از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

راهنمای استفاده از سیستم سناد – راهنمای تصویری استفاده از سیستم سناد دانش آموزی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راهنمای استفاده از سیستم سناد - راهنمای تصویری استفاده از سیستم سناد دانش آموزی

 

سامانه سناد دانش آموزی به منظور جمع آوری اطلاعات دانش آموزان سراسر کشور و قرار دادن این اطلاعات در اختیار وزارت آموزش و پرورش در سال 1390 راه اندازی شده است. در این سامانه برای هر یک از مدارس عادی و استثنایی و همچنین پایه های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم بخش های اختصاصی و جداگانه ای وجود دارد و شامل امکاناتی همچون ثبت نمرات ، دریافت کارنامه ، هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته نهم به دهم ، تغییر رشته ، نقل و انتقالات و … می باشد که انجام دادن هر کدام از موارد گفته شده ، نیازمند طی کردن مراحلی است. در این مطلب تحت عنوان “راهنمای استفاده از سیستم سناد “ شما را با بخش های مختلف این سامانه و کارکرد آنها آشنا می سازیم. پس از مطالعه مطلب در صورت وجود هر گونه سوال می توانید در بخش نظرات بپرسید.

راهنمای استفاده از سیستم سناد و ثبت نام دانش آموز

اولین اقدام مدیران مدارس در سامانه سناد ، ثبت نام دانش آموزان جدید است. اطلاعات تمام دانش آموزان مدرسه باید وارد سامانه سناد شود تا آموزش و پرورش از این طریق متوجه شود که در هر مدرسه چه تعداد دانش آموز در پایه ها و رشته های تحصیلی مختلف وجود دارد.

همچنین اطلاعات دانش آموزانی که از قبل وارد سایت سناد شده است باید بروزسانی شوند زیرا به پایه تحصیلی بالاتر ارتقا یافته اند و در صورتی که دانش آموزی مدرسه خود را تغییر دهد ، باید در سامانه سناد نیز این موضوع ثبت گردد.

جهت ثبت نام دانش آموز جدید در سناد می بایست وارد سامانه به نشانی snd.medu.ir شوید و سپس از بین آدرس های قرار داده شده ، وارد سامانه مربوط به مدرسه و مقطع تحصیلی مربوطه شوید. بعد از ورود به سامانه مد نظر ، بر روی یکی از گزینه های “بخش دانش آموزی” یا “بخش مدارس” کلیک کنید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

در قدم بعدی باید کد ملی مدیر ، کد مدرسه نیز یک کد 8 رقمی ثابت است و کلمه عبور نیز توسط سامانه به شما اختصاص داده می شود ، درج نمایید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

در مرحله بعدی ثبت نام دانش آموز جدید در سناد ، از بخش “امور دفتری” بر روی گزینه “ثبت نام دانش آموز جدید” کلیک کنید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

سپس باید کد ملی هر دانش آموز درج شود

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

با درج کد ملی ، اگر دانش آموز از قبل در سامانه ثبت نام شده باشد اطلاعات او نمایش داده می شود اما اگر برای اولین بار ثبت نام شود ، باید اطلاعات او درج گردد.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

بر روی گزینه “ثبت مشخصات دانش آموز جدید” کلیک کنید و با درج کدملی پدر ، کدملی مادر و اطلاعات دانش آموز ، ثبت نام را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  سناد متوسطه اول | سناد جدید متوسطه اول راهنمای کامل

پس از تایید کردن و رفتن به مرحله بعد ، دوباره کدملی پدر را درج کنید و بر گزینه ادامه را کلیک نمایید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

در مرحله بعد باید جنسیت دانش آموز ، شماره تماس ، محل تولد و … را مطابق تصویر زیر در محل های خواسته شده درج کنید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

در انتها باید از منوی سمت چپ سامانه ، وارد بخش “لیست دانش آموزان” شوید و سال تحصیلی را 99-1400 و پایه تحصیلی نیز بدون پایه انتخاب شود و بر روی گزیه جستجو کلیک کنید.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

 

پس از جستجو کردن ، اطلاعات دانش آموز و مقطع تحصیلی او مانند تصویر زیر نمایش داده می شود.

 راهنمای ثبت نام جدید در سامانه سناد

در مورد ثبت نام دانش آموز جدید در سناد سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

راهنمای استفاده از سیستم سناد و ثبت نمرات

ثبت نمرات در سامانه سناد توسط معلم و تایید نمرات و چاپ کارنامه توسط مدیر مدرسه انجام می گیرد. معلمان جهت ثبت نمرات دانش آموزان می بایست وارد سایت به نشانی snd.medu.ir شوند و سپس گزینه ورود به بخش مدارس را انتخاب نمایند.

 راهنمای ثبت ارزشیابی سامانه سناد

 

سپس باید کد ملی خود ، کد مدرسه و کلمه عبور را درج کنید. کد مدرسه و کلمه عبور را می توانید از مدیر مدرسه دریافت نمایید.

سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ، از منوی سمت چپ بر روی گزینه “ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه” کلیک کنید و سپس وارد بخس “ثبت ارزشیابی” شوید. 

سامانه سناد ثبت ارزشیابی

سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

در این مرحله از سامانه سناد ثبت ارزشیابی ، مجددا باید کدملی خود و کلمه عبور را درج کنید.

سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

در مرحله بعدی صفحه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نمایش داده می شود که تصویر زیر مربوط به دوره ابتدایی است. در این مرحله باید سال تحصیلی ، پایه تحصیلی ، نام درس و نام کلاس را تعیین نمایید.

راهنمای تصویری سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

پس از مشخص کردن نام کلاس و نام درس ، لیست دانش آموزان آن درس و کلاس برایتان نمایش داده می شود و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، در مقابل اسم هر دانش آموز عبارت “سطح عملکرد ثبت نشده”درج شده است و باید با استفاده از گزینه “ثبت ارزشیابی” عملکرد و نمره دانش آموز را ثبت کنید.

راهنمای تصویری سامانه سناد ثبت ارزشیابی

برای ثبت نمره دانش آموز 4 رنگ را با عبارت های خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر مشاهده می کنید که باید از یکی از آنها استفاده کنید.

راهنمای تصویری سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

در قسمت بالای صفحه کادری با عبارت “وضعیت تحصیلی” را مشاهده می کنید و باید در این بخش توصیفی از وضعیت دانش آموز را ذکر کنید. با انتخاب گزینه ای شبیه چشم که در تصویر فوق مشخص شده است ، صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید یکی از عبارت ها را برای توصیف وضعیت تحصیلی دانش آموز تایید کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  سناد ابتدایی | راهنمای کامل از آدرس های جدید تا ثبت نام و ثبت نمرات

راهنمای تصویری سامانه سناد ثبت ارزشیابی

 

در انتها گزینه “ثبت ارزشیایی” را انتخاب کنید و مجددا وارد صفحه لیست دانش آموزان شوید تا برای آن ها نیز ثبت ارزشیابی انجام دهید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد راهنمای استفاده از سیستم سناد از کارشناسان ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای دریافت کارنامه از سامانه سناد

راهنمای استفاده از سیستم سناد برای دریافت کارنامه بدین صورت است که مدیر مدرسه باید پس از ثبت نمرات تمامی دانش آموزات توسط معلم ، آنها را تایید و سپس کارنامه را چاپ کند. برای انجام این کار لازم است وارد بخش ” ثبت ارزشیابی سناد ” شوید.

سناد جدید ابتدایی برای ثبت نمرات

 

در این قسمت از ثبت ارزشیابی ، کد ملی و کلمه عبور را درج کنید.

 

در این بخش باید سال تحصیلی ، پایه تحصیلی ، نام کلاس را مشخص کنید ولی در بخش “درس” هیچ گزینه ای را انتخاب نکنید زیرا قرار است که کارنامه کل دروس را دریافت کنید نه یک درس.

راهنمای استفاده از سیستم سناد

 

در مرحله بعد وارد صفحه ای مانند تصویر زیر می شوید ، در ابتدا باید بر روی گزینه تایید نمرات کلیک کنید ، اگر معلم نمرات دانش آموز را ثبت کرده باشد ، پیام ” تایید نمره با موفقیت انجام شد “ ولی در صورت عدم ثبت ، پیام ” ابتدا نمرات همه دروس را وارد و سپس تایید نمایید “ را از سامانه دریافت خواهید کرد که لازم است به معلم آن درس و پایه اطلاع دهید که نمرات را وارد کند.

راهنمای استفاده از سیستم سناد

راهنمای استفاده از سیستم سناد

راهنمای استفاده از سیستم سناد

 

پس از تایید نمرات توسط مدیر مدرسه ، می توان با کلیک بر روی گزینه کارنامه ، آن را به صورت فایل pdf ذخیره و یا پرینت تهیه نمود تا در اختیار دانش آموزان قرار داد.

در این مطلب راهنمای استفاده از سیستم سناد جهت ثبت نام دانش آموز جدید ، ثبت نمرات و دریافت کارنامه ارائه شد. در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل در ورود به سامانه سناد ، می توانید با کارشناسان پشتیبانی سناد تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

سناد پایه دهم | سناد جدید پایه دهم ، راهنمای کامل

سناد پایه دهم | سناد جدید پایه دهم – راهنمای کامل

  بنا بر اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش کشور ثبت نام دانش آموزان پایه دهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر