از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سناد ابتدایی | راهنمای کامل از آدرس های جدید تا ثبت نام و ثبت نمرات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سناد ابتدایی | راهنمای کامل از آدرس های جدید تا ثبت نام و ثبت نمرات

سناد ابتدایی یا همان سامانه نام نویسی دانش آموزان ابتدایی از سال 1390 تاسیس شده و سامانه ای جامع برای ثبت نام و امور دیگری مانند توزیع و فروش کتاب های درسی ، ثبت نمرات ، مشاهده کارنامه و … می باشد. مدیران مدارس موظف هستند پیش از شروع سال تحصیلی جدید با ورود به این سامانه نسبت به درج و تکمیل اطلاعات تحصیلی دانش آموزان جهت ثبت نام جدید اقدام کنند.

دقت داشته باشید که سامانه سناد برای هر کدام از مقاطع تحصیلی : سناد پیش دبستانی ، سناد ابتدایی ، سناد ابتدایی استثنایی ، سناد متوسطه اول ، سناد متوسطه دوم و … سامانه های مجزایی دارد که دانش آموزان و اولیا باید به سامانه مخصوص خود مراجعه نمایند ، ما برای هر کدام از این سامانه ها مطالب مجزایی برای شما آماده کرده ایم که با کلیک روی نام هر کدام به صفحه مربوطه هدایت میشوید،  در این محتوا به سناد ابتدایی میپردازیم.

علاوه بر مدیران ، دانش آموزان نیز امکان دسترسی به سامانه سناد ابتدایی را دارند که در این مطلب آموزش داده شده است که چگونه به صورت الکترونیکی در مدرسه ثبت نام کنید و نمرات درسی دانش آموزتان را مشاهده نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه سناد ابتدایی

اصلی ترین هدف تاسیس سامانه سناد ، ثبت نام دانش آموزان است. دانش آموزان پایه اول ابتدایی می توانند مطابق مراحل زیر ثبت نام خود را انجام دهند :

برای ثبت نام دانش آموز جدید در مدرسه از طریق سامانه سناد ، در قدم اول باید وارد سایت به نشانی snd.medu.ir شوید.

سناد ابتدایی

 

در سمت چپ صفحه اول سایت سناد ، سه قسمت را مشاهده می کنید که شما باید بر روی عبارت “بخش مدارس” کلیک کنید.

سناد ابتدایی

پس از وارد شدن به بخش مدارس ، کد ملی ، کد مدرسه و کلمه عبور را وارد کنید. برای دریافت کد مدرسه و کلمه عبور باید به مدیر مدرسه یا اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنید.

سناد ابتدایی

 

حال باید مطابق تصویر فوق از بخش امور اداری ،  گزینه ” ثبت نام دانش آموز جدید “ را انتخاب کنید.

 

سناد ابتدایی

 

احتمالا این را هم بپسندید  ورود به سامانه سناد 📞 راهنمای ورود و ثبت نام

 

اطلاعات خواسته شده را درج کنید :

  • نام و خانوادگی دانش آموز
  • جنسیت
  • شماره شناسنامه
  • شماره سریال شناسنامه
  • محل تولد
  • تاریخ تولد
  • محل صدور شناسنامه
  • وضعیت زندگی (با پدر یا مادر)
  • وضعیت جسمی (سالم یا بیمار)
  • نام و کدملی پدر
  • نام و کدملی مادر

در انتها باید مقطع تحصیلی ثبت نامی را انتخاب و تایید کنید.

سناد ابتدایی

 

پس از ثبت نام و تایید نهایی ، مشخصات دانش آموز و والدین همانند تصویر فوق نمایش داده می شود. هم چنین اگر دانش آموز قبلا در مدرسه ثبت نام کرده باشد ، می تواند با درج کد ملی خود ، اطلاعات شناسنامه ای را ویرایش کند.

سناد ابتدایی

راهنمای کلاس بندی کردن در سامانه سناد جدید ابتدایی

پس از اینکه دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سایت سناد ثبت نام کردند ، می توانند کلاس بندی خود را نیز انجام دهند. برای انجام کلاس بندی ابتدا باید کلاس را تعریف کرد و منطور این است که دانش آموزان سهمیه ، استان و منطقه خود را در سایت مشخص کنند و در مرحله آخر می توان با اختصاص کلاس به مدرسه ، کلاس را برای پایه مورد نظر تعیین کرد.

ظرفیت هر یک از کلاس ها توسط کاربران مشخص می شود و در صورت نیاز به افزایش ظرفیت ، می توانید با واحد پشتیبانی سامانه سناد تماس بگیرید.

راهنمای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی

مدیر مدرسه پس از ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد ابتدایی آموزش و پرورش ، به منظور ثبت نمرات و پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان باید به ورود به پنل مدیر مدرسه در سامانه ، برای معلمان مدرسه نام کاربری و رمز عبور ایجاد و از طریق پیامک کوتاه به آن ها ارسال کند.

سپس هر یک از دروسی که باید معلمان تدریس کنند ، توسط مدیر مدرسه در سایت مشخص می شود و آموزگاران می توانند با ورود به سایت و درج نام کاربری و رمز عبور که از طریق پیامک به آن ها ارسال شده است ، به کلاس های خود دسترسی داشته باشد و لیست دانش آموزان را مشاهده کنند.

معلمان در طول سال می توانند سطح دانش آموزان را با انتخاب گزینه های خیلی خوب ، خوب ، قابل قبولی و نیازمند آموزش و تلاش که با رنگ های مختلف در سایت مشخص شده است ، تعیین کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  فراموشی رمز سناد | راهنمای کامل بازیابی رمز عبور سناد

سناد ابتدایی

 

هم چنین دانش آموزان می توانند با وارد شدن به سایت از وضعیت درسی خود مطلع شوند. نمراتی که معلمان در سامانه سناد ابتدایی قرار می دهند ، مستقیما وارد کارنامه توصیفی دانش آموزان می شود.

سناد ابتدایی

علاوه بر ثبت نام و کلاس بندی ، امکان ثبت نام جهش تحصیلی ، اصلاح دین و ثبت ارزشیابی برای دانش آموزانی که جزو اقلیت های دینی هستند و … نیز از طریق سناد ابتدایی امکان پذیر است.

آدرس جدید سامانه سناد دانش آموزی

با توجه به اینکه آدرس سامانه سناد ابتدایی از دی ماه 98 تغییر کرده است ، می توانید برای ورود به سامانه جدید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سامانه سناد ابتدایی عادی

لینک ورود به سامانه سناد ابتدایی استثنایی

 

لازم به ذکر است که دانش آموزان جهت ورود به سامانه شاد ، حتما باید در سامانه سناد ثبت نام کنند. سامانه شاد به منظور آموزش مجازی و از راه دور دانش آموزان تاسیس شده است و اگر در سناد ابتدایی نام نویسی نکنید ، از آموزش مجازی محروم می شوید.

در همین راستا پیشنهاد می شود چنانچه نمی توانید در سامانه سناد ثبت نام کنید ، علاوه بر ارتباط با بخش پشتیبانی سامانه سناد ، می توانید از مشاوران مرکز “پاسخ با ما” برای حل مشکلات خود مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول داوطلبان

  • ثبت ارزشیابی سامانه سناد برای کدام مقاطع تحصیلی است ؟

معلمان تمام پایه های تحصیلی بایستی ثبت ارزشیابی تحصیلی و توصیفی دانش آموزان را در سامانه سناد انجام دهند.

  • آیا ثبت ارزشیابی در سامانه سناد اجباری است ؟

بله زیرا باید دانش آموزان از طریق این سامانه متوجه وضعیت تحصیلی خود شوند و بتوانند کارنامه را دریافت کنند.

  • اطلاعات ورود به پنل ثبت ارزشیابی سامانه سناد چیست ؟

معلمان با استفاده از کد ملی ، کلمه عبور و کد مدرسه می توانند وارد سامانه ثبت ارزشیابی شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سناد جدید ابتدایی آدرس جدید سامانه سناد ابتدایی و راهنمای سایت

سناد جدید ابتدایی | آدرس جدید سامانه سناد ابتدایی و راهنمای سایت

  سناد جدید ابتدایی در سال 1398 تاسیس شده است و یک سامانه اینترنتی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر