از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 📞 نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

یکی از رشته های پر متقاضی المپیاد علمی دانش آموزی ، المپیاد علوم کامپیوتر است که دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم می توانند در این المپیاد شرکت نمایند. هدف از برگزاری المپیاد کامپیوتر گسترش علم کامپیوتر در سطح دانش‌ آموزان و معلمان مقطع دبیرستان است و مراحل المپیاد کامپیوتر به گونه ای اجرا می شود که در ابتدا بیش از هر چیز بر روش های ساده تاکید دارد و پس از آن دانش ریاضی از جمله جبر ، احتمال ، ریاضیات گسسته و … در آزمون مراحل دوم و سوم مطرح می شوند. دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در المپیاد کامپیوتر هستند ، می توانند با دانلود نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی سال های قبل ، با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند و با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون حضور یابند.

در ادامه این مطلب لینک دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی را قرار داده‌ ایم. ضمن اینکه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و محتوای المپیاد کامپیوتر ، ارائه شده‌ است.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی و دریافت نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دانلود دفترچه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 1403

چند روز پس از برگزاری هر مرحله از المپیاد کامپیوتر ، سوالات به همراه کلید اولیه در سایت my.medu.ir قرار داده‌ می شود و شما می توانید این سوالات را دانلود کرده‌ و با حل و تمرین آنها ، تسلط خود را افزایش دهید. سوالات المپیاد کامپیوتر در 4 مبحث کلی طراحی می شوند که شامل گراف ، الگوریتم ، برنامه سازی (نویسی) و مباحث‌ ویژه است.

دانش آموزان حدود 3 الی 4 ساعت فرصت دارند که به 30 سوال تستی پاسخ دهند که البته تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی در هر مرحله از المپیاد ، متفاوت است.

دانلود سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی + کلید مرحله اول

دانلود سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی + کلید مرحله دوم

برای دانلود سوالات مرحله اول و مرحله دوم المپیاد کامپیوتر دانش آموزی می توانید بر روی لینک های فوق کلیک نمایید.

مرتبط بخوانید : المپیاد کامپیوتر – شرایط و راهنمای شرکت در المپیاد کامپیوترمنابع المپیاد کامپیوتر

مراحل المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

المپیاد کامپیوتر طی چند مرحله برگزار می شود و دانش آموزان به شرط کسب نمره حد نصاب لازم در هر مرحله ، امکان ورود به مرحله بعدی را خواهند داشت. سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در هر مرحله متفاوت بوده‌ ولی مبنای طراحی سوالات ، کتاب های دوره دوم متوسطه است.

احتمالا این را هم بپسندید  مرحله دوم المپیاد شیمی 📞 صفر تا صد مرحله دوم المپیاد شیمی

مرحله اول 

مرحله اول المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی چند گزینه ای برای انتخاب در سطح استانی برگزار می شود. تعداد شرکت کنندگان مرحله اول المپیاد کامپیوتر معمولا حدود 10 هزار نفر است که حداکثر 2 هزار نفر آنها می توانند وارد رقابت استانی شوند.

مرحله دوم

در مرحله دوم المپیاد کامپیوتر یک آزمون تستی و یک آزمون تشریحی طی دو روز برگزار می شود و برگزدیدگان وارد رقابت کشوری خواهند شد. در مرحله دوم دانش آموزانی می توانند شرکت کنند که از مرحله اول نره قبولی را به دست آورند و و تعداد قبول‌ شدگان مرحله دو حدود دو برابر ظرفیت دوره تابستانی است.

آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی 

آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی شامل یک آزمون تمرینی و دو آزمون انتخابی است که در آن یک کامپیوتر برای کمک گرفتن در حل مسائل ، در اختیار دانش آموز قرار داده‌ می شود. پاسخ نهایی این مرحله فقط یک عدد است که روی برگه نوشته شده‌ و تصحیح می شود. دانش آموزانی که پاسخ صحیح را بدهند ، وارد دوره تابستانی می شوند که تعداد آنها حداکثر 35 نفر خواهد بود.

دوره تابستانی

در دوره تابستانی ، مطالبی از علوم کامپیوتر تدریس می شود که در دبیرستان مطرح نمی شوند. همچنین کلاس های تمرین برنامه نویسی و حل مسئله در این دوره برگزار می شوند و آزمون های منظم تشریحی نیز به طور منظم اجرا می شوند. شرکت کنندگان دوره تابستانی المپیاد کامپیوتر ، منتتخبین آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی و دارندگان مدال نقره المپیاد کامپیوتر سال های گذشته تشکیل می دهند.

در پایان دوره تابستانی ، بر اساس عملکرد دانش آموزان به 8 نفر از آنها مدال طلا ، نیمی از آنها مدال نقره و نیمی دیگر مدال برنز تعلق می گیرد. همچنین ممکن است برخی از دانش آموزان به دلیل عملکرد سطح پایین ، مدال دریافت نکنند و دیپلم افتخار به آنها اهدا شود.

دانش آموزانی که در پایان دوره تابستانی موفق به دریافت مدال طلا شوند ، از شرکت در کنکور سراسری معاف هستند و می توانند وارد دوره انتخاب تیم ملی شوند.

دوره‌ انتخاب تیم ملی

دوره انتخابی تیم ملی برای دانش آموزانی که مدال طلای کشوری المپیاد کامپیوتر را کسب کرده‌ اند ، برگزار می شوند. تیم ملی متشکل از 4 نفر است که برای انتخاب 4 نفر ، آموزش های لازم جهت تمرکز و تسلط بیشتر ارائه می شود.

مشاوره قبولی در المپیاد  – مشاوره از طریق تماس با مشاوران ارشد مرکز پاسخ با ما

حتما همین حالا با ما تماس بگیرید و در زمینه های بهترین منابع ، برنامه ریزی کردن ، اطلاع از شرایط آزمون و … از مشاوران با تجربه ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مرتبط ببینید : اعلام نتایج المپیاد – زمان و نحوه اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی

نمره قبولی در مراحل مختلف المپیاد کامپیوتر 1403

سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی

طبق بخشنامه برگزاری المپیاد های علمی دانش آموزی ، امتیازات شرکت در مراحل مختلف المپیاد کامپیوتر ، به شرح زیر می باشد :

  • مدال برنز کشوری : همانند سایر المپیاد های علمی دانش آموزی ، دانش آموزانی که مدال برنز کشوری المپیاد کامپیوتر را به دست آورند ، علاوه بر عضویت در باشگاه دانش پژوهان جوان ، مجازند که در کنکور سراسری از 20 درصد سهمیه در زیر گروه آزمایشی مربوطه بهره مند شوند.
  • مدال نقره‌ کشوری : دانش آموزانی که مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر را به دست آورند ، علاوه بر سهمیه مشابه مدال آوران برنز ، می توانند در سال های بعد در صورت تمایل بدون شرکت در مراحل اول و دوم و آزمون مقدماتی برنامه نویسی ، مستقیما وارد دوره آموزشی تابستان شده‌ و مدال طلای کشوری را به دست آورند.
  • مدال طلای کشوری : دانش آموزانی که در المپیاد کامپیوتر موفق به دریافت مدال طلای کشوری شوند ، می توانند پس از دریافت مدرک دیپلم خود ، بدون شرکت در کنکور سراسری وارد رشته‌ مورد علاقه شان در دانشگاه شوند.
احتمالا این را هم بپسندید  اعلام نتایج المپیاد 1403 📞 زمان و نحوه اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی

سوالات متداول

  • چگونه سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 1403 را بیابیم ؟

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دانلود سوالات المپیاد کامپیوتر دانش آموزی به لینک های قرار داده‌ شده‌ در این مطلب مراجعه نمایید.

  • برگزاری المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در چند مرحله است ؟

المپیاد کامپیوتر دانش آموزی در 5 مرحله اول ، دوم ، آزمون مقدماتی برنامه‌ نویسی ، دوره تابستانی و دوره آمادگی تیم ملی برگزار می شود. جزئیات بیشتر در مطلب شرح داده‌ شده‌ است.

  • آیا المپیاد کامپیوتر دانش آموزی هر ساله برگزار می شود ؟

بله ، المپیاد های علمی دانش آموزی هر ساله برگزار می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی

نتایج مرحله دوم المپیاد دانش آموزی 📞 زمان انتشار و سایت دریافت کارنامه مرحله دوم

المپیاد دانش آموزی به صورت مرحله ای برگزار می شود و پذیرفته‌ شدگان هر مرحله …

یک نظر

  1. سلام مطلب خوبی درباره نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر بود ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر