از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه خوابگاه دانشگاه پیام نور 1402 📞 هزینه خوابگاه دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه خوابگاه دانشگاه پیام نور

بسیاری از داوطلبانی که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، دانشگاه پیام نور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند ، از داوطلبان بومی آن استان نیستند و به همین دلیل تقاضای خوابگاه دانشجویی دارند. خوابگاه توسط تعدادی از دانشگاه های سراسری ارائه می شود تا دانشجویان غیر بومی برای تحصیل در دانشگاه مشکلی از نظر سکونت نداشته باشند. اتاق های خوابگاه ها با ظرفیت های تک نفره تا هشت نفره ، در اختیار دانشجویان قرار داده‌ می شوند و ترم به ترم شهریه خوابگاه از دانشجو دریافت می گردد. در این مطلب می خواهیم شهریه خوابگاه دانشگاه پیام نور را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

آیا دانشگاه پیام نور خوابگاه دارد 

همانطور که بالاتر اشاره شد ، دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و … دارای خوابگاه دانشجویی هستند و دانشجویانی که ساکن استان نیستند ، می توانند از خوابگاه بهره مند شوند. اما اگر دانشگاه پیام نور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌ اید ، لازم است بدانید که این دانشگاه هیچ خوابگاهی ندارد زیرا اکثر پذیرفته شدگان پیام نور ، بومی آن استان هستند و تعداد محدودی از دانشجویان از شهرهای دیگر پذیرفته شده‌ اند.

بنابراین با توجه به محدود بودن تعداد دانشجویان غیربومی دانشگاه پیام نور ، این دانشگاه خوابگاه ندارد و متقاضیان می توانند در خوابگاه های خودگردان سکونت داشته باشند.

مرتبط بخوانید : هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد 

میزان شهریه خوابگاه خودگردان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور 1402 

خوابگاه خودگردان در اختیار دانشجویان تمام دانشگاه های روزانه ، پردیس بین الملل ، آزاد ، پیام نور و … قرار دارد و شما می توانید با پرداخت شهریه ، از این خوابگاه ها استفاده کنید. دانشگاه پیام نور به دلیل نیمه متمرکز بودن ، مسئولیتی در قبال خوابگاه های خودگردان ندارد و شما می بایست خودتان پیگیر ثبت نام اتاق خوابگاه باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

خوابگاه های خودگردان جزو خوابگاه های با شهریه گران هستند و در هر استان ، شهریه خوابگاه متغیر است. میزان شهریه اتاق های خوابگاه خودگردان ، به صورت حدودی به شرح زیر می باشد :

  • اتاق ظرفیت 1 نفره : حدود 500 الی 700 هزار تومان برای هر ماه
  • اتاق با ظرفیت 2 نفره : حدود 450 الی 650 هزار تومان برای هر ماه
  • اتاق با ظرفیت 3 نفره : حدود 420 الی 550 هزار تومان برای هر ماه
  • اتاق با ظرفیت 4 نفره : حدود 400 الی 500 هزار تومان برای هر ماه
  • اتاق با ظرفیت 5 نفره : حدود 380 الی 480 هزار تومان برای هر ماه
  • اتاق با ظرفیت 6 نفره : حدود 350 الی 450 هزار تومان برای هر ماه

شهریه خوابگاه خودگردان به صورت ماهانه دریافت می شود و دانشجویان در ابتدای هر ماه باید شهریه را از طریق سایت معرفی شده‌ توسط خوابگاه پرداخت کنند. همچنین امکان اسکان در خوابگاه خودگردان به صورت مهمان وجود دارد و دانشجویان به ازای هر یک شب اسکان خود می بایست حدود 60 هزار تومان پرداخت کنند. لازم به ذکر است که شرط بهره مندی از خوابگاه خودگردان ، ارائه کارت دانشجویی است و غیر دانشجویان مجاز به سکونت در خوابگاه خودگردان نمی باشند.

مرتبط بخوانید : هزینه خوابگاه دانشگاه خودگردان

امکانات خوابگاه خودگردان پیام نور

شهریه خوابگاه دانشگاه پیام نور

در خوابگاه خودگردان تمام امکانات لازم فراهم است که شامل سرویس بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه ، لوازم آشپزخانه همچون یخچال ، اجاق گاز ، ماکروفر و … بسته به خوابگاهی که انتخاب کرده‌ اید ، امکانات اشتراکی هستند به عنوان مثال برای هر سه اتاق یک آشپزخانه و دو سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده‌ است یا هر 5 اتاق یک آشپزخانه و 3 سرویس بهداشتی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  تحصیل در رشته حقوق با دیپلم تجربی - آیا با دیپلم تجربی می توانیم رشته حقوق را انتخاب کنیم

خوابگاه های خودگردان به دلیل آنکه هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از دانشجویان تامین می کنند ، به نسبت خوابگاه های دولتی امکانات بهتری دارند و از نظر نظافت و بهداشتی نیز مورد رضایت دانشجویان می باشند.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه دولتی روزانه

سوالات شما

  • آیا به دانشجویان دانشگاه پیام نور خوابگاه ارائه می شود ؟

خیر ، به دلیل آنکه اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور بومی هستند ، این دانشگاه خوابگاه ندارد.

  • دانشجویان غیربومی دانشگاه پیام نور چگونه می توانند خوابگاه بگیرند ؟

دانشجویان غیربومی دانشگاه پیام نور می توانند از خوابگاه های خودگردان استفاده کنند.

  • شهریه خوابگاه دانشگاه پیام نور چقدر است ؟

شهریه خوابگاه خودگردان برای دانشجویان دانشگاه پیام نور در شهرهای مختلف فرق می کند که حدود شهریه را در این مطلب بررسی کرده‌ ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

یک نظر

  1. ب دانشجوهای دانشگاه پیام نور خابگاه میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر