از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام کتاب درسی 1402 – زمان ، هزینه و نحوه ثبت نام اینترنتی کتب درسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام کتاب درسی

ثبت نام کتاب درسی در چند سال اخیر به صورت اینترنتی انجام می گیرد و دانش آموزان و مسئولین مدرسه می بایست با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ، اقدام به ثبت سفارش تکی یا گروهی کتاب درسی کنند. این سامانه برای سهولت خرید کتاب های درسی توسط دانش آموزان راه اندازی شده است و تحت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش می باشد. دانش آموزان می توانند در این سامانه هزینه خرید کتاب درسی را پرداخت کنند و در تاریخی که اعلام می شود ، کتاب های خود را تحویل بگیرند. ت

قویم زمانی سفارش کتب درسی در سایت به نشانی اینترنتی irtextbook.com  irtextbook.ir قرار داده می شود و فقط در تاریخ اعلام شده برای هر یک از پایه های تحصیلی ، امکان ثبت نام وجود دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای کاملی از زمان و چگونگی ثبت نام کتاب درسی در سایت های irtextbook.com  irtextbook.ir  را به شما ارائه دهیم.

سوالات خود را درباره ثبت نام کتب درسی از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان ثبت نام کتاب درسی

همانطور که در بخش اول مطلب ذکر شد ، ثبت نام کتاب درسی در تاریخ مشخصی انجام می گیرد و دانش آموزان هر یک از دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم می بایست در زمان تعیین شده اقدام به ثبت سفارش کتب درسی کنند. زمان ثبت نام به طور حدودی از اوایل سال آغاز می شود و تا حدود 2 تا 3 ماه ادامه دار است.

ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب درسی از اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اواسط شهریورماه فرصت برای اصلاح سفارشات وجود دارد. کتاب ها تا اواخر شهریورماه در مدارس توزیع می شوند و دانش آموزان می توانند از طریق مدرسه ، کتاب های خود را دریافت نمایند.

مرتبط بخوانید : مهلت ثبت نام کتب درسی هفتم و مهلت ثبت نام کتب درسی پایه دهم

نحوه ثبت نام کتاب درسی در سایت  irtextbook.com و irtextbook.ir

ثبت نام کتب درسی تمام پایه های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم مدارس کشور ، در سامانه های  irtextbook.com و irtextbook.ir انجام می شود. در این سامانه ها امکان ثبت نام به صورت انفرادی یا گروهی وجود دارد که در روش اول ، دانش آموز و والدین او ثبت نام را انجام می دهند و در روش دوم که ثبت نام گروهی است ، مدیر یا مسئولان آموزشی مدارس اقدام به ثبت سفارش کتب درسی برای تعداد زیادی از دانش آموزان می کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  خرید کتاب درسی آزاد 1402 📞 خرید کتاب درسی آزاد تک جلدی و دوره ای

در هر دو روش ثبت نام ، مسئولیت تحویل کتاب ها به عهده مدرسه می باشد و دانش آموز پس از ثبت نام انفرادی در سامانه ، باید منتظر توزیع کتاب های درسی باشد و از مدرسه خود تحویل بگیرد.

در سامانه های معرفی شده ، می توان کتاب درسی را به طور دوره ای یا تک جلدی سفارش داد. سفارش دوره ای همان کتاب های درسی یک مقطع می باشد اما در سفارش تکی ، می توان یکی از کتاب های درسی را سفارش داد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کتب درسی پایه دهم

ثبت سفارش کتب درسی

برای شروع ثبت نام کتاب درسی در یکی از سامانه های  irtextbook.com و irtextbook.ir ، نیاز به کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز می باشد. دانش آموزان اتباع نیز باید به جای کد ملی ، کد اتباع خود را درج نمایند و به جای شماره سریال شناسنامه ، 6 رقم عدد 1 را جای گذاری نمایند. گزینه ورود دانش آموزان را انتخاب کنید و سپس به طریقی که توضیح داده شد ، اطلاعات را وارد نمایید.

در قدم بعدی باید از منوی سمت راست سامانه گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید تا بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی شما ، نمایش داده شود. در این مرحله بر روی گزینه “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک نمایید و مبلغ تعیین شده را با اتصال به درگاه پرداخت امن ، واریز کنید.

جهت واریز هزینه سفارش کتب درسی باید اطلاعات کارت بانکی از جمله شماره کارت ، تاریخ انقضای کارت ، کد CVV2 و رمز اینترنتی دوم کارت را درج کنید و دکمه پرداخت را بزنید. پس از انجام این مراحل ، ثبت نام کتب درسی دوره تحصیلی شما به پایان می رسد و کدی تحت عنوان شماره پیگیری برای شما پیامک خواهد شد.

مرتبط بخوانید : نحوه سفارش کتب درسی

هزینه ثبت نام کتب درسی

ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت نام کتاب درسی در سامانه توزیع و فروش کتب ، باید هزینه لازم را بپردازید. هزینه لازم برای ثبت نام ، با توجه به قیمت پشت جلد کتب محاسبه می شود و هزینه اضافه ای از دانش آموز دریافت نمی گردد. این میزان هزینه فقط از طریق سایت  irtextbook.com و irtextbook.ir قابل پرداخت است و در صورت واریز موفقیت آمیز هزینه ، فرایند سفارش کتاب درسی به پایان می رسد.

مرتبط بخوانید : مشکل ثبت نام کتب درسی

تمدید فرصت ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت نام کتب درسی در سامانه های irtextbook.com و irtextbook.ir مهلت چند ماهه ای در نظر گرفته می شود تا تمام دانش آموزان بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند به همین دلیل ممکن است زمان ثبت نام تمدید نشود. اگر از جاماندگان ثبت نام کتب درسی هستید باید به روش های دیگری اقدام به تهیه کتب های درسی خود کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کتاب درسی دوازدهم انسانی 📞 زمان و راهنمای ثبت نام کتب درسی دوازدهم رشته انسانی

سوالات شما

  • زمان ثبت نام کتاب درسی مدارس در چه تاریخی است ؟

ثبت نام کتب درسی هر ساله از اواخر فروردین ماه آغاز می شود و تا شهریورماه فرصت ثبت نام وجود دارد.

  • برای ثبت نام کتب درسی به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

آدرس سایت توزیع و فروش کتب درسی جهت ثبت نام اینترنتی به نشانی irtextbook.com و irtextbook.ir می باشد.

  • آیا ثبت نام اینترنتی کتب درسی هزینه دارد ؟

بله ، در زمان ثبت نام اینترنتی کتب درسی ، قیمت پشت جلد کتاب ها به عنوان هزینه دریافت می گردد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی

ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی 📞 زمان و راهنمای ثبت نام اینترنتی کتب درسی

ثبت نام کتاب درسی اول ابتدایی به صورت اینترنتی انجام می گیرد و والدین باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر