از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته زبان و ادبیات عربی – معرفی جامع و بازار کار زبان و ادبیات عربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته زبان و ادبیات عربی - معرفی جامع و بازار کار زبان و ادبیات عربی

 

یکی از رشته هایی که امروزه مورد توجه بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است زبان های خارجی هستند. متاسفانه بسیاری از افراد استعداد خود را در یادگیری زبان های خارجی مانند رشته زبان و ادبیات عربی ، نادیده می گیرند و به سراغ رشته های دیگر می روند.

رشته زبان و ادبیات عربی کمتر مورد توجه داوطلبان عزیز قرار گرفته است و برای یادگیری زبان و ادبیات عربی همانند سایر رشته ها شما به پشتکار و شناخت نیاز دارید.

در ادامه این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با دروس تخصصی رشـته زبان و ادبیات عربی و بازار کار آن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد ، همراه ما باشید.

تحصیل در رشته زبان و ادبیات عـربی

رشته زبان و ادبیات عربی زیر شاخه کنکور انسانی می باشد . در کشورهای اسلامی همانند ایران تحصیل در این رشته بسیار پرطرفدار است و بسیاری از دانش آموزان در کنکور انسانی رشته زبان عربی را جزء اولویت های خود قرار می دهند.

بهتر است بدانید یادگیری زبان عربی درک و فهم کتاب خداوند را برای شما آسان تر می کند . این رشته در دانشکده ی علوم انسانی به علاقه مندان تدریس می شود .

بسیاری از افراد بر این باورند که باید همان دروس دوران دبیرستان را در دانشگاه مطالعه کنند ، اما این باور غلط است یک دانشجوی زبـان و ادبـیات عربی باید تاريخ‌ ادبيات‌ عرب ‌، فن‌ ترجمه‌ از عـربی به‌ فارسی و بالعكس ‌، متون‌ مختلف‌ نظم‌ و نثر دوره‌های مختلف ‌، علوم‌ بلاغی و عروض‌ و قافيه‌ در زبان‌ و ادبيات‌ عرب‌ را مطالعه نماید . اما در دوران دبیرستان یک نگاه کلی به زبان عربی شده است . برخی از دروس تخصصی رشـته زبان عربی عبارتند از :

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی طبیعت - معرفی جامع و بازار کار مهندسی طبیعت

دروس دانشگاهی رشته زبان و ادبیات عربی

  1. ترجمه‌ و تجوید قرآن‌ کریم
  2. روش‌ تحقیق‌ و مأخذشناسی
  3. مکالمه‌
  4. تمرین‌ صرف‌ و نحو
  5. متون‌ حدیث
  6. ادب‌ سیاسی‌ در دوره‌ اسلام
  7. قرائت‌ متون‌ عرفانی
  8. ادبیات‌ تطبیقی‌
  9. فن‌ ترجمه ‌، علوم‌ بلاغی‌
  10. زبان‌ خارجی‌ تخصصی‌
  11. متون‌ نهج ‌البلاغه
  12. متون‌ نظم‌ و نثر عربی‌ در ایران‌ از آغاز تا سقوط‌ بغداد

و مواردی از جمله تاریخ‌ ادبیات‌ از دوره‌ جاهلی‌ تا پایان‌ دوره‌ اموی‌ ، متون‌ نظم‌ و نثر از جاهلی‌ تا پایان‌ دوره‌ اموی ، ترجمه‌ از عربی‌ به‌ فارسی‌ و بالعکس ‌‌، قرائت‌ متون‌ تفسیری‌ قرآن‌ کریم‌ ، نامه‌نگاری‌ و خلاصه‌ نوسی ‌، نقد ادبی‌ ، تاریخ‌ ادبیات‌ از سقوط‌ بغداد تا عصر حاضر، متون‌ نظم‌ و نثر دوره‌ عباسی‌ اول‌ ، تاریخ‌ ادبیات‌ دوره‌ عباسی‌ اول‌ ، تاریخ‌ ادبیات‌ دوره‌ عباسی‌ دوم ‌، متون‌ نظم‌ و نثر دوره‌ اندلس‌ ، تاریخ‌ و ادبیات‌ دوره‌ معاصر و … از دروس دانشگاهی رشته زبان و ادبیات عربی می باشد.

موقعیت های شغلی و بازار کار زبان و ادبیات عربی

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته عربی ، باید توانایی  تدریس در مدارس ، تدریس خصوصی ، ویراستاری کتاب های عربی ، اخبار عربی و مقالاتش را کسب نمایند . به علاوه دانشجویان این رشته موظف اند 135 واحد درسی را به صورت عملی و نظری را در 4 سال و 8 ترم تحصیلی بگذرانند .

فرغ التحصیلان رشته عربی با توجه توانایی ها و قابلیت های خود می توانند شغل مناسب و دلخواه خود را پیدا کنند.

دانشجویان عزیز می توانند پس از فارغ التحصیلی در آزمون های قوه قضاییه شرکت نمایند و در نهایت در صورت قبولی در آزمون به عنوان مترجم رسمی دادگستری ، اقدام به تاسیس دارالترجمه رسمی نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته امنیت اقتصادی - معرفی جامع و بازار کار امنیت اقتصادی

هم چنین می توانند به عنوان دبیر درس عربی در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازار کار رشته زبان و ادبیات عربی و دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز پاسخ با ما تماس حاصل نمایید .

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر