به رشته طراحی لباس پس از آنکه این رشته را در فرم انتخاب رشته درج و در سایت سازمان سنجش ثبت کردند ، می بایست برای پذیرش نهایی و قطعی در آزمون عملی که به همان اندازه انتخاب رشته و کنکور اهمیت دارد ، شرکت نمایند. تاثیر آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس برای قبولی در این رشته بسیار زیاد است و در صورتی که داوطلب در فرانید این آزمون غایب باشد ، پذیرفته نخواهد شد.

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس فقط برای داوطلبان خانم برگزار می شود.

راهنمای ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

در سال گذشته رشته طراحی لباس با 135 نفر ظرفیت پذیرش تنها در سه دانشگاه الزهرا (س) (ويژه خواهران) ، دانشكده فنی و حرفه ای دختران تهران دكتر شريعتی و دانشگاه غير انتفاعی علم و فرهنگتهران ارائه شده بود که در سال 99 نیز احتمالا همین دانشگاه ها ارائه دهنده این رشته باشند. طراحی لباس فقط مختص به داوطلبان خانم می باشد و شرط پذیرش در آن شرکت در آزمون عملی است.

زمان ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 99 از تاریخ 28 مرداد ماه الی 3 شهریور ماه بوده است و افرادی که متقاضی رشته طراحی لباس هستند ولی موفق به ثبت نام نشده اند (هزینه را پرداخت کرده اند ولی ثبت نام را انجام نداده اند) ، می توانند در صورت دارا بودن سایر شرایط ، با همراه داشتن رسید پرداخت هزینه ، دو  قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص در شهرستان محل برگزاري آزمون براساس برنامه زماني­ اعلام شده، مراجعه نمايند.

قابل ذکر است که داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در آزمون طراحی لباس ، حداکثر در آزمون عملی یک رشته دیگر (مجموعا دو رشته) شرکت کنند.

جزئیات برگزاری آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس

آزمون عملی کنکور هنر رشته طراحی لباس قبل از اعلام نتایج انتخاب رشته و پس از اتمام فرایند انتخاب رشته برگزار می شود. یعنی داوطلبان اول باید این رشته را در فرم انتخاب رشته قرار دهند و در صورتی که رتبه لازم را داشته باشند ، به صورت چند برابر ظرفیت جهت مصاحبه  و آزمون عملی دعوت  خواهند شد و پس از برگزاری آزمون ، نتایج نهایی که همان نتایح انتخاب رشته است اعلام می شود و اگر داوطلب در این رشته پذیرفته شده باشد ، در مرحله اعلام نتایح نهایی مشخص خواهد شد.

طبق  اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ، آزمون عملی کنکور هنر در رشته طراحی لباس صبح روز جمعه به تاریخ 4 مهر ماه برگزار می شود و کارت شرکت در آزمون نیز از روز قبل از طریق سایت سنجش قابل دریافت است.

توجه داشته باشید که دعوت به آزمون عملی به معنای تایید قطعی نیست و آنچه که برای پذیرش نهایی تاثیر گذار است ، در درجه اول رتبه اکتسابی کنکور و در درجه دوم نتایج آزمون عملی است یعنی کسب نمره بالا در آزمون عملی به منزله افزایش احتمال قبولی داوطلب با رتبه کنکور ضعیف نمی باشد و داوطلبان دارای رتبه بالاتر و بهتر طبیعتا شانس قبولی بیشتری دارند.

در صورتي كه پس از دريافت كارت ورود به جلسه خود  مغايرتی مشاهده نمودید ، می ‌توانید در روزهای چهارشنبه‌ و پنج شنبه به تاریخ دوم و سوم مهر ماه ، از ساعت 8 صبح الی 12 ظهر و از ساعت 14­ الی 18 بعدازظهر به باجه های رفع نقص اين سازمان مستقر در شهرستان محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره مراجعه کنید.

وسایل ممنوعه و مورد نیاز برای آزمون عملی رشته طراحی لباس

سازمان سنجش هر ساله با شروع آزمون عملی ، وسایل و لوازم مورد نیاز برای حضور در آزمون را نیز طی اطلاعیه ای منتشر می کند که در سال گذشته به شرح زیر بوده اند :

  • تخته شاسی به ابعاد A۳
  • مدادهای‌ (رنگی – سیاه‌ – طراحی و اتود) پررنگ‌ و نرم
  • پاک ­کن‌ و تراش
  • خط‌ کش‌
  • گونیای‌ کوچک
  • پرگار
  • گیره ‌های ­کاغذی

داوطلبان مجاز به حمل وسایل اضافی از جمله کتاب ، جزوه ، تلفن همراه ، پیجر ، نتبوک ،  ماژیک ، لاک های الکلی و تینری ، روان نویس ، راپید ، رنگ های پودری و مایع ، خودنویس ، گراف ، آبرنگ ، رنگ گواش ، مرکب و هرگونه وسیله الکترونیکی مجهز به دوربین فیلمبرداری و یا عکس برداری و … نیستند هم چنین استفاده از لوازمی مانند کتاب طراحی ، کاغذ (به جز آنهایی که در جلسه آزمون به داوطلبان داده خواهد شد) تصاویر متفرقه و … در جلسه آزمون مجاز نیست.

صحبت کردن با داوطلبان دیگر و پرسش و پاسخ ، قدم زدن حین آزمون و سرکشی به کار داوطلبان دیگر تقلب محسوب می شود و نمره آزمون صفر در نظر گرفته خواهد شد.

جزئیات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری آزمون عملی کنکور هنر از جمله سوالات آزمون و مراحلی که دارد ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما که تجربه حضور در آزمون عملی را داشته اند ، جویا شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر