از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه از رشته تجربی معلم شویم 📞 آیا از رشته تجربی می‌توان معلم شد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه از رشته تجربی معلم شویم

بسیاری از دانش آموزانی که در انتخاب رشته نهم به دهم رشته تجربی را انتخاب می کنند و همچنین داوطلبان دارای مدرک دیپلم تجربی ، علاقه مند هستند که وارد شغل معلمی شوند و در سازمان آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند. با رشته تجربی می توان تعداد زیادی از رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرد و پس از اتمام تحصیلات ، وارد شغل معلمی شد. برای متقاضیان سوال است که چگونه از رشته تجربی معلم شویم و چه راه هایی وجود دارد. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا توضیحات کاملی را ارائه نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص شرایط معلم شدن به روش های مختلف ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

چگونه از رشته تجربی معلم شویم – دانشگاه فرهنگیان

اولین راه ورود به شغل معلمی از رشته تجربی ، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه فرهنگیان دانشجویان خود را از کنکور سراسری گزینش می کند و داوطلبان به شرط دارا بودن سن ، معدل و رتبه مناسب در کنکور ، امکان پذیرش خواهند داشت.

با شرکت در کنکور تجربی ، می توان رشته های آموزش ابتدایی ، آموزش شیمی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش تربیت بدنی و … را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرد. این رشته ها طول دوره تحصیل 4 ساله دارند و در نهایت به فارغ التحصیل مدرک لیسانس اعطاء می شود. با مدرک لیسانس دانشگاه فرهنگیان می توان وارد سازمان آموزش و پرورش شد ضمن اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه به مدت 8 سال تعهد خدمت اجباری دارند.

اگر علاقه مند هستید با دیپلم تجربی خود در کنکور تجربی شرکت کنید و سپس وارد دانشگاه فرهنگیان شوید ، سن شما باید حداکثر 24 سال باشد. همچنین باید دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی ارائه کنید و دارای معدل کل دیپلم بالاتر از 14 باشید. در صورت واجد شرایط بودن ، امکان انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان را خواهید داشت ضمن اینکه تراز اکتسابی شما در کنکور باید بالای 6500 باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  حداکثر سن استخدام آموزش و پرورش 1402 📞 حداکثر سن لازم استخدام

ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور همزمان با کنکور سراسری می باشد و پذیرفته شدگان از مهرماه وارد دانشگاه می شوند. از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می توانیم به حقوق دانشجویان اشاره کنیم و دانشجویان از همان ابتدای ورود به دانشگاه به طور ماهانه حقوق دریافت خواهند کرد.

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است و این مورد از مزایای دانشگاه محسوب می شود. . طبق قوانین جدید ، داوطلبان 45 ساله دارای مدرک دکتری و داوطلبان 40 ساله دارای مدارک پایین‌ تر از دکتری مجاز هستند در کنکور تربیت معلم برای ورود به دانشگاه فرهنگیانب شرکت کنند.

مرتبط بخوانید : تربیت معلم دانشگاه پیام نور

چگونه از رشته تجربی معلم شویم – آزمون استخدامی آموزش و پرورش

راه دیگر برای معلم شدن از رشته تجربی ، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد البته برای این آزمون باید دارای حداقل مدرک لیسانس باشید و مهم است که لیسانس خود را از رشته های مورد نیاز دریافت کنید. داوطلبانی که در زمان کنکور موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان نشده اند ، می توانند با تحصیل در یکی از رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دریافت مدرک لیسانس ، در این ازمون شرکت کنند و پس از قبولی به صورت رسمی استخدام شوند.

از جمله رشته هایی که شما می توانید با مدرک کارشناسی آنها در آزمون استخدامی شرکت کنید ، عبارتند از :

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش علوم تجربی
  • روانشناسی
  • شیمی
  • مهندسی شیمی
  • زیست شناسی
  • میکروبیولوژی
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت محیط
  • پرستاری
  • علوم تغذیه
  • مامایی
  • علوم تربیتی
  • و …

اکثر رشته های فوق به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و به راحتی می توانید پذیرفته شوید. با دریافت مدرک لیسانس در یکی از رشته های مورد تایید ازمون استخدامی ، امکان شرکت در این آزمون را خواهید داشت که به صورت هر ساله برگزار می شود.

مرتبط بخوانید : از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد

رشته معلمی تجربی بدون کنکور

در صورت علاقه مندی به ورود به دانشگاه فرهنگیان از رشته تجربی ، می توانید در یکی از دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، نوبت دوم و حتی دانشگاه روزانه به صورت بدون کنکور تحصیل کنید. در این دانشگاه ها رشته های بدون کنکور بسیاری ارائه می شوند که بیشترین تنوع آنها در دانشگاه های پیام نور ، آزاد و غیرانتفاعی است. رشته هایی همچون روانشناسی ، حسابداری ، آموزش ابتدایی ، آموزش علوم تجربی ، تربیت بدنی و …. بر اساس سوابق تحصیلی دایر می باشند و امکان پذیرش با دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی ، کاردانی و بالاتر وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان 1403 چقدر است؟ 📞 راهنمای میزان حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز در سایت azmoon.org انجام می گیرد. برای ثبت نام ، یک دفترچه راهنما منتشر می گردد که در این دفترچه لیست رشته های تحصیلی درج شده اند.

مرتبط بخوانید : ایا از رشته فنی حرفه ای میتوان معلم شد

سوالات شما

  • چگونه از رشته تجربی معلم شویم ؟

برای معلم شدن از طریق رشته تجربی می توانید در آزمون استخدامی شرکت کنید و یا وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

  • آیا تنها راه ورود به شغل معلمی ، قبولی در دانشگاه فرهنگیان است ؟

خیر ، شما می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خود در رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش تحصیل کنید و با دریافت مدرک لیسانس از این رشته ها ، در آزمون استخدامی شرکت نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر