از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه برگزاری کنکور 1400 – سرنوشت نظام قدیم و نحوه برگزاری با توجه به کرونا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه برگزاری کنکور 1400

 

نحوه برگزاری کنکور 1400 با نحوه برگزاری کنکور سال های قبل متفاوت تر خواهد بود ، سال 1400 برای اولین بار فقط بر اساس منابع نظام آموزشی 6 – 3 – 3 برگزار خواهد شد و داوطلبان نظام قدیمی نیز باید در آزمون سراسری نظام جدید شرکت نمایند و مبنای طراحی سوالات نیز کتاب های درسی دهم ، یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

شما داوطلبان عزیز میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه های تحلیل کارنامه کنکور 1400 ، رتبه قبولی رشته های مختلف و همچنین انجام انتخاب رشته کنکور با شانس قبولی بالا ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری کنکور 1400

کنکور 1400 در روز های 9 الی 12 تیرماه برگزار خواهد شد و بر خلاف سال های قبل که آزمون هر پنج گروه آزمایشی در دو روز برگزار می شد ، امسال برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام داوطلبان در حوزه های امتحانی ، روز های برگزاری آزمون به 4 روز افزایش یافته است.

در کنکور 1400 نیز مثل کنکور 8 سال قبل ، آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مشترک و ادغام شده برگزار خواهد شد یعنی برای دانشگاه آزاد کنکور جداگانه نخواهیم داشت و داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند نیز باید در آزمون سراسری شرکت نمایند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور ، کارت ورود به جلسه است که از چند روز قبل در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

پس از برگزاری ازمون در روزهای تعیین شده و حضور داوطلبان در جلسه کنکور ، زمان اعلام نتایج اولیه کنکور خواهد بود که داوطلبان باید با توجه به ررتبه و ترازی که در کارنامه کنکور برای انها درج شده انتخاب رشته را در سایت های sanjesh.org و azmoon.org انجام دهند.

نحوه برگزاری کنکور 1400 با توجه به کرونا

با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود بیماری کرونا ، به منظور حفظ سلامت داوطلبان آزمون سراسری 1400 برخی نکات و دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت به سازمان سنجش اعلام شده است و داوطلبان نیز باید این نکات را که در ادامه اشاره خواهیم کرد ، رعایت کنند.

  • در حوزه های امتحانی از مواد ضدعفونی کننده استفاده می شود.
  • تعداد داوطلبان هر حوزه امتحانی با توجه به گنجایش سالن برگزاری ازمون تعیین می شود و صندلی ها دومتر از یکدیگر فاصله دارند.
  • قبل از برگزاری هر نوبت ازمون ، حوزه های امتحانی کامل ضدعفونی می شوند.
  • درب حوزه های امتحانی از ساعت 6/30 برای جلوگیری از ازدحام جمعیت باز خواهد شد.
  • بازرسی بدنی داوطلبان با کمک گیت دستی است و فرد بازرس لباس گان ، ماسک سه ­لایه ، شیلد و دستکش لاتکس مجهز است.
  •  برای داوطلب دارای معلولیت فضای مناسب با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می شود.
  • مراقبین آزمون هنگام تحویل بسته های سوال و پاسخنامه ، از ماسک و دستکش استفاده می کنند و مرتب دست های آنها ضد عفونی می شود.
  • دفترچه سوالات کنکور و پاسخنامه روی زمین قرار نمی گیرد و به داوطلب تحویل داده خواهد شد.
  • بر روی صندلی هر داوطلب در آزمون سراسری سال 1400 یک بسته بهداشتی شامل ماسک ، پدالکلی یا ژل ضدعفونی کننده به همراه توصیه های بهداشتی قرار می گیرد.

سرنوشت کنکور نظام قدیم در سال 1400

نحوه برگزاری کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیمی متفاوت تر از سال های قبل است. در کنکور 1400 فقط یک مجموعه سوال امتحانی طراحی می شود و مبنای طراحی سوالات نیز تماما از کتاب های دهم ، یازدهم و دوازدهم نظام جدید خواهد بود. بنابراین داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی دارند ، باید برای موفقیت در کنکور 1400 کتاب های درسی نظام جدید را مطالعه کنند.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

تاثیر معدل در کنکور 1400 برای داوطلبان تبدیل به دغدغه بزرگی شده است و بیشتر داوطلبان در مورد تاثیر قطعی یا تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور اطلاعات کافی ندارند. شرط معدل کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیمی و نظام جدیدی به صورت 30 درصد تاثیر مثبت است که البته امکان تغییر میزان تاثیر سوابق تحصیلی وجود دارد ولی تاکنون تغییری نداشته است.

سوالات متداول

  • نحوه برگزاری کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیم به چه صورت خواهد بود ؟

در کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید یک مجموعه سوال مشترک طراحی خواهد شد.

  • آیا کنکور 1400 با تاخیر برگزار می شود ؟

در صورتی که شرایط برگزاری کنکور در تاریخ های اعلامی فراهم نباشد ، به تصمیم ستاد کرونا و سازمان سنجش امکان تعویق برگزاری آزمون وجود خواهد داشت.

  • کنکور 1400 چه تاریخی برگزار می شود ؟

طبق آخرین اطلاعیه سایت سازمان سنجش آموزش کشور ، زمان برگزاری کنکور 1400 در روزهای 9 الی 12 تیرماه می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر