از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است

 

سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است ؟  سهمیه منطقه سه از سهمیه های مناطق است که پرجمعیت ترین و مهم ترین سهمیه این آزمون می باشد و تعداد بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری ، مشمول استفاده از سهمیه منطقه سه هستند. سوالی که برای اغلب این دسته از متقاضیان کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف ایجاد می شود ؛ این است که میزان تاثیر سهمیه منطقه سه در کنکور چه قدر است. در این مقاله از سایت پاسخ با ما قصد داریم به پاسخ این سوال و اینکه سهمیه منطقه سه در کنکور چند درصد است ، بپردازیم.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص تاثیر سهمیه مناطق از جمله سهمیه منطقه سه در کنکور سراسری با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است ؟

از مهم ترین سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه مناطق است که دارای بیشترین تعداد شرکت کنندگان با آماری بالای 95 درصد می باشد. هدف از تقسیم سهمیه مناطق به سه سهمیه منطقه یک ، منطقه دو و منطقه سه این است که داوطلبان در هر کدام از سهمیه ها با متقاضیانی که دارای وضعیت مشابه هستند ، رقابت کنند و اینگونه عدالت میان آن ها برقرار شود.

در میان سهمیه های منطقه 1 ، 2 و 3 کنکور سراسری ، سهمیه منطقه سه شامل شهرها و روستاهایی می شود که نسبت به تمامی شهرهای استان های مختلف در سراسر کشور ، جزو مناطق محروم با امکانات آموزشی کم هستند. این گونه از دانش آموزان با سهمیه منطقه سه سوال می کنند که سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است ؟ و یا به عبارت بهتر افرادی که دارای سهمیه منطقه سه هستند ، چگونه در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرفته می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  اسامی شهر های منطقه سه کنکور 1403 📞 لیست کامل شهرها و مناطق

ظرفیت دانشگاه های مختلف متناسب با تعداد شرکت کنندگان هر کدام از سهمیه ها ، میان آن ها تقسیم می شود. در میان سهمیه های مناطق، آمار و شانس قبولی در سهمیه منطقه سه بیشتر است. اما داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و 5 درصد ظرفیت هستند ، نسبت به داوطلبان با سهمیه منطقه سه شانس قبولی بیشتری دارند.

مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است

چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه منطقه 3 در کنکور می باشند ؟

تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری برای استفاده از سهمیه ها باید دارای شرایط لازم باشند. متقاضیانی که دارای هیچ کدام از سهمیه های خانواده شهدا ، ایثارگران ، جانبازان و … نیستند ؛ با توجه به محل تحصیل سه سال آخر دبیرستان و یا دوره دوم متوسطه مشمول استفاده از سهمیه مناطق می باشند. در صورتی که داوطلب این سه سال آخر تحصیل خود را در یکی از شهرهای منطقه سه گذرانده باشد ؛ می تواند از این سهمیه استفاده کند.

لازم است داوطلبانی که با سوال “ سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است ” مواجه هستند ، به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی که داوطلب سه سال آخر تحصیل خود را در شهرهای مختلف گذرانده باشد ، منطقه مرفه تر برای او در نظر گرفته خواهد شد.

مرتبط بخوانید : فرق منطقه 1 و 2 و 3 در کنکور – کدام سهمیه مناطق بهتر است ؟

سوالات متداول

  • سهمیه منطقه 3 در کنکور چند درصد است ؟

سهمیه منطقه سه از سهمیه های مناطق در کنکور سراسری است که میزان ظرفیت دانشگاه ها با توجه به تعداد شرکت کنندگان این سهمیه به آن اختصاص داده می شود.

  • آیا سهمیه منطقه 3 بهتر از دیگر سهمیه های مناطق است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور 1403 📞 آیا میتوان از دو سهمیه کنکور همزمان استفاده کرد

سهمیه منطقه 3 به شهرها ، روستا ها و مناطق محروم تعلق می گیرد و همین موضوع را می توان مزینی بر دیگر سهمیه ها در نظر گرفت ؛ چراکه قبولی در این سهمیه کمی راحت تر است.

  • آیا سهمیه منطقه 3 بهتر از سهمیه ایثارگران می باشد ؟

داوطلبان با سهمیه های ایثارگری شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان با سهمیه منطقه 3 در یک کد رشته محل یکسان دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی

سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی – راهنمای کامل

  بسیاری از داوطلبانی که در سهمیه منطقه سه کنکور سراسری قرار دارند ولی مشمول …

یک نظر

  1. اگ سال اول دبیرستان در منطقه یک و. دو سال اخر در منطقه سه باشد بازم منطقه سه هست یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر