از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق 1401 – شهریه ثابت و متغیر رشته حقوق شبانه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق

 

داوطلبان کنکوری که قصد تحصیل در رشته حقوق را دارند ، می توانند دانشگاه نوبت دوم را هم در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهند. دانشگاه نوبت دوم که به اسم دانشگاه شبانه هم شناخته می شود ، از نظر کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی مشابه دانشگاه روزانه است ولی با این تفاوت که دانشجویان در ازای بهره مندی از امکانات مشابه دانشگاه روزانه باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که امکان پرداخت یکجا یا اقساطی آن فراهم می باشد. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی جزئیات کامل شهریه رشته حقوق در دانشگاه نوبت دوم بپردازیم. با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه شبانه، دانشگاه آزاد و دانشگاه پردیس خودگردان در رشته های مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق 1401

دانشگاه نوبت دوم بیشترین تنوع رشته های تحصیلی را در گروه علوم انسانی دارد و رشته هایی همچون حقوق ، حسابداری ، روانشناسی ، مشاوره و … را به صورت با آزمون ارائه می کند تا داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند و دارای رتبه و تراز لازم هستند ، امکان پذیرش داشته باشند. رشته حقوق از جمله پرمتقاضی ترین رشته های این دانشگاه است و بسیاری از داوطلبان کنکوری تقاضای تحصیل در این رشته را دارند اما برای پذیرش در رشته حقوق علاوه بر اینکه نیاز به رتبه خوب می باشد ، داوطلب باید از توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه برخوردار باشد که شهریه به صورت ترم به ترم دریافت می شود.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای قبولی در رشته حقوق

میزان شهریه دانشگاه نوبت دوم هر ساله افزایش می یابد و شاهد افزایش 10 الی 15 درصدی شهریه در هر سال هستیم. رشته های انسانی در این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه ها کمترین میزان شهریه را دارند مبلغ شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که در بخش های بعدی توضیح می دهیم :

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه مهندسی معماری 1401 - شهریه ثابت و متغیر مهندسی معماری نوبت دوم

شهریه ثابت رشته حقوق دانشگاه نوبت دوم

شهریه ثابت رشته حقوق در دانشگاه شبانه برابر با شهریه ثابت سایر رشته های انسانی است که برای سال تحصیلی جدید به مبلغ 1/340/000 تومان می باشد. این میزان از شهریه در ابتدای ورود شما به دانشگاه تعیین می شود و تا زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شوید ، تغییری نخواهد داشت. شهریه ثابت سالانه افزایش می یابد و اگر سال آینده وارد دانشگاه شوید شهریه ثابت بیشتری خواهید داشت.

شهریه متغیر رشته حقوق دانشگاه نوبت دوم

بخش دوم و اعظم هزینه تحصیل در دانشگاه نوبت دوم را شهریه متغیر تشکیل می دهد. شهریه متغیر بر اساس واحد های درسی که در هر ترم اخذ می کنید تعیین می شود و اگر دروس تخصصی بیشتری بردارید ، شهریه متغیر شما بیشتر خواهد بود.

  • شهریه متغیر دروس اصلی تخصصی :  حدود 230/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پایه نظری :  حدود 192/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عمومی :  حدود 153/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس آزمایشگاهی عملی و کارگاهی :  حدود 230/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس پروژه :  حدود 268/000 تومان

شما در هر ترم مجاز خواهید بود 14 الی 24 واحد درسی اخذ کنید که اجازه اخذ بیشتر از 20 واحد درسی فقط به دانشجویان دارای معدل الف داده می شود. با در نظر گرفتن 20 واحد درسی در هر ترم ، میانگین شهریه متغیر شما حدود 3 الی 3/5 میلیون تومان خواهد بود که با احتساب شهریه ثابت ، کل شهریه حدود 4 الی 5 میلیون تومان می باشد.

شهریه رشته حقوق کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه

در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه شبانه ، هزینه تحصیل شما حدود 6 تا 7 میلیون تومان خواهد بود که باید سالی دو بار بپردازید. البته مبلغ ذکر شده برای سال 1401 است و در سال های آینده افزایش حدود 15 درصدی شهریه را شاهد خواهیم بود. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق به مدت 4 ترم به طول می انجامد و 4 بار در طول دوران تحصیل باید شهریه پرداخت شود.

مرتبط بخوانید : هزینه هر ترم کارشناسی ارشد شبانه

شهریه رشته حقوق دانشگاه شبانه بیشتر است یا آزاد

بعضی از داوطلبان این سوال را می پرسند که هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد بیشتر است یا دانشگاه شبانه که در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که این دو دانشگاه از نظر شهریه تفاوت چندانی ندارند ولی میزان شهریه در دانشگاه آزاد مقداری بیشتر است. بنابراین اگر می خواهید هزینه تحصیل کمتری داشته باشید ، دانشگاه نوبت دوم را انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای روانشناسی در رشته انسانی

سوالات شما

  • شهریه دانشگاه نوبت دوم حقوق 1401 چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی صنایع 1401 - شهریه ثابت و متغیر نوبت دوم مهندسی صنایع

میزان شهریه رشته حقوق در دانشگاه شبانه متشکل از دو بخش ثابت و متغیر است که در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

  • افزایش شهریه دانشگاه نوبت دوم برای سال 1401 چقدر است ؟

شهریه دانشگاه شبانه سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می یابد.

  • دانشجویان ورودی جدید دانشگاه نوبت دوم رشته حقوق چقدر باید شهریه بپردازند ؟

دانشجویان تازه وارد دانشگاه شبانه باید بخشی از شهریه متغیر به همراه کل شهریه ثابت را به صورت علی الحساب بپردازند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

استخدام آموزش و پرورش رشته حقوق

استخدام آموزش و پرورش رشته حقوق 📞 استخدام رشته حقوق در آموزش و پرورش

همانطور که بسیاری از شما می دانید ، برای استخدام شدن در آموزش و پرورش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر