از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

همه چیز درباره آزمون دکتری 1400 – راهنمای جامع آزمون دکتری 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

همه چیز درباره آزمون دکتری 1400

 

آزمون دکتری 1400 همانند سال های گذشته در 7 گروه امتحانی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی ، هنر و دامپزشکی برگزار می شود و علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد و دریافت مدرک خود ، می توانند در این آزمون شرکت نمایند و پس از گذراندن تعداد واحدهای درسی معین و دفاع از رساله ، مدرک دکتری خود را دریافت کنند. همه چیز درباره آزمون دکتری 1400 موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

مشاوره قبولی در آزمون دکتری تخصصی و شرکت در مصاحبه دکتری – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

همه چیز درباره آزمون دکتری 1400

پذیرش دانشجو در آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی 1400 در دانشگاه های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، آزاد ، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی انجام می شود و شیوه پذیرش دانشجو نیز به صورت نیمه متمرکز یعنی همراه با مصاحبه است. متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی برای ورود به این مقطع باید در آزمون ورودی که معمولا در اسفندماه به اجرا در می آید ، شرکت نمایند و زمان ثبت نام آزمون نیز در آذر ماه می باشد.

شرایط شرکت در آزمون دکتری 1400

شرایط شرکت در آزمون دکتری امسال در مقایسه با سال گذشته با تغییراتی مواجه بوده است که از جمله این تغییرات می توان به نحوه شرکت دانشجویان مقطع دکتری در آزمون اشاره کرد. طیق رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ، دانشجویانی که در مقطع دکتری دانشگاه های غیرروزانه اشتغال به تحصیل دارند ، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون دکتری 1400 شرکت نمایند و در صورت پذیرش در دانشگاه جدید از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

مجموعه امتحانی انتخابی داوطلبان در آزمون دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی آنها باشد.

همچنین شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1400 برای دانشجویان دکتری دانشگاه روزانه نیز بدین صورت است که ابتدا باید از دانشگاه انصراف دهند و در صورت عدم انصراف و پذیرش در دانشگاه ، قبولی آنها باطل خواهد شد. بنابراین این دسته از داوطلبان باید با تهیه مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه و تحویل این مدارک به دانشگاه ، تا تاریخ تعیین شده انصراف خود را قطعی نمایند.

همه چیز درباره آزمون دکتری 1400 – نحوه ثبت نام و پذیرش دانشجویان

ثبت نام آزمون دکتری تخصصی 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و داوطلبان باید در مهلتی که اعلام می شود به این سایت مراجعه نموده و با واریز مبلغ ثبت نام ، فرم ثبت نام را دریافت و تکمیل نمایند. هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سال گذشته 150 هزار تومان بوده است که برای امسال افزایش می یابد و داوطلبان باید با استفاده از کارت‌های عضو شتاب ، شناسه ثبت ‌نام خود را خریداری کنند.

حدود دو ماه پس از ثبت نام آزمون ، زمان برگزاری فرا می رسد و در سال قبل تاریخ دقیق برگزاری آزمون در 15 اسفندماه بوده است. داوطلبان بعد از شرکت در آزمون باید منتظر اعلام نتایج اولیه باشند تا انتخاب رشته را نیز انجام دهند.

پس از انتخاب رشته کردن داوطلبان ، نتایج مرحله دوم اعلام می شود که در این مرحله از اعلام نتایج داوطلبانی که دارای نمره و حد نصاب لازم هستند ، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. مصاحبه آزمون دکتری تخصصی برای تمام دانشگاه های روزانه و غیرروزانه اجرا می شود و داوطلبان ممکن است برای مصاحبه تمام دانشگاه هایی که وارد فرم انتخاب رشته کرده اند و نمره لازم را به دست آورده اند ، دعوت به مصاحبه شوند و یا اینکه برای مصاحبه هیچ دانشگاهی دعوت نشوند.

اجرای مرحله اول آزمون دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، مصاحبه علمی و …. توسط دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

پذیرش نهایی دانشجویان در مقطع دکتری

همه چیز درباره آزمون دکتری

 

پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه و همچنین بررسی مدارک و اختصاص سهمیه های مربوطه انجام می گیرد . طبق مصوبات جدید ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌ های آموزشی ، حدنصاب (مرحله دوم) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند. همچنین دانشگاه ها مجازند که آزمون کتبی و شفاهی برای داوطلبان معرفی شده در مرحله مصاحبه برگزار کنند که نمرات سنجش عملی و مصاحبه علمی ، در نمره نهایی لحاظ می شود.

  • با در نظر گرفتن اینکه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است ، داوطلبانی که در وزارتخانه‌ ها ، سازمان‌ ها و نهادهای دولتی اشتغال به کار دارند ، باید قبل از ثبت نام در آزمون دکتری موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.
  • داوطلبان می بایست در زمان مراجعه به دانشگاه ، معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه ارائه دهند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید در زمان ثبت نام در دانشگاه تعهد دهند که برابر طول مدت تحصیل مقطع دکتری ، در صورت نیاز در محلی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری تعیین می ‌کند به خدمت اشتغال ورزند.

مشاوره قبولی در آزمون دکتری تخصصی و شرکت در مصاحبه دکتری – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

همه چیز درباره آزمون دکتری 1400 – سهمیه ها

در آزمون دکتری تخصصی همانند سایر آزمون های سراسری ، داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران می توانند از سهمیه خود برای پذیرش در دانشگاه استفاده نمایند و 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از داوطلبان که شامل همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثرها ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان می باشند ، اختصاص دارد.

5 درصد ظرفیت هر رشته دانشگاهی نیز به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران ( جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ) اختصاص دارد. البته طبق توضیحات دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ، داوطلبان برای استفاده از سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته ‌شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته ‌شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل را به دست آورند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر