از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی – شرایط ثبت نام کنکور انسانی با دیپلم ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی

 

کنکور انسانی از رشته های تحصیلی متنوع و بسیاری برخوردار است و بعضی از این رشته ها همچون حسابداری ، حقوق ، روانشناسی و … بازار کار خوبی هم دارند. وجود رشته های متنوع در کنکور این گروه آزمایشی باعث شده است داوطلبان بسیاری با مدرک رشته ریاضی ، تمایل به شرکت در کنکور انسانی داشته باشند اما آیا شرکت در کنکور انسانی با دیپلم انسانی امکان پذیر است ؟ ادامه این مطلب را به بررسی این موضوع پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

برای پرسیدن سوالات خود راجع به شرایط شرکت در کنکور با دیپلم غیر مرتبط ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی امکان پذیر است

با توجه به تغییرات گسترده ای که برای کنکور در نظر گرفته شده است ، داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور با دیپلم غیرمرتبط را دارند این سوال را می پرسند که آیا همانند سال های قبل می توانند با دیپلم خود در کنکور رشته ای دیگر شرکت کنند و به طور مثال آیا شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی امکان پذیر است ؟

اگر قوانین شرکت در کنکور با دیپلم غیرمرتبط تغییر نکند ، دارندگان دیپلم ریاضی می توانند در کنکور انسانی شرکت کنند و فقط کافیست که مدرک دیپلم آنها نظام جدید باشد و یا اگر دیپلم نظام قدیم دارند ، مدرک پیش دانشگاهی نیز ارائه نمایند.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از انسانی به پزشکی – چگونه از انسانی به پزشکی تغییر رشته بدهیم

شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی

شرایط خاصی برای ثبت نام در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی وجود ندارد و داوطلب باید مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم + پیش دانشگاهی ریاضی را ارائه کند. در زمان ثبت نام کنکور نیز باید کارت گروه آزمایشی انسانی را تهیه نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته اقتصاد - معرفی جامع و بازار کار اقتصاد

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور انسانی برای دیپلمه های ریاضی

تاثیر سوابق تحصیلی از کنکور 1402 به بعد به میزان 60 درصد خواهد بود و 40 درصد از نمره کل را رتبه آزمون تشکیل می دهد. با توجه به زیاد بودن میزان تاثیر معدل در کنکور ، برای دارندگان دیپلم غیرمرتبط نحوه اعمال سوابق تحصیلی سوال می شود. طبق قوانین کنکور ، داوطلبانی که با دیپلم غیرمرتبط در آزمون شرکت می کنند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی شوند و فقط نمره آزمون آنها مورد بررسی قرار می گیرد. البته ، دروس عمومی و مشترک میان دو رشته ، در اعمال سوابق تحصیلی محاسبه می شوند.

منابع کنکور انسانی برای دیپلمه های ریاضی

داوطلبان دارای مدرک دیپلم ریاضی که می خواهند در کنکور انسانی ثبت نام کنند ، باید منابع این گروه آزمایشی را تهیه کنند. منابع دروس عمومی دو رشته مشترک است ولی دروس اختصاصی کاملا متفاوت هستند. کنکور انسانی از دروس اختصاصی ادبیات تخصصی ، عربی تخصصی ، روانشناسی ، فلسفه ، منطق ، تاریخ ، جغرافیا ، آمار و ریاضیات تشکیل شده است که هر کدام شامل 15 الی 30 سوال در کنکور هستند.

برای تهیه کتاب های کمک آموزشی کنکور انسانی نیز  می توانید از انتشارات نشر الگو ، خیلی سبز ، گاج و مبتکران کتاب خرید کنید که همه این انتشارات ، کتاب های خوب و در سطح کنکور دارند.

مرتبط بخوانید : دیپلم مجدد انسانی – شرایط و راهنمای گرفتن دیپلم مجدد انسانی

راهنمای ثبت نام کنکور انسانی 

ثبت نام کنکور انسانی به طور همزمان با ثبت نام کنکور سایر گروه های آزمایشی و در بهمن ماه می باشد. سازمان سنجش ، اطلاعیه زمان ثبت نام کنکور را در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند و داوطلبان می بایست در تاریخی که تعیین شده است ، به سامانه مذکور مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای روانشناسی دانشگاه خوارزمی تهران 📞 طبق قبولی های دو سال اخیر

برای ثبت نام لازم است که هزینه در سایت سنجش پرداخت شود و داوطلب می بایست در زمان پرداخت هزینه ، کارت اعتباری گروه آزمایشی مورد تقاضا را تهیه کند. بنابراین شما که با دیپلم ریاضی قصد شرکت در کنکور انسانی را دارید ، باید کارت رشته انسانی را بخرید.

لازم به ذکر است که هر داوطلب می تواند از میان رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی ، فقط یک رشته را به عنوان رشته اصلی آزمون خود انتخاب کند ولی می تواند رشته های هنر و زبان را نیز در کنار رشته اصلی خود ، انتخاب نماید.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

سوالات متداول

  • آیا با دیپلم ریاضی می توان در کنکور انسانی شرکت کرد ؟

بله ، ثبت نام در کنکور انسانی با دیپلم ریاضی امکان پذیر است.

  • آیا داوطلب دارای مدرک دیپلم ریاضی می تواند همزمان در کنکور رشته های ریاضی و انسانی شرکت کند ؟

خیر ، هر داوطلب می تواند از میان رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی ، فقط یک رشته را به عنوان رشته اصلی آزمون خود انتخاب کند.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور انسانی برای داوطلبان دارای دیپلم ریاضی به چه صورت است ؟

سوابق تحصیلی برای دیپلمه های غیرمرتبط کنکور انسانی اعمال نمی شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

2 نظر

  1. آیا با دیپلم انسانی می شود کنکور ریاضی فیزیک داد میزان معدل تا چقدر لازم هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. در این شرایط باید برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر