از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور – راهنمای تصویری انتخاب واحد در پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور - راهنمای تصویری انتخاب واحد در پیام نور

 

انتخاب واحد هر ترم دانشگاه پیام نور از طریق سیستم جامع دانشگاهی گلستان انجام می گیرد و دانشجویان باید در مهلتی که توسط دانشگاه در نظر گرفته می شود ، به سایت مذکور مراجعه و پس از مشاهده لیست دروس ارائه شده ، برنامه هفتگی خود را با توجه به روزها و ساعاتی که امکان حضور در دانشگاه یا حضور در کلاس های آنلاین دارند ، تنظیم نمایند. در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چگونه در دانشگاه پیام نور انتخاب واحد کنیم و چه نکاتی باید در زمان انتخاب واحد رعایت شوند.

چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور

لیست دروسی که دانشجویان دوره کارشناسی در طول 8 ترم و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در طول 4 ترم باید بگذرانند ، به صورت چارت درسی هر رشته در سایت دانشگاه قرار داده می شود. دانشجویان باید مطابق با چارت درسی انتخاب واحد کنند که دروس پیش نیاز و هم نیاز نیز رعایت شود.

اگر از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند. در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دروس پیش نیاز و همنیاز چیست

منظور از دروس پیش نیاز ، درسهایی هستند که شما باید قبل از اخذ سایر درسها ، آنها را بگذرانید. برای مثال در رشته مدیریت بازرگانی ، اصول حسابداری 1 پیش نیاز اصول حسابداری 2 است و اگر اصول 1 گذرانده نشود ، اخذ درس اصول 2 امکانپذیر نیست و در صورت اخذ نیز در پایان ترم حذف خواهد شد.

همچنین دروس هم نیاز ، به این صورت تعریف می شوند که در امتحان پایان ترم در یکی از درسهای پیش نیاز خود نمره قبولی را به دست نیاورید ، ترم بعدی می توانید همین درس را با درس پیش نیاز آن اخذ کنید. اگر بخواهیم با مثال همان رشته مدیریت بازرگانی توضیح دهیم ، فرضا شما در ترم یک درس اصول حسابداری 1 را اخذ کرده اید ولی پس از شرکت در امتحان پایان ترم نمره شما پایین تر از 10 می شود. ترم بعدی می توانید این درس را همزمان با درس اصول حسابداری 2 اخذ کنید و به عبارتی دو درس هم نیاز می شوند و با اینکه اصول یک را پاس نکرده اید ، ولی چون یکبار این درس را برداشته اید می توانید هم نیاز کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  فراگیر ارشد پیام نور تهران غرب - لیست رشته ها + راهنمای ثبت نام

پیش از اقدام به انتخاب واحد می بایست شهریه ثابت و متغیری را که سایت برای شما تعیین می کند را واریز نمایید و ممکن است در صورت داشتن بدهی ، بخش مربوط به انتخاب واحد برای شما غیر فعال باشد.

آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای اطلاع از دروس ارائه شده در ترم تحصیلی جاری ، می بایست به سایت جامع دانشگاهی گلستان مراجعه نمایند. آدرس سامانه گلستان به نشانی osreg.pnu.ac.ir می باشد و از طریق لینک زیر نیز می توانید وارد سایت شوید.

ورود به سیستم جامع دانشگاهی گلستان پیام نور

در اولین صفحه ورود به سامانه باید شناسه کاربری و گذرواژه خود را درج کنید. شناسنه کاربری همان شماره دانشجویی شماست و اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید باید به کارشناس گروه خود مراجعه فرمایید. دانشجویان ورودی جدید نیز پس از ثبت نام قطعی در دانشگاه ، شماره دانشجویی و گذرواژه دریافت خواهند کرد.

چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور
چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور

 

 

پس از ورود به پروتال شخصی خود در منوی سامانه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید و سپس وارد بخش “ثبت نام اصلی” شوید.

در بخش ثبت نام اصلی دروس دانشجو ، صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. این صفحه شامل دو بخش است در بخش پایینی لیست دروس ارائه شده نمایش داده شده است که در صورت انتخاب آنها توسط شما ، به بخش دروس در دست ثبت نام انتقال می یابند. (در تصویر زیر دو بخش دروس در دست ثبت نام و لیست گروه های درسی مورد نظر مشخص شده است.)

چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور
چگونه انتخاب واحد کنیم در پیام نور

 

 

نام درسها به همراه میزان ظرفیتی که دارند را می توانید از بخش لیست گروه های درسی مشاهده کنید و دروس مورد نظرتان را انتخاب نمایید. برای انتخاب درس یا درس های مد نظر ، گزینه “اعمال تغییرات” را بزنید تا آن درس برای شما ثبت شود. توجه داشته باشید که پس از ثبت تمامی دروس و زدن دكمه اعمال تغييرات ، در جلوی اسم دروس اخذ شده توسط شما و در بخش ستون “وضع ثبت” بايد كلمه ثبت درج شده باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  فراگیر پیام نور دکتری 📞 شرایط پذیرش فراگیر دکتری دانشگاه پیام نور

نمایش پیام خطا و رفع ایرادات

در انتها پس از اخذ تمام دروس ، برنامه هفتگی شما به صورت تصویر زیر نمایش داده می شود. در صورت نمایش پیام خطا در مقابل دروس ، بر روی کلمه خطا کلیک کنید و پس از رفع ایرادات ، گزینه اعمال تغییرات را بزنید تا انتخاب واحد شما ثبت شود.

چگونه در دانشگاه پیام نور انتخاب واحد کنیم – نکات مهم

  • هر دانشجو بر اساس معدل معیار که همان معدل ترم قبل اوست ، می تواند انتخاب واحد کند.
  • تعداد واحد های مجاز به اخذ در هر ترم ، توسط معدل معیار تعیین می شود.
  • اگر نمرات ترم قبل شما هنوز وارد سایت نشده است ، در زمان حذف و اضافه و ترمیم انتخاب واحد ، لیست برنامه هفتگی خود را کنترل کنید تا هیچ درسی حذف نشده باشد.
  • در برنامه هفتگی ستونی با عنوان “شماره درس” وجود دارد که اگر چند ثانیه روی آن نگه دارید ، تاریخ امتحان به شما نمایش داده می شود.
  • در ستون “نحوه ارائه” ، وضعیت برگزاری کلاس به صورت عادی و خودخوان مشخص شده است. اگر کلاس به صورت عادی باشد ، شامل امتحان میان ترم است ولی به صورت خودخوان ، هیچ امتحان میان ترمی ندارد.
  • در ستون پیش نیاز و هم نیاز می توانید با کلیک بر روی گزینه “دارد” دروس پیش نیاز و هم نیاز آن درس را مشاهده نمایید.
  •  اگر در ستون وضع ثبت براي هر درس عبارت “بي اثر” درج شده باشد و عبارات “ثبت” يا “انتظار” نمایش داده نشود ، انتخاب واحد دانشجو قطعي نشده است.

پس از اطمینان از صحبت دروس در دست ثبت نام ، گزینه اعمال تغییرات را در گوشه سمت راست پایین صفحه بزنید تا تمامی دروس درخواستی ثبت نهایی شوند. دانشجویان توجه داشته باشند که در صورت بروز خطا ، هیچ یک از دروس درخواستی آنها ثبت نخواهد شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر