از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه دولتی 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه دولتی

 

به رشته حسابداری علاقه مند هستید ؟ میخواهید این رشته را در دانشگاه دولتی تحصیل کنید ؟ به فکر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در رشته حسابداری دانشگاه دولتی هستید و نمی‌ خواهید در آزمون شرکت کنید ؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید که در ابتدا بررسی کنیم که آیا رشته حسابداری در دانشگاه دولتی بدون کنکور ارائه می شود یا خیر و در صورت ارائه شدن ، شرایط آن به چه صورت است.

سوالات خود را در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی و شرایط قبولی در هر یک از رشته ها ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه دولتی

رشته حسابداری از جمله رشته های بسیار پرمتقاضی است که داوطلبان دارای دیپلم رشته های انسانی ، ریاضی ، تجربی و حتی فارغ التحصیلان رشته های فنی ، به فکر قبولی در این رشته هستند. دانشگاه های زیادی رشته حسابداری را به صورت بدون کنکور قرار داده اند تا علاقه مندانی که تمایلی به شرکت در آزمون سراسری ندارند ، بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرش بگیرند. دانشگاه روزانه هم یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور است اما سال گذشته ، در رشته حسابداری پذیرش بدون کنکور نداشته است.

بنابراین رشته حسابداری بدون کنکور سال گذشته در دانشگاه دولتی ارائه نشده بود اما با توجه به اینکه این دانشگاه هر ساله تعداد بیشتری از رشته ها را به صورت بدون کنکور قرار می دهد احتمال دارد سال آینده رشته حسابداری را هم بدون کنکور ارائه دهد و شما بتوانید بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرفته شوید.

مرتبط بخوانید : مدت زمان تحصیل رشته حسابداری – طول دوره تحصیل مقطع کاردانی و کارشناسی

شرایط قبولی بدون کنکور در رشته حسابداری دانشگاه دولتی

مطمئنا میدانید که برای قبولی بدون آزمون در رشته حسابداری باید واجد شرایط لازم باشید مخصوصا در دانشگاه دولتی که شرایط سخت تری به نسبت دانشگاه های پیام نور و آزاد دارد. دانشگاه دولتی برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون خود سعی بر این دارد که داوطلبان دارای معدل بالا را پذیرش کند پس اگر شما معدل خوبی داشته باشید ، احتمال قبولی تان بیشتر است.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام پیام نور 1402 📞 ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع

در رشته های دارای ظرفیت پذیرش کم که تعداد متقاضیان زیادی هم دارند مثل رشته حسابداری ، شانس قبولی داوطلبان دارای معدل پایین کم است و این دسته از داوطلبان بهتر است دانشگاه هایی همچون آزاد و پیام نور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های علمی کاربردی دارای رشته حسابداری

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه دولتی

برای ثبت نام بدون آزمون رشته حسابداری در دانشگاه دولتی ، باید دارای مدارک تحصیلی لازم باشید. اگر مقطع تحصیلی رشته حسابداری کارشناسی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته باشد ، نیاز به مدارک زیر دارید :

  • دیپلم نظام قدیم 4 ساله
  • دیپلم نظام جدید دوازدهم
  • دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی
  • کاردانی

در صورتی که رشته حسابداری دانشگاه روزانه را در مقطع کاردانی پیوسته انتخاب می کنید می بایست دارای مدرک دیپلم نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم باشید و اگر هم دیپلم شما نظام قدیم است نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی نیست.

آیا با دیپلم مغایر می توان در رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه دولتی ثبت نام کرد

همانطور که می دانید ، رشته حسابداری از زیرشاخه های انسانی است و داوطلبانی که دیپلم و پیش دانشگاهی آنها انسانی است ، برای قبولی در این رشته از شانس بیشتری برخوردار هستند اما به این معنا نیست که داوطلبان سایر رشته ها نتوانند ثبت نام کنند. شما با مدرک رشته های ریاضی ، تجربی و حتی فنی حرفه ای ، مجازید که در رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه دولتی ثبت نام کنید ولی لازم است بدانید که اولویت با دارندگان دیپلم انسانی است.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه آزاد رشته حسابداری 

ثبت نام بدون کنکور حسابداری دانشگاه دولتی چگونه است

نحوه ثبت نام بدون کنکور حسابداری دانشگاه دولتی به صورت اینترنتی می باشد و باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. در این سامانه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری قرار داده می شود که لیست رشته های بدون کنکور تمام دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و …. در این دفترچه درج شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته بازیگری بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و دانشگاه های ارائه دهنده

شما برای اطلاع از اینکه کدام رشته ها در دانشگاه دولتی بدون آزمون هستند و آیا رشته حسابداری هم جزو رشته های بدون آزمون دولتی می باشد یا خیر ، باید دفترچه را دریافت کرده و آن را بررسی کنید. پس از استخراج کد رشته محل ها می بایست آنها را در یک برگه یادداشت نمایید.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته حسابداری – برای قبولی در رشته حسابداری چه معدلی نیاز است

سپس باید به سایت سنجش مراجعه کنید و هزینه انتخاب رشته را با خرید کارت اعتباری واریز نمایید. بعد از پرداخت هزینه ، فرم ثبت نام نمایش داده می شود که می توانید آن را با کد رشته محل های مورد نظرتان تکمیل کنید در پایان هم باید یک کدپیگیری و یک شماره پرونده دریافت نمایید تا مطمئن شوید ثبت نام شما قطعی انجام شده است.

سوالات متداول

  • آیا رشته حسابداری در دانشگاه دولتی بدون آزمون ارائه می شود ؟

دانشگاه دولتی رشته های بدون کنکور زیادی دارد که ممکن است رشته حسابداری را هم بدون کنکور ارائه کند.

  • شرط معدل رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه دولتی چقدر است ؟

رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی شرط معدل دقیق ندارند.

  • چگونه در رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه دولتی پذیرفته شویم ؟

برای ثبت نام بدون آزمون رشته حسابداری دانشگاه دولتی باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دکتری حسابداری

دکتری حسابداری 📞 معرفی منابع ، طول دوره تحصیل و دروس تخصصی

دکتری حسابداری یکی از رشته های گروه علوم انسانی آزمون دکتری تخصصی می باشد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر