از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه برای کنکور درس بخوانیم – راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه برای کنکور درس بخوانیم - راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

 

سوال مشترک بسیاری از دانش آموزان و داوطلبانی که به تازگی در مسیر کنکور قرار گرفته اند ، درباره نحوه درس خواندن به سبک کنکوری است. شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین روش درس خواندن برای کنکور چیست و چگونه باید برای کنکور درس بخوانیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. اول از همه باید بدانید که درس خواندن بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و اصولی امکان پذیر نیست و حتی اگر ساعت مطالعه بالایی هم داشته باشید ولی ندانید که در هر درس چقدر باید زمان صرف کنید ، روش مطالعه هر درس به چه صورت است ، چقدر باید تشریحی و چقدر تست کار کنید ، چگونه بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل ایجاد کنید و … بازدهی مطالعاتی لازم را نخواهید داشت.

اهمیت برنامه ریزی برای کنکور

واقعیت این است که شما باید بتوانید خودتان برنامه ریزی درسی تنظیم کنید و یا اینکه مشاور کنکور با داشتن اطلاعات کامل از شرایط و توانمندی هایتان ، برنامه ریزی تحصیلی شما را انجام دهد. برنامه ریزی کردن اصول و قواعد خاصی دارد که مجموع آنها با یکدیگر باعث پایبند بودن شما به آن می شود و در صورت غیر واقع بینانه بودن ، شما را به مقصد نمی رساند.

برنامه ریزی برای کنکور باید کاملا منطبق با سطح توانایی های شما باشد و تمام مباحث را پوشش دهد. منظور از متناسب بودن با توانمندی این است که ساعت مطالعه در حدی باشد که بتوانید به آن برسید. اکثر داوطلبان این اشتباه را دارند که از همان ابتدا با در نظر گرفتن ساعت مطالعاتی زیاد ، این توقع را از خود دارند که روزانه بیشتر از  10 ساعت مطالعه داشته باشند و پس از مدتی به دلیل نرسیدن به این ساعت ، از درس خواندن دلزده می شوند.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد بهترین روش های برنامه ریزی برای کنکور 1400 را از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونه برای کنکور درس بخوانیم – ابزار های مطالعه

کتاب درسی مرجع اصلی یادگیری تمام دروس است و حذف کتاب درسی و مبنا قرار دادن کتاب های کمک آموزشی در هیج یک از دروس توصیه نمی شود.

اگر دانش آموز هستید درس هر روز را همان روز از کتاب درسی مطالعه کنید ، زیرا موکول کردن به روزهای آینده باعث می شود که حجم زیادی از توضیحات معلمتان را فراموش کنید و در نتیجه یادگیری شما ناقص می شود. پس از مطالعه کتاب درسی و حل تمام تمرین های کتاب حتی ساده ترین آنها ، زمان بررسی درسنامه کتاب کمک آموزشی است. درسنامه کتاب کمک آموزشی را به منظور آموزش و یادگیری کامل تر بلافاصله بعد از مطالعه کتاب درسی ، بررسی کنید. هر نکته جدیدتر که در کتاب درسی مطرح نشده است یا شما متوجه آن نشده اید ، حتما در گوشه و کنار کتاب درسی خود حاشیه نویسی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 📞 دانلود جدول برنامه ریزی درسی

با بررسی درسنامه ، مطالعات شما گسترده تر و یادگیری کامل تری خواهید داشت. پس از اینکه حس کردید به یک مبحث احاطه لازم را دارید ، زمان حل تست های آموزشی است. تست های آموزشی رویکرد یادگیری دارند و فعلا نیازی به مدیریت زمان نیست. در هر مبحث حدود 40 تا 50 تست که تمام جزئیات را پوشش دهد را انتخاب کنید و سپس بدون در نظر گرفتن زمان سعی در حل آنها داشته باشید.

پس از حل تست ها ، حتما پاسخنامه را نیز مطالعه کنید حتی پاسخ سوالاتی که درست جواب داده اید را نیز بررسی کنید تا از روش های دیگری که برای حل سوالات وجود دارد ، مطلع گردید. معمولا پاسخ نامه سریع ترین و بهترین راه حل هر سوال را قرار می دهد و شما با یادگیری آنها می توانید در زمان کمتری پاسخگوی سوالات باشید.

توجه به کمیت و کیفیت مطالعه در درس خواندن برای کنکور

چگونه برای کنکور درس بخوانیم - راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

 

کیفیت مطالعه بسیار اهمیت دارد اما نباید از کمیت مطالعه غافل شد. نقطه اشتراک اکثر رتبه های برتر کنکوری نیز ساعت مطالعه بالای آنها بوده است. پس باید زیاد درس بخوانید و در کنار آن به مرور کیفیت مطالعه را نیز افزایش دهید زیرا هر چقدر هم که خوب درس بخوانید اما کم بخوانید ، فایده ای ندارد.

اگر دانش آموز هستید و امسال در کنکور شرکت می کنید حداقل باید هفته ای 45 تا 50 ساعت مطالعه داشته باشید و اگر مدرسه ندارید می توانید تا 70 ساعت نیز ساعت مطالعه هفتگی خود را افزایش دهید. ساعت مطالعه خود را چه که و چه زیاد حتما در دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید تا یک ارزیابی  کلی از خود داشته باشید و به مرور بتوانید ساعات مطالعاتی تان را افزایش دهید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم – تعادل میان دروس عمومی و اختصاصی

در هفته هر چقدر که مطالعه می کنید ، باید میان دروس عمومی و اختصاصی تعادل داشته باشید. بهترین حالت تعادل میان دروس عمومی و اختصاصی 70 به 30 است. فرضا اگر هفته ای 50 ساعت مطالعه می کنید باید 35 ساعت صرف دروس اختصاصی و 15 ساعت صرف دروس عمومی شود.

در میان دروس اختصاصی نیز به پر اهمیت ترین درس ، زمان بیشتری اختصاص دهید مثلا دانش آموزان تجربی باید در درس زیست شناسی بیشتر از دروس دیگر مطالعه داشته باشند و حتما این درس در برنامه ریزی روزانه آنها گنجانده شود. با در نظر گرفتن 35 ساعت مطالعه دروس اختصاصی ، 15 ساعت برای ذرس زیست شناسی ، 10 ساعت برای درس شیمی و حدود 10 ساعت نیز برای درس های ریاضی و فیزیک لازم است. البته این ساعت مطالعه برای کسی است که هفته ای 50 ساعت مطالعه دارد و سطح قوی یا ضعیف بودنش در درس های مختلف یکسان است. مشخص است داوطلبی که در یک درس ضعیف تر است ، باید وقت بیشتری را به آن درس اختصاص دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره کنکور تجربی 1400 - مشاوره رایگان و جامع کنکور تجربی 1400

اوایل سال که درس خواندن را تازه شروع کرده اید ، باید به دروس اختصاصی توجه بیشتری کنید اما با نزدیک شدن به پایان سال دروس عمومی مخصوصا حفظیات کنکور باید بیشتر مطالعه شوند. اگر دانش آموز سال دهم یا یازدهم هستید از همین الان برای دروس ریاضی و فیزیک و در درجه بعدی عربی و زبان انگلیسی پایه خود را تقویت کنید زیرا در سال کنکور مخصوصا ماه های آخر فرصت کمتری برای پیشرفت کردن در این درس ها وجود دارد.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم – تهیه منابع کمک آموزشی مناسب و استاندارد

راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

 

حتما بارها شنیده اید که منابع کمک آموزشی استاندارد تهیه کنید اما منظور از استاندارد های لازم در کتاب کمک آموزشی چیست ؟ اول از همه لازم است این نکته را ذکر کنیم که محتوای آموزشی اکثر منابع کنکوری یکسان هستند اما در نوع نگارش و جمله بندی ها تفاوت هایی دارند و شما باید کتابی را تهیه کنید که بتوانید با سبک آن ارتباط بگیرید.

اکثر شما این سوال را دارید که برای هر کتاب درسی چند منبع کمک آموزشی تهیه کنم ؟ ایا دروس سخت تر نیاز به منابع کمک آموزشی بیشتری دارند ؟ در جواب این سوالات باید بگوییم که برای هر درس تهیه یک کتاب به عنوان کتاب آموزشی و یک کتاب به عنوان کتاب تست کفایت می کند و همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که 3 بار خواندن کامل یک کتاب بهتر از یکبار خواندن ناقص 3 کتاب است.

تهیه کتاب های بیشتر تنها در صورتی توصیه می شود که از لحاظ تسلط بر مباحث به سطح بالایی رسیده باشید. مثلا در درس زیست شناسی کتاب های فاگوزیست یا خیلی سبز بهترین منابع آموزشی و تستی هستند اما داوطلبی که می خواهد تست های سطح بالاتری حل کند ، می تواند از کتاب های ماز خیلی سبز نیز استفاده نماید.

در مورد انتخاب بهترین منابع کنکور سراسری سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چگونه برای کنکور درس بخوانیم – تاثیر آزمون های آزمایشی

با شرکت در آزمون های آزمایشی ، علاوه بر قرار گرفتن در فضای مشابه کنکور می توانید خودآزمایی نیز داشته باشید. تاثیر شرکت در آزمون های آزمایشی زمانی خودش را نشان می دهد که به مرور شاهد پیشرفت خود باشید و در هر آزمون  تراز و درصد دروسی بهتر از آزمون قبلی کسب کرده باشید.

برای شرکت در آزمون های آزمایشی فقط باید خودتان را نسبت به قبل خود مقایسه کنید تا به مرور بتوانید مباحثی را که نقطه ضعف تان است ، رفع کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

موفقیت در کنکور زبان - 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

موفقیت در کنکور زبان – 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

  هر ساله با برگزاری کنکور سراسری تعدادی از داوطلبان در کنار شرکت در گروه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر