از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد 📞 چه تعداد می توانیم در هر ترم انتخاب واحد کنیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد - چه تعداد می توانیم در هر ترم انتخاب واحد کنیم

انتخاب واحد دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار به صورت متمرکز انجام می گیرد. این سامانه متعلق به تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی است و بازه زمانی انتخاب واحد هر یک از دانشگاه ها به تفکیک استان های مختلف مشخص می شود تا شلوغی و ازدحام در سایت باعث ایجاد مشکل نشود. دانشجویان هر یک از دوره های کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد می بایست پیش از اقدام به انتخاب واحد ، سقف تعداد واحدهای مجازی را که می توانند در آن ترم اخذ کنند را بررسی نمایند. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در پورتال همه دانشجویان درج شده‌ است و دانشجویان می بایست با ورود به پورتال خود و مشاهده آن ، برنامه هفتگی خود را تنظیم نمایند.

اگر از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند. در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مشاهده سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد

برای مشاهده سقف انتخاب واحد خود در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ، پس از وورد به سایت و درج اطلاعات کاربری خود از قسمت ثبت نام دروس دانشجو بر روی گزینه “مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام ترم جاری” کلیک کنید.

 

صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده‌ می شود که مشخصات دانشجو و مشخصات تحصیلی او درج شده‌ است. همانطور که در تصویر مشحص شده‌ است ، سقف انتخاب واحد این دانشجو در ترم جدید 20 واحد درسی است که با توجه به معدل ترم قبل تعیین می شود.

مرتبط بخوانید : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیرانتفاعی و سقف انتخاب واحد پیام نور

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد دانشجویان عادی و ممتاز

طبق آیین نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، سقف انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه در شرایط عادی 20 واحد درسی است ولی اگر دانشجو ممتاز باشد ، می تواند واحد های درسی بیشتری را اخذ کند.

  • دانشجویان مشروط که معدل پایین تر از 12 در ترم قبل کسب کرده‌ اند ، می توانند حداکثر 14 واحد درسی بردارند.
  • دانشجویان با معدل مابین 12 تا 17 مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی هستند.
  • دانشجویان ممتاز و معدل الف یعنی بالای 17 ، می توانند تا 24 واحد درسی اخذ نمایند.
احتمالا این را هم بپسندید  ارشد فراگیر هنر - راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و آزاد

دانشجویان ممتاز می توانند تا 25 واحد درسی نیز بردارند به شرط آنکه یک واحد درسی ، وصایای امام ( ره ) و آشنایی با قران کریم باشد. همچنین دانشجویان ممتاز نیز با اخد یکی از این دو درس می توانند تا 21 واحد درسی بردارند.

دانشجویانی که با وجود داشتن معدل بالای 17 ، سقف انتخاب واحد آنها 20 واحد درسی است لازم است به کارشناس گروه خود مراجعه نمایند و فرم درخواست افزایش سقف واحد را تکمیل کنند. با توجه به اینکه سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به تازگی راه اندازی شده‌ است ، نمرات و مشخصات دانشجویان به طور کامل وارد سامانه نشده‌ و تشخیص ممتاز بودن دانشجو به عهده کارشناس گروه است.

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ترم تابستان

اخذ 20 واحد درسی برای دانشجویان عادی و 24 واحد درسی برای دانشجویان ممتاز مربوط به نیمسال های اول و دوم است و در ترم تابستان واحد های درسی کمتری ارائه می شود. در ترم تابستان دانشجویان هر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی مجاز به انتخاب 8 واحد درسی هستند و همچنین اخذ دروس وصایای امام و اشنایی با قران کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ، بلامانع است.

  • در شرایطی که دانشجو حداکثر با 10 واحد درسی فارغ التحصیل شود ، مجوز اخذ 10 واحد درسی در ترم تابستان به آنها داده‌ می شود.
  • شهریه ترم تابستان برای حداکثر 6 واحد درسی برابر با نصف شهریه ثابت است اما در صورتی که دانشجو بیشتر از 6 واحد درسی اخذ کند ، باید دو سوم شهریه ثابت و شهریه متغیر دروس انتخابی را پرداخت کند.
  • واحد های دانشگاهی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که 16 جلسه آموزشی ترم تابستان طی 6 هفته اجرا شود و در هفته برای هر درس 3 جلسه کلاس برگزار شود.
  • دانشجویان دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی دوره درمانگاهی مجاز به انتخاب واحد در ترم تابستان نیستند.
  • دانشجویان در صورت تمایل می توانند درخواست گذراندن دروس ترم تابستان را در سایر واحد ها دانشگاه آزاد (فقط در یک واحد دانشگاهی) داشته بانشد. یعنی پس از انتخاب واحد در دانشگاه مبدا ، کلاس های آموزشی را به عنوان مهمان در واحد مقصد بگذرانند. (با موافقت هر دو دانشگاه)
  • رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز در ترم تابستان الزامی است.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اخذ یا تمدید پایان نامه کارشناسی اشد در ترم تابستان نمی باشند. ولی اگر دانشجویانی که در نیمسال دوم تحصیلی واحد پایان نامه خود را اخذ یا تمدید کرده‌ اند ، می توانند تا پایان شهریور ماه دفاع خود را ارائه دهند.

تعداد واحد مجاز انتخاب واحد دانشجویان ترم آخر دانشگاه آزاد

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای دانشجویان ترم آخر متفاوت تر از سایر دانشجویان است. در مواردی که دانشجو با گذراندن حداکثر 24 واحد درسی فارغ التحصیل شود ، حتی در صورت مشروط بودن در ترم قبل می تواند با موافقت کارشناس گروه تمام واحد های درسی باقی مانده‌ را اخذ کند.

  • چنانچه دانشجوی ترم آخر دروس پیش نیاز گذرانده‌ نشده‌ داشته باشد ، با نظر کارشناس گروه می تواند تمام دروس را حتی دروس پیش نیاز را انتخاب و بگذراند.
  • اگر نیمسال دوم تحصیلی ، ترم آخر دانشجو باشد و 24 واحد درسی باقی مانده‌ داشته باشد می بایست این 24 واحد را در آن ترم و در ترم تابستان بگذراند.
  • دانشجویان ترم آخر به شرط داشتن حداکثر 10 واحد درسی برای فارغ التحصیلی ، می توانند این 10 واحد را در ترم تابستان بگذرانند.
  • در صورتی که دانشجو برای فارغ التحصیلی حداکثر دو درس نظری داشته باشد ، می تواند با موافقت و تایید گروه آموزشی و با رعایت سقف واحد مجاز ، آن دروس را به صورت معرفی به استاد یا در ترم تابستان بگذراند.
  • دانشجویان فارغ التحصیل شده‌ دانشگاه آزاد با معدل کمتر از 12 ، مدرک فارغ التحصیلی دریافت نخواهند کرد و فقط ریز نمرات طول دوره تحصیل به آنها ارائه خواهد شد.

اگر از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند. در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماساز طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط معرفی به استاد دانشگاه آزاد

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد

معرفی به استاد چند واحد است ؟ دانشجویان دانشگاه آزاد در دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند حداکثر یکبار خارج از تقویم دانشگاهی ، 2 درس نظری را به صورت معرفی به استاد بگذرانند. دروس معرفی به استاد نباید عملی باشند ، پیش نیاز نباشند و حداکثر می توان دو درس با با حداکثر 4 واحد درسی اخذ کرد.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه پیام نور ترم تابستان

سوالات شما

  • سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد چقدر است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های پزشکی دانشگاه آزاد - لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای دانشجویان با شرایط متفاوت ، فرق می کند که در این مطلب بررسی کردیم.

  • در هر ترم دانشگاه آزاد چند واحد می توان اخذ کرد ؟

در ترم های عادی می توان با توجه به معدل ترم قبل ، 14 الی 24 واحد درسی اخذ کرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

193 نظر

  1. سلام روز بخیر اگر معدل بالای17 نشود و 20 واحد انتخاب کنی میشود درس وصایا و قران کریم را علاوه بر 20 واحد انتخاب کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان پذیر است

    • سلام ببخشیدازمن ۲۵واحدمانده درس وصایاوانس قران هم جزدروسم هستن ایامیتونم همه رواین ترم بردارمنخواهم ترم بعدبخونم دانشگاه ازاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید.

  2. سلام ،وقت شما بخیر
    سوالی برای بنده پیش اومده ، ممنون میشم راهنماییم کنید.
    اگر معدل دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد در ترم بهمن 17 به بالا باشد آیا میشود در ترم تابستان تا سقف 10 واحد درسی انتخاب کند؟
    و اگر میشود آیا امکان دارد دو درس کارآموزی و پروزه را که 5 واحد میشوند در همین ترم تابستان به همراه 5 واحد دیگر اخذ نماید؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تنها در صورتی که دانشجو حداکثر با 10 واحد درسی فارغ التحصیل شود ، مجوز اخذ 10 واحد درسی در ترم تابستان به آنها داده می شود و در غیر اینصورت 8 واحد بیشتر نمیتوان اخذ کرد.

  3. سلام و وقت بخیر خدمت شما؛
    من دانشجوی ترم دوم کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد واحد گنبد کاووس هستم، معدلم هم بالای 18 است. در انتخاب واحد مدیرگروه ب من اعلام کردن ک بیشتر از 15 واحد نمیتونم انتخاب کنم و اگر هم انتخاب کنم با احتساب شهریه واحدهای زیاده بر 15 واحد برای شما حذف خواهد شد از طرف آموزش!!! این در حالی است ک در پروتال شخصی من دانشجو، تا سقف 20 واحد مجاز ب انتخاب واحد میباشم. میشه راهنمایی کنید ک من چکار کنم؟! آیا واحدهای اضافه از 15 را حذف کنم؟! این در حالی است ک ما مجبور ب انتخاب واحد در ترم تابستان هستیم بابت درآمد زایی دانشگاه و ب ضرر ما دانشجوها.

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به معدل 18 که فرمودید، شما مجاز به انتخاب 24 واحد درسی هستید مگر اینکه ظرفیت دروس مد نظرتان تکمیل شود و کارشناس گروه نیز ظرفیت اختصاص ندهد. در ضمن ممکن است شما دروس پیش نیاز را در ترم های قبل رعایت نکرده باشید و نتوانید بیشتر از 15 واحد بردارید و مدیر گروه به این دلیل شما را منع کرده باشد. در غیر اینصورت ، بهتر است که دوباره به مدیر گروه خود مراجعه کنید.

  4. سلام وقت بخیر
    من ۲۷ واحد دارم
    راهی وجود نداره بشه در ترم بهمن و تابستانه تموم کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید در ترم تابستان حداکثر ۸ واحد درسی اخذ کنید و در ترم عادی نیز مجاز به اخذ حداکثر ۲۴ واحد درسی هستید. (در صورت معدل الف بودن)

    • سلام خسته نباشید ببخشید من معدلم 18هست و 25 واحد دارم تا درسم تموم بشه . امکانش هست این 25 واحد رو توی یک ترم بردارم و نخوام یک ترم اضافه بخونم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان پذیر است.

    • میتونین ۷ واحد معرفی به استاد بردارین

  5. سلام خسته نباشید من الان ترم ۴ هستم و یه مطلبیو خوندم جای دیگه و سوال برام میش اومد
    والا من ترم اول که بودم ۱۸ واحد برداشتم و بنا به دلایلی سرجلسه امتحان زبان نرفتم و اون درس برام حذف شد و تو کارنامه غیبت موجه زده شد و من اون ترم معدل الف شدم و ترم بعد یعنی ترم ۲ مجاز به اخذ ۲۴واحد شدم ایا مشکلی وجود دارد?!
    چون الان که ترم چهارم یکی گفت معدلت الف باشه اما درسید حذف کرده باشی نمیتونی ۲۴ تا برداری ولی من تو سایت مجاز شده بودم و ۲۳واحد برداشتم

  6. سلام خسته نباشید من الان ترم ۴ هستم و یه مطلبیو خوندم جای دیگه و سوال برام پیش اومد
    والا من ترم اول که بودم ۱۸ واحد برداشتم و بنا به دلایلی سرجلسه امتحان زبان نرفتم و اون درس برام حذف شد و تو کارنامه غیبت موجه زده شد و من اون ترم معدل الف شدم و ترم بعد یعنی ترم ۲ مجاز به اخذ ۲۴واحد شدم ایا مشکلی وجود دارد?!
    چون الان که ترم چهارم یکی گفت معدلت الف باشه اما درسید حذف کرده باشی نمیتونی ۲۴ تا برداری ولی من تو سایت مجاز شده بودم و ۲۳واحد برداشتم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر مشکلی پیش نمی آید ، در هر ترم که معدل شما الف شده باشد ، ترم بعدی مجاز به انتخاب 24 واحد درسی می‌باشید.

  7. سلام من دانشجوی ترم آخر هستم با معدل الف، ۲۵ واحد دارم ک ازین ۲۵تا یکی وصایای امامه و یکی آشنایی با قران، الان این ۲۵ واحد رو میتونم توی ترم بهمن بردارم تموم شه بره یا اینکه باید حتما چند واحد رو تو ترم تابستون بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حتما با مدیر گروه خود صحبت کنید ، به احتمال زیاد موافقت کنند که تمام واحد‌های باقی مانده را بتوانید در همین ترم بگذرانید.

  8. سلام وقت بخیر
    من با اتمام ترم مهر سی و نیم واحد میمونه که ترم مهر با معدل 16 نیم تموم کردم حالا میتونم با موافقت مدیر گروه 24 واحد بردارم و اون 6 نیم واحد رو هم تابستون بگذرونم یا باید حتما 20 واحد بردارم ؟ اینو ممنون میشم راهنمایی کنید و سوال بعدیم اینه من برای کنکور ارشد شرکت کردم اگه ی درسم بمونه برای معرفی چقدر زمان میبره تا امتحان معرفی به استاد و اگه من ارشد قبول شم باید برای اون معرفی چیکار کنم کهه ارشد رو هم از دست ندم ممنونم میشم پاسخ بدید با توجه به معدلم که 16 نیم شده سقف واحد من 24 واحد هست و من 24 واحد رو برداشتم اما میترسم خود به خود حذف کنن تا به این جا که دروس معتبر خورده ممنونم از پاسخگوییتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل لازم برای اخذ بیشتر از 20 واحد در دانشگاه آزاد معدل 17 و بالاتر است و شما با معدل 16/50 نمیتوانید دروس بیشتر از 20 واحد را اخذ کنید. در صورت عدم هماهنگی با مدیر گروه امکان حذف دروس اضافه وجود دارد ولی اگر مدیرگروه موافقت کرده باشد ، مشکلی وجود ندارد. نمرات دروس معرفی به استاد نیز اگر در تابستان گذرانده باشید حداکثر تا اواخر شهریورماه اعلام می شود و برای ورود به مقطع ارشد مشکلی نخواهید داشت.

    • سلام معدل کل باید الف باشه یا معدل نیم سال قبلی؟

      سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی چقدره

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل ترم قبلی شما باید الف باشد تا بتوانید بیشتر از 20 واحد درسی اخذ کنید.

  9. سلام
    وقت بخیر
    من رشته ام مکانیک هست ی کاراموزی دو داریم به ارزش نیم واحد الان اگه من ترم تابستون 10.5 واحد بمونه به من تایتون ده نیم واحد رو نمیدن و این که چجوری میشه از ماده 55 استفاده کرد ممنون از پاسخگوییتون

  10. سلام ببخشید درس وصایا و قران کریم جزو واحد های پاس شده به حساب می اید؟
    یعنی اگر 98 واحد پاس کرده باشی با وصایا و قران میشود 100 واحد و امکان گرفتن سنوات تحصیلی را دارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دو درس وصایا و آشنایی با قران نیز در مجموع دروس گذرانده شده دانشجو حساب می شوند.

  11. سلام ببخشید درس وصایا و قران کریم جزو تعداد های پاس شده حساب میشه؟
    یعنی اگر 98 واحد پاس کرده باشی و وصایا و قران رو پاس کنی با این دو تا میشه 100 واحد و میتونی سنوات تحصیلی بگیری؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله ، دروس وصایا و اشنایی با قران نیز جزو دروس گذرانده شده محسوب می شوند.

  12. سلام وقت بخیر
    اگر 11 واحد برای تابستان بماند تا اتمام درس ، کارشناسی رشته روانشناسی
    آیا 11 واحد را در تابستان می دهند اگر معدل بالا باشد؟
    وصایا و قرایت را قبلا پاس کردم و تابستان این درس ها را ندارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان ترم آخر به شرط داشتن حداکثر 10 واحد درسی برای فارغ التحصیلی ، می توانند این 10 واحد را در ترم تابستان بگذرانند و امکان اخذ تعداد بیشتر از10 واحد در تابستان وجود ندارد. البته بهتر است که با کارشناس گروه خود نیز مشورتی داشته باشید.

    • سلام ببخشید من ۳ تا درس نمره ۰ گرفتم که معدش تاثیر داده نمیشه اما مشکل این که با این حساب من ۱۰ واحد پاس کردم و از اون حداقل ۱۲ واحد که باید باشه عقب افتادم چه اتفاقی میتونه بیفته الان من یک ازمون انلاین اشتباهی وارد شدم قرار بود نرم که غیبت ثبت شه چون میدونستم با توجه به قانون غیبت حداقل ۱۲ واحد در نظر گرفته نمیشه اما الان چه کار میتونم بکنم ؟ ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. مشکلی پیش نمی آید و می توانید در ترم های بعد اخذ کنید. اگر دو ترم پشت سر هم معدل شما کمتر از 12 باشد ، مشروط می شوید.

  13. سلام و خسته نباشین
    بنده معدل الف شدم ۲۷واحدم مونده و رشته من مکانیک سیالات هست و دوتا کار آموزی نیم واحد دارم چن واحد میتونم وردارم با اون کار آموزی

    • پاسخ با ما

      دانشجویان ممتاز و معدل الف ، می توانند تا 24 واحد درسی اخذ نمایند. دروس باقی مانده رو می توانید به صورت معرفی به استاد بگذرانید.

  14. سلام در ترم تابستان علاوه بر 8 واحد میتوان درس قرائت قران کریم را هم برداشت؟؟
    و همچنین حداقل تعداد واحد های پاس شده برای گرفتن سنوات تحصیلی برای ادامه تحصیل چقدر است

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است با کارشناس یا مدیر گروه خود صحبت کنید. اگر حداکثر با 9 واحد درسی فارغ‌التحصیل شوید این امکان وجود دارد که با درخواست اخذ دروس بیشتر از 8 واحد موافقت شود.

  15. سلام خسته نباشید
    درس دانش خانواده جزو دروس معارف هست یا اینکه میشه با یه درس معارف برداشت یعنی مثلا دانش خانواده و انقلاب رو میشه با هم برداشت یا خیر؟

    و اینکه من با ۲۲ واحد فارغ التحصیل میشم معدلمم الف هست ولی مشکلی ک دارم اینه که برای ترم اخر دروس تفسیر قران و اندیشه اسلامی ۲ و تاریخ فرهنگ و تمدن یعنی ۳ درس معارف باقی میمونه و ورزش ۲ هم هست که فکر میکنم واحد عمومیه و مشکلی نداره! میشه ترم اخر سه درس معارف برداشت؟؟
    ضمن اینکه ترم اخرم میشه نیمسال اول تحصیلی

    تشکر

    • پاسخ با ما

      سلام. درس دانش خانواده جزو دروس معارف است و نمی توان با سایر دروس معارف مثل درس انقلاب اسلامی ، تاریخ و … به صورت همزمان اخذ کرد. ولی با توجه به اینکه شما ترم آخر هستید باید با کارشناس گروه صحبت کنید تا تمام دروس باقی مانده را برای شما اخذ کنند.

  16. سلام ببخشید من دانشجوی ورودی 98 دانشگاه آزاد مقطع کاردانی ام. زمان ثبت نام تو برگه معافیت تحصیلی نوشته بود تا اسفند 1400 معافیت تحصیلی دارم. سوالم اینه میتونم توکنکور 1401 شرکت کنم؟ ضمنا الان ترم 4 هستم و 13 واحد مونده دارم و سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد چقدره

    • پاسخ با ما

      سلام. برای شرکت در کنکور سراسری یا باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید ، مدرک دیپلم نظام قدیم + مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی داشته باشید.

  17. سلام‌ من دانشجوی ترم ۳ حقوق هستم و در مجموع بااحتساب یک تابستان ( ۱۹+۲۴+۲۴+۷) واحد گذروندم و معدل الف هستم و ۱۹/۵ واحد هم تطبیق خورده ، میخواستم بپرسم میتونم علاوه بر اخذ واحد در ۲ تابستان وبعد از ۲ ترم آتی فارغ التحصیل بشم ؟ یعنی در زمستان‌۱۴۰۱( ورودی بهمن ۹۸ بودم )

    • پاسخ با ما

      سلام. با توجه به چارت درسی رشته حقوق باید به این سوال پاسخ داده شود. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی شوید.

  18. سلام ببخشید من دانشجوی دانشگاه آزاد هستم 35 واحد درسیم مونده فارغ‌التحصیل بشم میخوام این تابستون 8 واحد بردارم که در اینصورت 27واحد میمونه تا تمومش کنم آیا با اینکه معدلم الف نشده میتونم برای مهر 24 واحد درسی بگیرم و 3 واحد معرفی به استاد که ترم مهر فارغ‌التحصیل شم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معرفی به استاد به صورت همزمان با اخذ ترم ، امکان پذیر نیست. 3 واحد معرفی به استاد را می توانید در ترم بهمن ماه بگذرانید.

  19. سلام معدل نیم سال تابستان برای سقف انتخاب واحد درنظر گرفته می شود؟؟ به عنوان مثال اگر من درنیم سال تابستان معدل بالای 17 داشته باشم محاز به انتخاب 24 واحد خواهم شد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، معدل تابستان ملاک انتخاب واحد ترم مهر نیست.

  20. سلام من انتخاب واحد تابستان رو ۵واحد گرفتم بعد هر درسی دیگه میخوام بگیرم تداخل داره نمیتونم انتخاب کنم متاسفانه اگه این ۲واحد رو نگیرم باید یک ترم اضاف بمونم دانشگاه.چون ترم بعد ۲۴واحد بیشتر نمیتونم بگیرم.اون درسایی هم که تداخل نداره ظرفیتشون تکمیل شده.میتونم بعد انتخاب واحد از آموزش پیگیر بشم تا برام انتخاب کنن؟ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای اخذ دروس دارای تداخل کلاس یا تداخل امتحانی باید از کارشناس گروه خود مجوز دریافت کنید. حتما پیش از اتمام مهلت انتخاب واحد به صورت تلفنی یا حضوری با کارشناس یا مدیر گروه آموزشی خود ارتباط برقرار کنید و مجوز لازم را دریافت نمایید.

  21. سلام مطلب کاملی درباره سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد بود

    فقط ببخشید یه سوال در مورد ترم تابستان داشتم اگه ترم قبل یک درس با نمره 10 پاس کنیم و باعث مشروطی ترم بشود ایا امکانش هست همان درس در ترم تابستان مجدد انتخاب واحد کنیم و اگه نمره بالاتری کسب کنیم نمره جدید جایگزین نمره قبل میشود و ان ترم مشروط به حساب نمیاید ؟ باتشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. دروسی که پاس کرده اید ، امکان اخذ مجدد آنها وجود ندارد.

  22. با سلام معدل ترم قبلم ۱۷ به بالا شده و۲۵ واحد برای ترم بعدی کهترم اخر من است مانده است
    سوالم این است ایا میتوانم ۲۵ واحد را با هم بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر یک واحد درسی وصایا یا آشنایی با قران باشد ، می توانید 25 واحد درسی اخذ کنید و در غیر اینصورت با توجه به اینکه ترم آخر هستید ، باید با مدیر گروه خود صحبت کنید.

  23. با سلام بنده ۱۵ واحد برای فارغ تلتحصیلی دارم وتابستان می توانم ۹واحد انتخاب کنم و ۶واحد دیگر بصورت معرفی به استاد باشد

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید 6 واحد باقی مانده را به صورت معرقی به استاد بگذرانید.

  24. سلام من ترم آخر کارشناسی هستم.۱۸واحد پاس کردم.۱۰ واحد ترم تابستان برداشتم.۹واحدم مونده چطوری میتونم معرفی به استاد کنم تموم بشم.یعنی سال آخر کارشناسی ۳۱ واحد پاس کردم که به اضافه ۱۰واحد ترم تابستان میشه ۴۱ واحد…..الان ۹ واحد مونده میشه معرفی به استاد کنم تموم بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. حداکثر تعداد واحد درسی مجاز برای معرفی به استاد 6 واحد است و برای دانشجویان ترم اخر 9 واحد.

      با این حال حتما با مدیر گروه آموزشی خود صحبت کنید ، احتمالا با 9 واحد ارجا موافقت شود.

  25. سلام وقت بخیر
    ببخشید من معدل نمیسالم بالای 17شده ولی یکی از دروس عمومی افتادم میخواستم ببینم میتونم برای ترم بعد 24واحد بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله ، دانشجویان دانشگاه آزاد با معدل بالای 17 می توانند 24 واحد درسی اخذ کنند.

  26. سلام من دانشجویی ترم هفتم و ترم آخرم سه واحد باقی می مونه می خواستم بدونم با این سه واحد مجاز به انتخاب واحد هستم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید سه واحد را به صورت معرفی به استاد بگذرانید.

  27. سلام وقت بخیر من برای مهر ماه ۱۴۰۰ ترم دو هستم معدل ترم قبلم ۱۷ شده و الان ۲۴ واحد سقف انتخابم شده درخواست مجوز انتخاب واحد توی اموزشیار دادم ولی وضعیت درخواستم نامشخص زده نمیدونم برای انتخاب واحدم اوکی هست حالا یا جایی باید دوباره درخواست بدم بعضی ها میگن درخواست ۲۴ واحد جدا هست لطفا راهنمایی کنید.
    سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد چقدره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت مجوز انتخاب واحد تا 24 واحد درسی ، لازم است با مدیر گروه آموزشی رشته تحصیلی خود تماس بگیرید و یا به صورت حضوری مراجعه نمایید.

  28. سلام وقت بخیر. من دانشجوی ترم آخرم و 28 واحد دارم.چطور میتونم تو همین ترم تموم کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. امکان اخذ 28 واحد درسی حتی برای دانشجویان ترم آخر وجود ندارد و شما می توانید در این ترم با توجه به معدل ترم قبل 20 الی 24 واحد اخذ نمایید و مابقی واحدها را ترم بعد ارجاع کنید.

    • یعنی نمیتونم ترم آخر 24 واحد بردارم و 4 واحد معرفی به استاد کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، 24 واحد است اما امکان معرفی به استاد همزمان با ترم وجود ندارد و دروس باقی مانده را باید ترم بعد ارجاع بگیرید.

  29. محمد سلطانی فرد

    سلام جناب خسته نباشید من دانشجوی ترم اخرم ورودز ۹۷ من از درسم ۱۰ واحد مانده است ایا میتونم ۸ واحد ان را پاس کنم و ۲ واحد بقیه رو ترم بعد پاس کنم موردی نداره درسان حذف نمیشود،

    • پاسخ با ما

      با سلام. کف انتخاب واحد دانشگاه آزاد 12 و سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیز 24 تاست. اما شما چون ترم آخر هستید ، باید تمام 10 واحد درسی را اخذ کنید.

  30. سلام و وقت بخیر. دانشجوی حسابداری داشنگاه ازاد هستم با معدل الف و 7 ترمه فارغ التحصیل میشوم. و الان در حال حاضر ترم 6 هستم و در کل 40 واحد تا اتمام درس دارم. در این ترم موفق به اخذ 19 واحد شدم و برای ترم بعدی عملا 21 واحد دارم .
    تمامی دروس و با رهایت پیش نیاز گذرانده ام. ابن ترم قصد داشتم درس تربیت بدنی را بردارم که نشد و ترم بعدی که ترم اخر باشد هم ورزش. با توجه به عملی بودن این دروس ایا در ترم بعدی که ترم اخر محسوب میشوذ داشنگاه مجوزی مبنی بر گدروندن 2 درس به صورت پیش نیار و همنیاز به من میدهد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله دانشجویان ترم آخر دانشگاه آزاد می توانند دو درس ورزش و تربیت بدنی را باهم اخذ کنند اما بهتر است همین ترم درس تربیت بدنی را بگذرانید.

  31. سلام من ترم پنج هستم ۲۳ واحد موند تمرین معلمی ۱ وتمرین معلمی ۲ هم هستند می‌توانند ترم اخر باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد با توجه به معدل ترم قبل تعیین می شود ولی شما چون ترم آخر هستید ، می توانید دو درس را که پیش نیاز و هم نیاز هستند ، با هم اخذ کنید.

  32. پریسا ترابی

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم معدل ترم تابستون روی ترم پاییز تاثیرداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در ترم پاییز انتخاب واحد با توجه به معدل ترم قبل انجام می گیرد و نمرات دروس ترم تابستان تاثیری در انتخاب واحد ندارد.

  33. سلام من ترم اخر هستم ۲۲ واحد برداشتم و ۴ واحد معرفی به استاد باید بکنم میتونم دوتا معارف باهم بردارم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید برای اخذ دو واحد درسی معارف در یک ترم ، از مدیر گروه آموزشی خود مجوز بگیرید.

    • سلام وقتتون بخیر من 34 واحد ازم مونده معدلم 16.70 شده با توجه به اینکه معدل الف نشدم راهی هست که ترم بعد 24 واحد بردارم که تابستون هم 10 واحد بردارم فارغ‌التحصیل شم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، باید معدل بالای 17 داشته باشید تا بتوانید 24 واحد اخذ کنید.

  34. سلام وقتتون بخیر ,من دانشجوی حقوق هستم از137واحد78واحد پاس کردم و 24واحد برای مهر انتخاب کردم آبان ماه آزمون وکالت میدم
    میخواستم بدونم چطوری میتونم واحد بیشتر بردارم که بعدد خرداد معرفی به استاد بگیرم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. 35 واحد درسی شما باقی می ماند که می توانید 24 واحد در ترم بهمن اخذ کنید و 11 واحد باقی مانده را به صورت ترم تابستان و سپس معرفی به استاد بگذرانید.

  35. سلام من ترم بهمن درس ریاضی رو افتادم ولی ترم تابستان این درس رو پاس کردم-معدلم بالای 17 هستش میتونم برایی ترم پاییز 24 واحد بردارم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد با توجه به معدل ترم قبل تعیین می شود. اگر معدلتان بالای 17 است ، می توانید 24 واحد درسی اخذ کنید.

  36. سلام من ترم بهمن 99 دو تا درس معارفا با هم ورداشتم (آیین و اندیشه 2) الان تازه قانونشا دیدم که باید یک درس معارف تو هر ترم ورداریم ولی این دو تا واسم حذف نشدن امتحانشم دادم قبول شدم الان از کجا باید بفهمم مشکلی واسم پیش میاد یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است که با مدیر گروه آموزشی صحبت کنید تا در زمان فارغ التحصیلی با مشکلی مواجه نشوید.

  37. خلیل شینی پور

    سلام
    تو پورتال دانشجویی آموزشیار معدلم ۱۵.۹۴شده و سقف واحد مجاز ۲۴واحد شده آیا میتونم ۲۴ واحد انتخاب کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر سامانه آموزشیار سقف انتخاب واحد شما را 24 واحد درسی در نظر گرفته است ، می توانید این تعداد واحد درسی را اخذ کنید. (البته بهتر است از آموزش دانشکده نیز پیگیری کنید)

  38. خلیل شینی پور

    سلام
    چه مشکلی پیش میاد اگردرسی که ترم قبل همنیازش پاس کرده باشم.

  39. سلام وقت بخیر- من دانشجوی دوره ی کارشناسی هستم و معدلم 16 است و 10 واحد درسیم باقی مونده برای فارغ التحصیلی . ایا امکان اینکه در تابستان 10 واحد اخذ کنم هست ؟؟؟ و یا اینکه فقط 8 واحد می تونم در تابستان بردارم ؟؟؟ و اینکه میتونم در تابستان 10 واحد به صورت معرفی به استاد اخذ کنم ؟؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ترم تابستان 8 واحد درسی است ولی با این حال توصیه می شود که با مدیر گروه آموزشی دانشکده خود مشورت کنید

  40. عرفان سپهرنیا

    سلام
    ببخشید در هر ترم چند واحد عمومی میتوان برداشت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دانشجوی ترم آخر نیستید ، هر ترم می توانید دو واحد درس معارف و به تعداد نیاز واحد درسی عمومی اخذ کنید.

  41. سلام ، من دانشجوی ترم ۴ کارشناسی ناپیوسته هستم ،، ۲۴ واحد برداشتم چون معدل الف بودم اما چون ۴۸ واحد پاس کرده بودم ، اموزش برام کاراموزی مو حذف کرد و در واقع ترم اخر حساب نشدم ،،
    حالا من تو این ترم ، ۲ تا درس معارف برداشتم ،تاریخ صدر اسلام و تاریخ فرهنک تمدن ، چون فکر میکردم ترم اخرم ، کلاسها مو گذروندم ، الانم میخوام امتحانمو بدم ، اموزش هم فقط همون کاراموزیمو حذف کرده ،، حالا یه سوال من موقع فارق التخصیلی به مشکل میخورم ؟ امکان داره قبول نکنن ؟ تزوخدا جواب بدین اگه قراره قبول نکنن ترم بعد بزدارم با کاراموزیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز لطفا تماس بگیرید تا مشاوران کامل راهنمایی کنند.

  42. مینا علیزاده

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم ۸ هستم و فقط ۷ واحد نظری شامل ۳ درس برام مونده که دوتاش تخصصیه و یکیش عمومی امکانش هست ۳ تاشو معرفی به استاد بردارم فارغ التحصیل بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دروس عملی نیست ، می توانید به صورت معرفی به استاد بگذرانید.

  43. سلام وقتتون بخیر ببخشید اگر معدلم ۱۲ باشه چندواحد میتونم بردارم سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد چقدره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با معدل 12 حداکثر مجاز به انتخاب 14 واحد درسی هستید.

  44. سلام وقت بخیر اگه ترم اخر حدود 12 واحد معارف مونده باشه با 10 واحد تخصصی میشه همه رو باهم برداشت و پاس کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. امکان اخذ 12 واحد درسی معارف در یک ترم تقریبا غیر ممکن است.

  45. سلام ببخشید من نیمسال ۴۰۰ دوتا معارف پاس کردم چون قانونشو الان دیدم (اندیشه یک و تفسیر قرآن)
    همه کلاسهاهم شرکت کردم و امتحان هم دادم و هر دوتا درس ۲۰شدم.
    تازه فهمیدم ک نباید برداریم دوتا معارف تو ی ترم/آیا مشکلی واسم پیش میاد یا قابل حل هست یا نه/الان ترم شش هستم و تا حالا تمام معدل هام الف بوده

    • پاسخ با ما

      با سلام. ممکن است در زمان فارغ التحصیلی مشکل ایجاد شود

  46. سلام سوال دیگه ایی هم داشتم/من ترم شش هستم الان و وقتی ترم سه بودم درس متره (۱واحدنظری ۱عملی)رو نتونستم پروژه آماده کنم و امتحان بدم اما استاد برام زدن غیبت موجه و جلوی درس نوشته شده بدون نمره (میشه بدونم غیبت موجه یعنی چه؟
    و اینکه مدیر گروهمون گفتن که باید ترم هفت برداری و اگر تداخل داشت میفته برا ترم۹
    ولی من نمیخوام نه ترم بخونم
    راهی هست ؟

    • فاطمه کلهر

      با سلام وقت به خیر بنده دانشجو کارشناسی هستم و این ترم پیش نیاز را رعایت نکردم اما نمیخواهم درسم را حذف کنم چه اتفاقی میافتد ؟و سوال دیگر آیا می‌توان با ۱۲ واحد درسی هم معدل الف شد؟؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر پیش نیاز را رعایت نکرده اید آن درس در انتهای ترم حذف خواهد شد. بله با 12 واحد درسی و کسب معدل بالای 17 ، معدل الف محسوب می شود.

  47. سلام من واحد اناتومی 1دامپزشکی را افتادم برای این ترم اناتومی همنیاز واحد فیزیولوژی است ولی این ترم اناتومی رو دانشکده نمی دهد من می توانم چون اناتومی را یکبار افتادم فیزیولوژی را بردارم این ترم یا نه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به اینکه پیش نیاز را پاس نکرده اید ، نمی توانید فیزیولوژی را بردارید اما بهتر است با کارشناس گروه خود نیز مشورت کنید

    • سلام
      من ترم ۴ هستم و ۱۰۰ واحد پاس کردم
      میخوام ۶ ترمه تمام کنم اما به یک مشکلی برخوردم
      ۱۲ واحد معارف برام مونده و میگن در هر نیمسال فقط ۲ واحد معارف میدن
      خب پس به احتساب ترم تابستون پیش رو و مهر و بهمن اینده من میتونم ۶ واحد پاس کنم و ۶ واحد میمونه . آیا میتونم این ۶ واحد رو جوری پاس کنم که هم ۳ ساله تمام کنم و هم مشکلی پیش برای فارغ التحصیلی پیش نیاد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معمولا با اخذ بیشتر از 4 واحد درسی معارف در یک ترم موافقت نمی شود

  48. سلام، من ترم ۱۱ هستم و ۹۶ واحد پاس کردم، این ترم اگه ۲۰ واحد پاس کنم وترم تابستان ۸تا، برای ترم ۱۲م ۲۸ واحد باقی میمونه.
    برای ترم ۱۲ میتونم ۲۸ واحد بردارم یا بیشتر از ۲۴تا نمیشه؟
    ترم قبل معدلم ۱۵ شده، اگه مدیر گروه موافقت کنه میتونم این ترم ۲۴ واحد بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای انتخاب واحد بیشتر از 20 واحد در ترم عادی باید معدل بالای 17 داشته باشید ترم آخر نیز بدون توجه به معدل حداکثر امکان اخذ 24 واحد درسی وجود دارد و در نتیجه در بهترین شرایط شما می توانید این ترم 20 واحد ، ترم تابستان 8 واحد و ترم بعدی 24 واحد ااخذ کنید و 4 واحد باقی مانده را به صورت معرفی به استاد بگذرانید.

  49. باسلام من دانشجوی ترم اخر یعنی ترم چهارم ارشد بالینی هستم 6/25واحد دیگم بغیر از پایان نامه مونده میتونم این 6/25واحد رو بردارم یانه

  50. سلام خسته نباشید من ترم اخرم و با یازده واحد فارق التحصیل میشم در ترم بهمن ایا نیاز هست کف انتخاب واحد ک دوازده تا هست رو رعایت کنم یا همون یازده تا کافیه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیازی نیست زیرا دانشجوی ترم آخر هستید و می توانید 11 واحد درسی را اخذ کنید.

  51. سلام وقت بخیر ، اگر برای تابستان ۱۰ واحد باقی مانده باشه ولی دانشگاه فقط ۴ واحد را جزو دروس ارائه دهد ، می‌توان برای تابستان ۴ واحد گذراند و ۶ واحد مابقی( نظری) را ترم بعدش معرفی به استاد گرفت ؟؟؟

  52. سلام من دانشجوی ترم اخر کارشناسی هستم من بدهی ترم قبلی را با شهریه ثابت ترم جدید واریز کردم اما نمی توانم نمرات نگاه کنم سامانه منوی ثبت دروس را برایم باز نمی کند ایا شهریه متغیر را هم پرداخت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای مشاهده نمرات ترم قبل باید نیمسال را بر روی 4001 قرار دهید.

    • سلام خسته نباشید خواهش میکنم‌جواب بدید خیلی مهمه
      بنده ترم آخرم
      برای بنده ۱۶ واحد مونده
      میتونم‌ ۱۰ واحد تابستون بردارم و ۶ واحد هم معرفی به استاد ترم بعدش بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ترم تابستان دانشگاه آزاد بیشتر از 8 واحد درسی نمی توان اخذ کرد و شما می توانید 8 واحد ترم تابستان اخذ کنید و 8 واحد معرفی به استاد بگیرید (البته معرفی به استاد نیز معمولا 7 واحد بیشتر ارائه نمی شود اما احتمال دارد با درخواست شما برای 8 واحد موافقت شود)

  53. سلام وقتتون بخبر
    بنده ۷ واحد باقی مانده دارم و ترم آخر هستم، با توجه به اینکه کف انتخاب واحد ۱۲ است، آیا بنده با ۷ واحد میتوانم ترم بردارم؟ آیا مجوزی لازم است یا همین انتخاب واحد کافیست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید به صورت معرفی به استاد بگذرانید و در غیر این صورت ، نیازی به دریافت مجوز برای ترم عادی نیست.

  54. فاطمه اسفندیاری

    سلام وقتتون بخیر.. من ترم آخر پرستاری هسم.. میخاستم ببینم میتونم یه درس عمومی 3 واحده بردارم؟ درس زبان انگلیسی عمومی

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان ترم آخر می توانند تمام واحد های درسی باقی مانده را بدون در نظر گرفتن سقف ، اخذ کنند.

  55. سلام، من ترم 8 کارشناسی پیوسته رشته مترجمی زبان هستم، 28 واحدم مونده، معدل ترم قبلم بالای 17 بوده بنابراین میتونم 24 واحد بردارم درسته؟ و میمونه 4 واحد که میخوام معرفی به استاد بردارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید ترم آخر بدون در نظر گرفتن معدل ، 24 واحد بردارید

  56. سلام من این ترم دوتا معارف برداشتم جون ترم آخر بودم ولی هفته پیش آموزش دوتا از درس هامو حذف کرد و الان باید این دوتارو معرفی بگیرم
    الان بخاطر اینکه دوتا درسم مونده اون معارف که حذف نمیکنن ؟چون بعضی ها گفتن چون دوتا درست مونده از ترم آخر دراومدی و یکی از معارفت حذف میشه

  57. عباس سادات خان

    سلام وقت بخیر ببخشید اگر تعداد واحد های پاس شده از 12تا کمتر بشه مثلا 11تا بشه چه اتفاقی میفته؟ مشروط میشم؟

  58. سلام ؛ دانشگاه آزاد در ترم آخر کارشناسی آیا میتوان ۸ واحد یعنی ۴ درس معارف بصورت همزمان برداشت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معمولا با بیشتر از 4 واحد درس معارف در ترم آخر موافقت نمی شود

  59. سلام من دانشجوی ترم دو دانشگاه ازاد کارشناسی پیوسته رشته معماری هستم این ترم بنا به شرایطی مجبور شدم که ۱۲ واحد بردارم الان ک نمرات این ترمم اومده متوجه شدم که ۲تا از درس هام رو نمره‌ی قبولی نگرفتم الان من مشروط میشم؟ و این که ترم بد چند واحد میتونم بردارم؟

  60. کیمیاقاسمی

    سلام وقت بخیر
    درصورت معدل الف در ترم تابستان ایا میشه ترم مهرماه۲۴ واحدگرفت؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر امکان پذیر نیست و باید معدل ترم بهمن شما الف باشد تا در ترم مهر 25 واحد اخذ کنید.

  61. سلام
    وقتتون بخیر
    من دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم
    من برای ترم مهر ۱۱ واحد بیشتر ندارم برای فارغ التحصیلی
    آیا به صورت معرفی به استاد میدن ؟

  62. سلام منطور از ترم آخر ترم 8 هست؟
    من 8 ترم گذراندم و 22 واحد مانده.
    آیا ترم 9برای من ترم اخر محسوب میشود که 22 واحد را بردارم؟

    • دانشجوی کارشناسی دانشگاه آزاد هستم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید ترم آخر تمام 22 واحد درسی را بدون توجه به معدل ترم قبل اخذ کنید

  63. سلام.من دانشجوی ترم 6 هستم و 31 واحد برام مونده.نیمسال اول 20 واحد میگیرم و 11 واحد میمونه. میتونم 11 واحد مونده رو معرفی به استاد کنم؟یا باید 11 واحد رو تو ترم بعد بردارم؟(آخه کف انتخاب واحد 12 واحده)

    • پاسخ با ما

      با سلام. 11 واحد به صورت معرفی به استاد امکان پذیر نیست و چون ترم آخر هستید می توانید 11 واحد را یک ترم جداگانه بگذرانید.

  64. منصوره نشاط

    سلام وقت بخیر سه ترم باقی مونده از رشته حقوق من (دانشگاه ازاد اسلامی واحد رامسر) بعد من فقط سه واحد عمومی پاس کردم تا الان . فقط تخصصی و پایه و پیش دانشگاهی و بیشترپاس کردم حدودا میشه گفت ۸۳ واحد تا الان پاس کردم و دارم میرم ترم پنج میخواستم بدونم چند واحد عمومی میتونم بردارم پیشنیاز و هم نیاز هم ندارن

  65. سلام وقت بخیر سه ترم باقی مونده از رشته حقوق من (دانشگاه ازاد اسلامی واحد رامسر) بعد من فقط سه واحد عمومی پاس کردم تا الان . فقط تخصصی و پایه و پیش دانشگاهی و بیشترپاس کردم حدودا میشه گفت ۸۳ واحد تا الان پاس کردم و دارم میرم ترم پنج میخواستم بدونم چند واحد عمومی میتونم بردارم پیشنیاز و هم نیاز هم ندارن

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  66. سلام اگر ترم قبل ندانیم که معدل بالای ۱۷ میشود یا خیر و برای ترم اینده ۲۱ واحد با تعهد برداریم و یکی از واحد ها رساله پایان نامه باشه ایا یکی از دورس در صورت بالای ۱۷نشدن معدل به صورت رندوم حذف میشود؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله اگر معدل بالا نباشد ، واحد های اضافی حذف می شوند.

  67. باسلام داتشجوی دندانپزشکی دانشگاه ازاد هستم اگر نمره های ترمی را وارد نکرده باشند و برای ترم بعد ۲۱ واحد با تعهد برداریم ویکی از واحد ها رساله پایان نامه باشد درصورتی که معدل ترم قبل بالاتر از ۱۷ نشود و ترم هم تمام شده باشد باز هم درسی به صورت رندوم حذف میشود؟

  68. با سلام من ترم اخر هستم و ده واحد دروس عمومیم مونده ایا میتونم از کمسیون استفاده کنم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  69. سلام
    ترم آخر هستم ۲۴ واحد + ۲واحد وصایای امام و آموزش قرآن دارم آیا میتوانم ۲۶ واحد رو بردارم؟

  70. سلام وقت بخیر
    من یک ترم میهمانی گرفتم و بعد از موافقت شدن با درخواستم ، گفتم ترم دو رو ارائه نمیدن. حالا براساس پیشنیاز ، دروسی که میتونستم بردارم رو از ترم های بعد برداشتم و تا الان ۷ واحدِ
    با توجه به اینکه میگن زیر ۱۲ واحد ترم محسوب نمیشه ، تکلیف من چیه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  71. عارفه تهرانی

    سلام خسته نباشید من۳۹ واحد دارم ترم بعد ترم اخرم تو کارشناسی می خواستم بدونم اگر برای ترم اخر ۲۴ واحد بردارم و ۸ ترم تابستون و ۸ تا هم برای مهر به صورت ارجاع به استاد بردارم بهتره یا اینکه ترم اخرو ۱۹ واحد بردارم ترم مهر هم ۱۹ تا دیگه تابستان برندارم 🙏💐🌸🌺

  72. کیانا تهرانی

    سلام روزتون بخیر ببخشید من ۸ واحد درس معارفم مونده ترم بعد ترم اخرمه ولی همه واحد هام با یه ترم تموم نمیشه و علاوه بر ترم ۸ یه ترم دیگه باید بردارم ( و چون هر درس معارفو در هر ترم یدونه میشه بر داشت ولی با شرایط ترم اخر همه رو میشه برداشت)به نظرتون من این معارف همرو ترم بعد بردارم که ترم ۸میشه یا بزارم برای ارجاع ترم مهر 💐🙏🌸🌺دروس عمومی راحت ارجاع میدن یا تخصصی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  73. سلام و عرض ادب
    من چون ترم آخر هستم درخواست کرد ۲۴ واحد بهم دادن منتهی من ممکنه ۳ واحدش رو نتونم پاس کنم. مسئول آموزش گفت ممکنه به مشکل بخوری باید همشونو پاس کنی! آیا ممکنه به مشکل بخورم؟
    ممنون می‌شم راهنمایی بفرمایید.

  74. سلام و عرض ادب
    آیا این امکان وجود داره که من در ترم تابستان منتهی به فارغ التحصیلی 13 واحد گذروند مثلا 8 واحد خود ترم تابستان و 3 واحد هم همزمان معرفی به استاد
    یا 10 واحد تابستان و 1 واحد معرفی به استاد
    که نکشم به ترم مهر
    چون دانشگاه فرهنگیان هستیم و باید مهر بریم تدریس؟؟

  75. سلام من بهمن ترم آخرم و ۲۴واحدم مونده میخواستم بدونم اگه معدل الف نیارم میتونم ۲۴واحد بردارم؟

  76. سلام من اگه دراين ترم معدل الف شم پيش نياز برداشته ميشود.

  77. سلام من تو دانشگاه أآزاد رشته آموزش ابتدایی ۱۵ واحد میزاران برداری میگن حد مجازش از این حرفا درضمن الف بود با معدل ۱۹ خوردهای

  78. سلام خسته نباشید
    امکانش هست در انتخاب واحد دکترای دامپزشکی در اپل ترم ۴ واحد تا۶ واحد برداریم ؟ وآیا ترم حذف نمیشود؟

  79. با سلام من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته ترم آخر هستم
    درس تمدن اسلامی 2 را در کاردانی پاس کردم الان هم کارشناس
    میگه که دوباره باید پاس کنی میخواستم بدونم که میشه اون درس رو معادل
    سازی کرد؟

  80. سلام وقت بخیر اگر ما ترم آخر سه تا از معارف ها مون باقی بمونه میتونیم هر سه تا رو باهم برداریم یا یکیش باید بمونه واسه ترم تابستان شرایطی وجود داره که باهاش موافقت بکنند ما بتونیم هر سه معارف و برداریم

  81. نیلا اسدی

    سلام من ترم آخر 25واحد برام میمونه و امکان گرفتن معرفی به استاد و ترم تابستان رو هم ندارم چطوری میتونم این 25واحد رو در طول یک ترم تموم کنم

  82. سلام وقت بخیر وخسته نباشید من20 واحدم مونده. آیا راهی هست این 20 واحد رو من ترم تابستون و معرفی به استاد تموم کنم مثلا ترم تابستون 12 واحد بردارم و 8 واحد معرفی به استاد
    ممنون

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر امکان پذیر نیست و باید یک ترم دیگر تحصیل کنید. (ترم پاییز)

  83. سلام من ی سوال برام پیش اومد اینکه در ترم دی ماه اگر بخواهیم ۲۴واحد اخذ کنیم حالا ترم تابستان نیز گذرانده باشیم ایا ممتاز بودن در تابستان مد نظر است یا ممتاز بودن در ترم بهمن ماه قبل تا بتوانیم در دی ماه ۲۴واحد اخذ کنیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل ترم تابستان ملاک انتخاب واحد قرار نمی گیرد.

  84. سلام وقت بخیر امکان دریافت 24 واحد با الف شدن ترم تابستان وجود دارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در ترم تابستان نمی توان بیش از 8 واحد درسی اخذ کرد.

  85. سلام منبرای ترم پاییز ۲۴ واحد برمیدارم چون معدل الف شدم ۱۱ واحد برام مونده ترم تابستون هم واحدی برام ارائه نشده راهی نداره معرفی به استاد بیشتر از ۸ واحد بردارم یا ترم بعدی ۲۷ واحد بردارم

  86. سلام من دانشجورشته آموزش ابتدایی کارشناسی ناپیوسته هستم ترم آخربرام ۸واحددروس معارف باقی میماندبجرتخصصی مدیرگروه میگه نمیشه ۸واحدمعارف باهم گرفت لطفا راهنمایی فرمایید

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان اخذ 8 واحد درسی معارف در یک ترم وجود ندارد

  87. سلام من ترم تابستان ۸ واحد برداشتم دروس مونده ۱۰ واحد هستن آیا ارائه به استاد می شن یا خیر

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نمی توان 10 واحد درسی را معرفی به استاد کرد

  88. سلام وقت بخیر
    من این ترم 13 واحد برداشتم که سه واحدش رو افتادم و 10 واحد پاس شدم. این ترم حذف میشه؟

  89. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من دانشجوی کارشناسی پیوسته روان شناسی دانشگاه آزاد هستم
    ترم آخرم ۲۶ واحد از درسم مونده امکانش هست تو یه ترم ۲۶ واحد بردارم؟ انس با قرآن و وصایا هم قبلاً پاس کردم جزو این ۲۶ واحد نیست
    معدلمم الف

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر ، شما دانشجوی ترم آخر محسوب نمی شوید

  90. سلام وقت بخیر الان که مجوز انتخاب واحد انجام دادم میشه با مراجعه به دانشگاه سقط آن را تا ۲۴واحد افزایش داد .معدل الف هستم

  91. سلام. خیلی پاسخگوییتون خوبه . نصفه شبی استرس داشتم و از سوالات پاسخ داده شده جواب سوالامو گرفتم خدا خیرتون بده❤️

  92. سلام من این ترم معدلم بالای ۱۷ شد و ترم قبلم درسی رو نیفتادم فقط یه درسو سر جلسه امتحان نرفتم و حذف شد حالا ترم جدید سقف واحد مجازمو زده ۲۰ واحد دلیلش چیه

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید برای انتخاب بیشتر از 24 واحد درسی در سایت آموزشیار درخواست دهید

  93. سلام من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم این ترم به جز دروس تخصصی درسای فارسی و دفاع مقدس و دانش خانواده و انس باقران برداشتم مشکلی پیش نمیاد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در هر ترم حداکثر می توانید دو واحد درس معارف اخذ کنید

  94. سلام درهر ترم فقط باید یک درس معارف برداشت یا دو تا درس معارف؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. به جزء دانشجویان ترم آخر ، سایر دانشجویان حداکثر می توانند ترمی یک درس معارف اخذ کنند.

  95. سلام ایا میشه در تابستان که سقف مجاز هشت واحده سه درس معارف همراه با وصایای امام و قرائت قران برداشت که بشه هشت واحد؟ یا فقط میشه یک درس معارف برداشت؟

  96. سلام محدودیت برداشتن درس کاراموزی که باید حتما قبلش پنجاه واحد پاس کرد در ترم اخر برداشته میشه؟ یعنی اگه ترم اخر باشیم ولی پنجاه تا واحد پاس نکرده باشیم میشه با درسای دیگه برداشت و کلا تموم بشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

  97. سلام امکانش هست کارشناسی ناپیوسته رو در سه ترم تموم کنیم؟ با برداشتن واحد در ترم تابستان و داشتن معدل الف؟ یا حتما باید چهار ترم باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر