از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک 1402 📞 مشاوره و راهنمای انصراف

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک

دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد می توانند در ترم یک تحصیل خود درخواست انصراف از دانشگاه داشته‌ باشند و دانشگاه محل تحصیل با بررسی دلایل دانشجوی متقاضی انصراف و همچنین با لحاظ کردن جریمه ، معمولا با درخواست انصراف دانشجو موافقت می کند و پس از تایید نهایی انصراف در شورای آموزشی دانشگاه ، دانشجو دیگر حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته‌ و دانشگاه قبلی نخواهد داشت. با توجه به اینکه دانشجویان انصرافی باید هزینه ای را تقبل نمایند ، در ادامه به بررسی هزینه انصراف از دانشگاه ازاد در ترم یک می پردازیم.

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید مشخص شد ،  ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرند تا پس از اطلاع از میزان دقیق مبلغ هزینه انصراف و همچنین اطلاع از آخرین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه ازاد ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

تماس از سراسر کشور9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک

جریمه و هزینه انصراف از تحصیل یکی از دغدغه های دانشجویان دانشگاه آزاد برای انصراف از تحصیل است و طبق قوانین مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشجویانی که درخواست انصراف از تحصیل دارند باید هزینه هایی را به عنوان جریمه یا خسارت به دانشگاه بپردازند تا با درخواست آنها موافقت شود.

تقاضای انصراف از تحصیل ممکن است به دلایل متفاوتی باشد ، پذیرفته‌ شدن‌ در رشته‌ و دانشگاهی بهتر ، عدم توانایی در پرداخت شهریه ، دوری و مسافت طولانی دانشگاه ، علاقه نداشتن به رشته تحصیلی و دانشگاه و …. از جمله مواردی است که سبب می شود دانشجو درخواست انصراف خود را در دانشگاه مطرح کند و حتی راضی به پرداخت جریمه نیز باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای بهداشت حرفه ای دانشگاه ازاد - طبق قبولی های 1400 و 99

تا پیش از سال 96 هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد در بیشتر واحد های دانشگاهی به این صورت بود که دانشجو باید 1/5 برابر شهریه ثابت رشته‌ و مقطع تحصیلی خود را پرداخت می کرد اما در حال حاضر هزینه انصراف از تحصیل تغییر یافته‌ است و جریمه در نظر گرفته‌ شده‌ برای دانشجویان انصرافی تابعی از ترم های باقیمانده‌ تا سنوات مجاز فارغ التحصیلی می باشد که البته این میزان جریمه برای دانشجویان ترم دو و بالاتر است.

مرتبط بخوانید : شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

شرایط انصراف از دانشگاه ازاد

لازم است گفته‌ شود که هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان ترم یک دانشگاه ازاد با سایر دانشجویان متفاوت تر است و در شرایطی ویژه اگر دانشجوی ترم یک درخواست انصراف داشته‌ باشد ، حتی ممکن است بدون پرداخت جریمه نیز با درخواست انصراف او موافقت شود ولی حتما باید از شرایط لازم برخوردار باشد.

منظور از شرط خاص انصراف از تحصیل دانشگاه ازاد در ترم یک بدون پرداخت جریمه در واقع مربوط به دانشجویانی است که ترم اول خود را مرخصی گرفته‌ اند. به عبارت دیگر دانشجویانی که از مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد استفاده کرده‌ اند ، در صورتی که در شروع ترم دوم درخواست انصراف از تحصیل خود را به دانشگاه مطرح کنند ، مشمول پرداخت جریمه نمی شوند ولی مبلغی هم که در ترم یک پرداخت کرده‌ اند ، عودت داده‌ نمی شود.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

علاوه بر دانشجویان فوق که از پرداخت جریمه معاف می شوند ، دسته دیگری از دانشجویان ترم یک که تا مهلتی مقرر از دانشگاه انصراف دهند ، هزینه انصراف از تحصیل آنها نصف می شود و زمان دقیق انصراف در هر یک از نیمسال های تحصیلی مهر و بهمن ماه متفاوت است و شما اگر تا این تاریخی که توسط دانشگاه اعلام می شود انصراف دهید ، جریمه برای شما نصف محاسبه خواهد شد.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه

سوالات شما

  • هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته مامایی 1402 📞 معرفی تمام دانشگاه ها

میزان هزینه انصراف از دانشگاه آزاد با توجه به رشته‌ ، مقطع و دانشگاه فرق می کند.

  • آیا دانشچویان ترم یک دانشگاه ازاد می توانند بدون پرداخت جریمه ، انصراف دهند ؟

بله اگر دانشجو واجد شرایط لازم باشد می تواند بدون پرداخت جریمه انصراف دهد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

94 نظر

  1. سلام دانشجوی دکترا تخصصی ترم ۱ دانشگاه آزاد هستم و قصد انصراف دارم ممنون میشم بابت هزینه انصراف و شرایط راهنمایی بفرمایید.
    شهریه ثابت ۹ تومن هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. هزینه انصراف شما برابر با (تعداد نیم سال های ثبت نام شده – 7) * (نصف شهریه پایه) می باشد.

    • من امسال پشت بودم چند روز پیش کنکور دادم دانشگاه ازاد پرستاری درمیام ایا ممکنه یه ترم درس بخونم بعدش مرخصی بگیرم برم کنکور بدم ؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید برای شرکت در کنکور سال آینده مرخصی تحصیلی بگیرید.

    • سلام و خسته نباشید به شما من دانشجوی ترم یک پرستاری هستم بعد الان بعد از اگاهی از هزینه های زیادش چون هوشبری دولتی هم قبول شده بودم میخام انصراف بدم ولی دانشگاه یه هزینه هجومی رو بهم میگ

  2. محمدجمشیدی

    با سلام و وقت بخیر،بنده امسال در دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرش شدم. ثبت نام رو انجام و شهریه ثابت و متغیر ترم یک روهم پرداخت کردم. الان چون برنامه دانشگاه با برنامه شغلم تداخل داره نمیتونم به ادامه تحصیل بپردازم.
    اگه انصراف بوم چقد باید جریمه پرداخت کنم؟
    آیا از شهریه ای که پرداخت کردم،چیزی عودت داده میشه یانه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شهریه پرداختی عودت داده نمی شود و برای اطلاع از هزینه انصراف از دانشگاه ازاد ترم یک با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

    • سلام من ترم یک ورودی بهمن دانشگاه آزاد هستم میخواستم بعد از دادن امتحانا انصراف بدم و در دانشگاه آزاد دیگری در رشته مهندسی مکانیک بدون کنکور تحصیل کنم آیا باید جریمه پرداخت کنم؟ مبلغش چقدره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در همان دانشگاه وارد رشته مهندسی مکانیک شوید ، از شما هزینه انصراف گرفته نمی شود

  3. سلام من دانشجوی حقوق ترم اول هستم و میخوام از دانشگاه انصراف بدم ممنون میشم بابت هزینه انصراف راهنماییم کنین

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان ترم یک دانشگاه آزاد در صورت انصراف از تحصیل جریمه نمی پردازند اما شهریه پرداختی عودت داده نمی شود.

  4. سلام
    من دانشجوی علوم تربیتی ترم اول هستم و همین ترم انصراف دادم ولی دانشگاه شیش میلیون بخاطر هزینه ها خواسته
    امکانش هست اشتباه کرده باشن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هزینه ای که دانشگاه اعلام کرده است را باید بپردازید تا با درخواست انصراف شما موافقت شود.

    • سلام من کارشناسی پیوسته مدیریت کسب و کار قبول شدم و شهریه دانشگاه رو پرداخت کردم ولی هزینه انتخاب واحد و ترم رو پرداخت نکردم. الان میتونم پولمو پس بگیرم

  5. سلام من امسال ورودی بهمن دانشگاه آزاد قبول شدم و مدارکم رو تحویل دانشگاه دادم ولی شهریه رو پرداخت نکردم برای انصراف باید جریمه بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ثبت نام شده ناقص انجام شده است و احتمالا انصراف در نظر بگیرند ولی بهتر است از دانشگاه پیگیری کنید.

  6. محمدامین

    با سلام سوالی که من داشتم اینه که من ورودی ۹۵ دانشگاه آزاد رشته مهندسی شیمی کارشناسی پیوسته هستم و تا الان یازده ترم رو گذروندم و میخوام با مدرک کاردانی از دانشگاه انصراف بدم به نظرتون چقدر باید جریمه پرداخت کنم؟؟؟؟

  7. سلام ترم یک دانشگاه ازاد رشته حسابداری کارشناسی پیوسته هستم بعد ترم یکو نصف شهریرو پرداخت کردم و تدریس شد و برای پرداخت نکردن نصف دیگه شهریه سایت بسته شد و من ترم اخر امتحان ندادم حالا جریمه باید برم برای انصراف؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیازی به پرداخت جریمه نیست ولی شهریه پرداختی عودت داده نمی شود

  8. سلام من ترم یک دانشگاه آزاد هستم اصل مدارک را به دانشگاه تحویل ندادم ولی شهریه ثابت را کامل واریز کردم
    آیا برای انصراف جریمه باید پرداخت کنم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. مشمول پرداخت جریمه نمی شوید ولی شهریه پرداختی نیز برگشت داده نمی شود.

  9. سلام من رشته حسایداری کارشناسی پیوسته هستم دانشگاه ازاد میخام حالا بعد یک ترم ک رفتم و ول کردم دوباره کاردانی ثبت نام کنم میشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است از دوره کارشناسی انصراف دهید و وارد دوره کاردانی شوید

  10. سلام من دانشجو ترم یک حقوق و الان برای ترم دو فقط انتخاب واحد و شهریه ثابت رو دادم کلاسا شروع نشده برای انصراف همون جریمه ترم ۱ در نظر میگیرند؟ یا نه باید طبق فرمول انصراف شهریه بدم؟

  11. سلام
    ورودی ترم جدید دانشگاه ازاد هستم
    نصف شهریه پرداخت شده انتخاب واحد‌رو برام انجام دادن برای انصراف باید جریمه پرداخت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انصراف شما احتمالا شهریه پرداختی برگشت داده نمی شود.

  12. سلام
    من مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام کردم البته هنوز شهریه پرداخت نکردم و میخوام انصراف بدم
    آیا باید جریمه پرداخت کنم یا نه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر شهریه پرداخت نکرده اید از شما جریمه دریافت نمی شود

  13. سلام وقت بخیر. من متولد 82 و دانشجوی ترم 1 میکروبیولوژی دانشگاه آزادشهرکرد هستم و بخاطر هزینه و دیر اومدن انتخاب واحد ویک ماه عقب افتادن و نداشتن آینده کاری . میخام انصراف بدم و هزینه ثابت +بیمه 2700ت هم پرداخت کردم. میخاهم انصراف بدم و بشینم بخونم برا پرستاری دولتی آیا هزینه برمیگرده؟؟ جریمه دارد؟! آیا باز هم برای انصراف باید پول بدم؟؟! چون اول راهم میخاهم زود تر انصراف بدم؟!

  14. سلام وقت بخیر ترم یک کارشناسی پیوسته ازاد هستم میخوام انصراف بدم برم شهر دیگه ای ثبت نام کنم چون مدت انتقالی زیاده نمیتونم صبر کنم و من شهریه ثابتم رو پرداخت کردم ایا با انصرافم هزینم عودت داده میشه و میتونم مجدد بعدش شهر دیگه ای همون رشته رو ثبت نام کنم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر شهریه پرداختی عودت داده نمی شود.

    • سلام وقت بخیر لطفا جواب بدین
      من دانشجوی رشته اموزش ابتدایی هستم.ترم یک رو خوندم ترم دو رو مرخصی گرفتم ک ترم تابستان میشد.الان بنا ب دلایلی میخام برم پیام نور از ازاد انصراف بدم
      ایا باید جریمه بدم؟ کلا چقد هزینه میشه با انصراف

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید هزینه انصراف بپردازید. لطفا برای اطلاع از هزینه انصراف ، با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید

  15. سلام خسته نباشید من دانشجو رشته حسابداری کارشناسی پیوستم
    شهریه ثابتو پرداخت کردم و تدریس شد برام برای پرداخت نکردن شهریه متغیر سایت بسته شد و من امتحان ندادم الان لخام انصراف بوم مشمول جریمه میشم ؟؟؟؟

  16. من مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد ترم دو هستم ، و میخام که دیگه نرم اصل مدارکم تحویل ندادم ، آیا اگر کلا مراجعه نکنم به دانشگاه ، خود دانشگاه بعد از یک سال یا دوسال منو اخراج میکنه ؟ چون نمیخام مبلغ انصرافی رو پرداخت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر وضعیت تحصیل خود را در دانشگاه مشخص نکنید ، امکان ثبت نام در دانشگاه های دیگر را نخواهید داشت.

  17. مریم سلیمانی

    سلام.دانشجوی ترم یک دانشگاه ازاد که خودگردان هم هست برای انصراف باید جریمه بده؟

  18. سلام . من کاردانی پیوسته حسابداری دانشگاه آزاد ثبت نام کردم ترم یک شهریه شو پرداخت کردم ولی نرفتم میخوام ترم دو مرخصی بگیرم و واسه کنکور بخونم بعد ک جواب کنکور اومد انصراف بدم میخواستم بپرسم هزینه انصراف چقد میشه تقریبا؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  19. سلام من دانشجوی کامپیوتر ترم ۱ کارشناسی پیوسته هستم اواخر مهر با ثبت تو سایت وارد دانسکاه شدم میخوام انصراف بدم تقریبا شهریه را کامل دادم بنظرتون قبل از امتحانات بهتره انصراف بدم یا بعد از امتحانات که شامل جریمه نشم ؟

  20. سلام اگر تا قبل از ۳۱ اردیبهشت انصراف بدیم باید جریمه بپردازیم؟

  21. سلام من دانشجوی ترم یک کارشناسی روانشناسی هستم میخواستم بعد امتحانات انصراف بزنم چقدر باید شهریه پرداخت کنم

  22. بانوی مهتاب

    با سلام بنده دانشجوی ترم یک ورودی مهرماه دانشگاه آزاد هستم و کل ترم رو گذروندم میخوام انصراف بدم
    چقدر باید جریمه پرداخت بکنم

  23. سلام دانشجوی ترم یک روانشناسی کارشناسی پیوسته هستم و میخوام دوباره کنکور بدم و برای همین ترم دوم رو مرخصی گرفتم و احتمالا در مرداد ۱۴۰۲ از دانشگاه انصراف بدم، میخواستم بدونم با این شرایط هزینه‌ی انصراف من از دانشگاه چطوری محاسبه میشه؟
    مثل بقیه ترم یکی‌ ها نیازی به پرداخت هزینه انصراف ندارم؟

  24. من دانشگاه ازاد رشته حسابداری میخونم حالا توی ثبت نام بهمن یه دانشگاه ازاد دیگه قبول شدم حالا انصراف بدم میتونم پول ندمم

  25. سلام من ترم یک ازدتنشگاه آزاد مرخصی گرفتم الان برای ترم جدید انتخاب واحد نکردم و میخوام انصراف بدم کی باید اقدام کنم وسط ترم جدید اقدام کنم مشکلی پیش میاد؟ جریمه باید پرداخت کنم؟

  26. سلام من دانشجوی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ورودی بهمن هستم. به دلیل عدم رسیدن تعداد دانشجویان در رشته انتخابی من به حد نصاب گفتن که تغییر رشته در همان دانشگاه انجام بدم. من درخواست تغییر رشته دادم ولی هنوز تایید نشده و الان اگه بخوام انصراف بدم شهریه ثابتی که واریز کردم برگردانده میشه؟

  27. سلام وقتتون بخیر
    من دانشگاه ازاد ترم بک رو گذروندم
    و میخام انصراف بدم و به یک دانشگاه ازاد دیگه برم
    باید هزینه انصراف پرداخت کنم؟

  28. سلام من ترم اول ارشد دانشگاه آزاد تهران هستم و کلاسارو رفتم و امتحان دادم الان انصراف بدم چه قدر هزینه ازمن میگیرن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در شرایطی ویژه اگر دانشجوی ترم یک درخواست انصراف داشته باشد ، حتی ممکن است بدون پرداخت جریمه نیز با درخواست انصراف او موافقت شود ولی حتما باید از شرایط لازم برخوردار باشد.

  29. سلام اگه امسال من پرستاری آزاد قبول بشم و همون لحظه انصراف بدم بازم باید هزینه انصراف بدم . ؟؟؟؟؟؟؟هزینه اش چقدره ؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر در دانشگاه ثبت نام نکنید ، جریمه شامل حال شما نخواهد شد.

  30. ابوالفضل

    سلام من پارسال یک ترم رفتم دانشگاه آزاد به خاطر شهریه نتونستم ترم دوم برم ادامه ندادم یه نامه انصراف از دانشگاه گرفتم فقط یه مهر خورده. حالا میخوام برم سربازی گفتن باید یه نامه دیگه بیاری چند تا مهر خورده باشه. رفتم نامه بگیرم تقریبا 10 میلیون گفتن باید جریمه بدی. من واقعا ندارم پرداخت کنم هیچ راهی نیست؟

  31. سلام
    من دکتری آموزش دانشگاه آزاد قبول شدم. شماره دانشجویی دایم گرفتم ولی فهمیدم خودشان انتخاب واحد انجام میدن و ممکنه با برنامه هام جور در نیاد برا همین شهریه پرداخت نکردم. وضعیت من چطور میشه؟ هزینه انصراف باید پرداخت کنم اگه نرم؟

  32. سلام. من ثبت نام غیرحضوری دانشگاه آزاد رو انجام دادم، ولی به‌خاطر شرایطی که برام به‌تازگی پیش اومده توانایی پرداخت شهریه ثابت برای انتخاب واحد رو ندارم. یعنی به‌عبارتی ترم یک رو هم هنوز شروع نکردم. میخواستم بدونم در صورت انصراف شامل جریمه میشم یا نه؟

  33. سلام من دیروز ثبت نام کردم شهریه رو هم پرداخت کردم اما انتخاب واحد نکردم میخام انصراف بدم شهریه رو پس میدن؟

  34. سلام من تو سامانه اموزشیار ثبت نام غیر حضوری برای دانشگاه ازاد کردم ولی هنوز شهریه رو پرداخت نکردم و ترم اولی هستم میخواستم بدونم اگه بخوام انصراف بدم باید جریمه بپردازم؟

  35. سلام وقت بخیر مت فقط مدارکم را تحویل دانشگاه دادم و انتخاب واحد و شهریه پرداخت نکردم ایا جریمه باید بدم ؟

  36. سلام. ترم 1 ارشد نا پویسته هستم. یک هفته هست که کلاس ها شروع شده و شهریه ثابت رو پرداخت کردم. حالا پشیمون شدم و می خوام انصراف بدم.
    آیا هزینه انصراف رو باید پرداخت کنم؟

  37. برای دانشگاه ازاد مدارکم رو در آموزشیار آپلود کردم و شماره دانشجویی دائم برام اومد تا شهریه رو پرداخت کنم ولی من منصرف شدم از ادامه تحصیل و مدارک رو حضوری تحویل ندادم الان باید چیکار کنم و ایا مشمول جریمه میشم

  38. سلام وقت بخیر من مدارکم رو تحویل دانشگاه دادم و شهریه ثابت رو به مبلغ ۷ میلیون پرداخت کردم و انتخاب واحد انجام دادن برام و شهریه متغیرم شده ۹ تومن و پرداختش در توانم نیست تو این مرحله اگه انصراف بدم جریمه پرداخت میکنم ؟ و آیا میتونم مدارک و مبلغ پرداختی رو پس بگیرم؟ ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  39. سلام من دانشجوی ترم ۱ دانشگاه ازاد هستم خواستم بدونم اگر امسال رو انصراف بزنم میتونم دوباره سال دیگه همون رشته ودانشگاه ثبت نام کنم ؟؟

  40. سلام وقتتون بخیر، من دو هفته پیش رشته حقوق بدون کنکور ثبت نام کردم و تازه دو روزه که برای من شماره دانشجویی اومده، من قصد دارم دوباره برای کنکور بخونم و نمیخوام برم دانشگاه و برای همین هیچ مدرکی رو در آموزشیار بارگذاری نکردم میخواستم بدونم شماره دانشجویی ام باطل میشه؟؟ و میخوام آزمون فرهنگیان ۱۴۰۳ شرکت کنم بخاطر این موضوع مشکلی پیش نمیاد؟ یا هر رشته ایی که بخوام برم منعی نداره؟؟ متشکرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر شهریه پرداخت نکرده اید مشکلی پیش نمی آید

  41. سلام من سال ۱۴۰۰ در رشته حقوق دانشگاه ازاد ثبت نام کردم موقع ثبت نام یه هزینه ای رو پرداخت کردم حالا نمی دونم شهریه ثابت بود یانه بع یه مدتی هم سر کلاسا رفتم به دیگه دانشگاه نرفتم وهزینه ای هم پرداخت نکردم حالا امسال دوباره می خوام برم دانشگاه وتغییر رشته بدم به نظرتون باید هزینه ای برای رشته حقوق پرداخت کنم تا بتونم تغییر رشته بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  42. سلام رشاه ی مدیریت مالی کارشناسی پیوسته ترم یک هستم میخوام انصراف بدم برم غیر انتفاعی باید جریمه بدم؟؟؟ میشه جواب بدید ممنونم

  43. سلام من دانشجوی هوشبری دانشگاه ازاد ترم اولم میخوام انصراف بدم اینکه امتحانای پایان ترم اولو بدم یا نه تو هزینه انصراف از تحصیلم تاثیر داره یا نه

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

    • سلام.
      من ترم مهر مدارکم رو تحویل دانشگاه دادم. شماره دانشجویی بهم دادن. اما شهریه و انتخاب واحد نکردم. دانشگاه هم نرفتم.
      باید هزینه انصراف بدم؟
      اگه بخوام برم دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کنم آیا مشکلی هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیاز به پرداخت هزینه انصراف نیست و مشکلی برای ثبت نام دانشگاه جدید نخواهید داشت.

  44. سلام ،کسی که دانشگاه ازاد رشته ی بدون کنکور ثبت نام کرده ولی انتخاب واحد نکرده،برای گرفتن مدارکش باید هزینه انصراف پرداخت کنه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر وارد دانشگاه نشده اید و شهریه پرداخت نکرده اید نیاز به پرداخت هزینه انصراف نیست.

  45. سلام وقت تون بخیر من دانشجو ترم یک روان شناسی آزادم و این ترم رو تموم کرد ،الان برای ترم دوم میخوام انصراف بدم آیا باید جریمه بدم ؟ترم دومم هنوز شروع نشده

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت انصراف از تحصیل ، باید هزینه بپردازید.

  46. سلام
    من ثبتنام غیر حضوری دانشگاه آزاد رو انجام‌دادم و الان پولش رو ندارم
    آیا باید جریمه بدم برای انصراف؟؟
    و مشکلی برای کنکور ۱۴۰۳ پیش نمیاد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر شهریه پرداخت نکرده اید ، نیازی به انصراف و پرداخت جریمه نیست و می توانید در کنکور 1403 شرکت کنید.

  47. سلام،من رشته برق کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد میخونم یک ترم رفتم میخام ترم دومم بخونم و بعد انصراف بدم و یه رشته دیگ تو خود دانشگاه آزاد بخونم در اینصورت من متحمل ب پرداخت جریمه انصراف هستم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در این صورت هزینه انصراف پرداخت نخواهید کرد.

  48. سلام
    خواهر من امسال ورودی بهمن دانشگاه آزاد پزشکی قبول شد ، ثبت نام رو تا پرداخت بیمه پیش برد ولی شهریه دانشگاه نریخت ، بعد از اون شرایطی پیش اومد که مجبور شد انصراف بده . دانشگاه هیچ هزینه ای برای انصراف ازش نگرفت ، در واقع ترم یک رو اصلا شروع نکرد ، تصمیم گرفت بخونه برای سال بعد اما الان پشیمون شده و میخواد مجدد پزشکی آزاد برگرده و ثبت نام کنه ، میخوام‌ بدونم امکانش هست که این اتفاق بیوفته ؟! خیلی شرایط سختی رو داره میگذرونه از استرس .

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  49. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم اول دانشگاه ازاد هستم ورودی بهمن 1402ولی ن سرکلاس رفتم و ن شهریه پرداخت کردم میخوام شهریور امسال پیام نور درخواست بدم اگر قبول شدم و از دانشگاه ازاد بخوام انصراف بدم باید جریمه پرداخت کنم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت عدم پرداخت شهریه ، ثبت نام شما انجام نشده است و نیازی به انصراف نیست.

  50. سلام من دانشجو ترم سه پرستاری ازاد پزشکی تهران هستم پسر متولد ۸۱ . اگر بخوام از پرستاری انصراف بدم و رشته بدون کنور مهندسی نرم افزار تو ازاد علوم تحقیقات بخونم امکانش هست یا باید کنکور بدم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به قوانین نظام وظیفه عمومی ، دانشجویان آقا که از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل استفاده می کنند ، در صورت تمایل به انصراف از دانشگاه تنها یکبار مجاز هستند که در طول مدت تحصیل خود انصراف داده‌ و مجددا وارد رشته‌ و دانشگاه دیگری شوند. شما می توانید بدون کنکور در رشته مهندسی کامپیوتر ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر