از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

واحد درسی بجای پایان نامه ارشد 📞 حذف پایان نامه کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

واحد درسی بجای پایان نامه ارشد

 

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید پس از گذراندن واحدهای درسی عملی و نظری طی 4 ترم یا بیشتر ، واحد درسی پایان نامه را اخذ کنند و با ارائه و دفاع از پایان نامه ، مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد فراهم شده است که بجای پایان نامه ، واحد درسی اخذ کنند که در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص شرایط و نحوه اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد 1402  از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امکان اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با دوره کارشناسی متفاوت تر است. این دوره تحصیلی حدود 32 واحد درسی را شامل می شود که البته بعضی رشته ها از 28 واحد درسی تشکیل شده اند و رشته مدیریت کسب و کار نیز 48 واحد درسی دارد. حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد 4 ترم است و دانشجویان باید در هر ترم 8 الی 12 واحد درسی را اخذ کنند.

مرتبط بخوانید : معرفی به استاد چند واحد است ؟

ترم آخر معمولا به پایان نامه اختصاص دارد و دانشجو می بایست با اخذ واحد درسی پایان نامه و دفاع از آن ، نمره قبولی را به دست آورد تا مدرک کارشناسی ارشد به او اعطا شود. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان تقاضای اخذ واحد درسی بجای پایان نامه را دارند ، وزارت علوم تحقیقات و فناوری با این درخواست موافقت کرده است و دانشجویانی که تمایلی به اخذ پایان نامه ندارند ، می توانند واحد درسی بگذرانند.

دانشجویان متقاضی اخذ واحد درسی بجای پایان نامه باید تمام ترم های تحصیلی را با حداقل معدل 14 گذرانده باشند و در هیچ درسی نمره کمتر از 12 نداشته باشند.

شرایط اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد

  • درس پایان نامه از ریز نمرات دانشجو حذف نمی شود. اگر برای دفاع از پایان نامه مشکلی وجود داشته باشد ، 6 واحد درسی اخذ می شود و پایان نامه ناتمام باقی می ماند.
  • فرم های تغییر وضعیت پژوهش محور به آموزش محور باید توسط دانشجو تکمیل شده و توسط استاد راهنما تایید و امضا شود.
  • دروسی که به جای پایان نامه اخذ می شود ، طیق نظر گروه است و دانشجو هیچ درسی را در سیستم ثبت نمی کند.
  • پس از ثبت درخواست و تکمیل فرم اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد ، امکان بازگشت به شیوه پژوهش محور وجود ندارد.

شاید این مطلب را نیز بپسندید: پایان نامه کارشناسی ارشد ، راهنمای انتخاب و نگارش

  • در زمان انتخاب واحد طبق ترم های قبل ، میزان شهریه اولیه باید در سامانه پرداخت شود تا سیستم برای انتخاب دروس جایگزین فعال شود.
  • دانشجویان باید بخش انتخاب واحد سامانه را مرتب چک کنند و در صورتی که حداکثر دو هفته پس از حذف و اضافه ، دروس مربوط به آموزش محور در سیستم ثبت نشده باشد ، موضوع را از طریق گروه آموزشی پیگیری نمایند.
  • مسئولیت عدم ثبت دروس به دلیل نقص فرم ها و مدارک ، عدم ثبت دروس به دلیل پرداخت نشدن شهریه اولیه و بدهی و … به عهده دانشجوست.
  • شرط بررسی درخواست دانشجو این است که تمام واحدهای آموزشی شامل جبرانی ، اصلی ، انتخابی و تخصصی را با موفقیت گذرانده باشد.
  • دانشجویانی که واحد درسی پایان نامه را اخذ می کنند ، اگر پس از گذشت شش ماه (یک ترم تحصیلی) مراحل اجرای پایان نامه را به اتمام نرسانند ، در صورت تایید استاد راهنما مبنی بر عدم توانایی دانشجو در انجام پایان نامه ، دانشجو در ترم بعد می توانند 6 واحد درسی بجای پایان نامه اخذ کند.

مهلت ثبت درخواست اخذ واحد درسی به جای پایان نامه ارشد

واحد درسی بجای پایان نامه ارشد

فرم درخواست اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد باید حداقل یک هفته قبل از حذف و اضافه به دانشگاه تحویل داده شود تا برای تعیین دروس جایگزین ، در شورای گروه و آموزش مطرح شده و دروس توسط گروه آموزشی مربوطه اخذ شود.

مرتبط ببینید : حداقل نمره پایان نامه

سوالات متداول

  • آیا امکان اخذ واحد درسی به جای پایان نامه ارشد وجود دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  جدول متغیرها در سامانه پژوهشیار - راهنمای جدول متغیر ها

بله ، طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجازند به جای پایان نامه ، 6 واحد درسی بگذرانند.

  • شرایط اخذ واحد درسی بجای پایان نامه ارشد چیست ؟

شرایط کامل اخذ واحد درسی به جای پایان نامه کارشناسی ارشد ، در این مطلب توضیح داده شده است.

  • دانشجویان کارشناسی ارشد چه زمانی باید برای ثبت درخواست اخذ واحد درسی به جای پایان نامه اقدام کنند ؟

دانشجویان کارشناسی ارشد حداقل باید یک هفته قبل از اتمام مهلت حذف و اضافه برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

فرم الف پایان نامه - دانلود و راهنمای تکمیل فرم الف پایان نامه

فرم الف پایان نامه – دانلود و راهنمای تکمیل فرم الف پایان نامه

  دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از ارائه پروپوزال به استاد راهنما و کارشناس گروه …

یک نظر

  1. با سلام و احترام بنده در دانشگاه دولتی کارشناسی ارشد تربیت بدنی میخونم و دو ترم هم پایاننامه را انتخاب کردم و پروپوزال هم نتونستم بدم میخواستم ببینم می توانم برای ترم دوم سال تحصیلی 1400-1401 بجای پایاننامه 6واحد درسی انتخاب کنم.باتشکر از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر