از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام سامانه پایش آزاد – لینک ورود و راهنمای ثبت نام پایش آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام سامانه پایش آزاد - لینک ورود و راهنمای ثبت نام پایش آزاد

 

طرح پایش آزاد خلاصه شده عبارت ” پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ‌ای دانشگاه آزاد اسلامی ” است که از آذر ماه سال 97 با هدف تبدیل چالش های کلان کشور به زمینه های پژوهشی که استاد و دانشجو بتوانند بر اساس آن ، موضوع پایان نامه انتخاب کنند ، راه اندازی شده است. دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می بایست از طریق ثبت نام سامانه پایش آزاد اقدامات اولیه ارائه پایان نامه خود را انجام دهند و سپس با مراجعه به سامانه پژوهشیار ، مراحل انتخاب استاد راهنما و ثبت پروپوزال را طی کنند.

البته باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که از اوایل سال 98 ، تمام اطلاعات دانشجویان از سامانه پایش آزاد به سامانه پژوهشیار منتقل شده است و در حال حاضر نیز اقدامات مربوط به پایان نامه ، همگی از طریق سایت پژوهشیار قابل پیگیری و انجام است.

پایش آزاد چیست

بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین اساتید محترم اعتقاد دارند که دانشگاه ها باید نقشه راهی را برای مسیر علمی و پژوهشی دانشجو به اجرا درآورند و از طرفی پایان نامه های دانشجویان به حمایت های بیشتری از سوی صنعت نیاز دارند که بتوانند به دستاوردی مثل حل یکی از مشکلات کشور یا تولید یک محصول ، برسند.

به همین منظور ، دانشگاه آزاد اسلامی طرح پایش آزاد را راه اندازی کرد تا فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید بر اساس نیاز و سیاست های کشور تنظیم شوند. در این طرح برنامه ریزی شده است که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی موضوعات پایان نامه و رساله خود را بر اساس نیاز صنعت و جامعه انتخاب کنند.

در ابتدای این طرح در استان تهران به هر واحد دانشگاه ازاد ماموریت اجرای یک برنامه علمی واگذار می گردید. ماموریت ها با توجه به علاقه مندی ، موقعیت جغرافیایی دانشگاه ، تعداد دانشجویان و همچنین اعضای هیئت علمی هر دانشگاه تعیین می شدند که در نهایت با جمع بندی اطلاعات برای هر یک از واحد های دانشگاهی ، برنامه های علمی ماموریت داده شده به عنوان محور اصلی فعالیت پژوهشی دانشگاه مشخص می شد.

احتمالا این را هم بپسندید  منظومه در پژوهشیار - راهنمای منظومه در سامانه پژوهشیار

ویژگی مثبت استان تهران ، دارا بودن واحد های دانشگاهی جامع تر و بزرگتر است که در نتیجه به هر واحد دانشگاهی یک برنامه علمی مستقل داده می شد و در سایر استان ها به هر استان ، یک برنامه واگذار می شد. مثلا برای استان خوزستان به واحد امیدیه برنامه علمی نفت ، به واحد اهواز برنامه علمی کشاورزی و به واحد ماهشهر نیز برنامه علمی پتروشیمی واگذار می شد و یا در استان سمنان به واحد سمنان مسئولیت برنامه علمی در حوزه کویر سپرده می شود.

ثبت نام سامانه پایش آزاد

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد ، تمام اقدامات مربوط به ثبت پایان نامه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سامانه پژوهشیار انجام می گیرد زیرا اطلاعات سامانه پایش آزاد به این سامانه منتقل شده است. دانشجویانی که واحد پایان نامه را اخذ کرده اند ، باید با ثبت نام در سامانه پژوهشیار و ایجاد حساب کاربری ، نسبت به ثبت درخواست استاد راهنما و در نهایت ثبت پروپوزال خود اقدام نمایند تا پس از تایید شدن عنوان پایان نامه و پروپوزال توسط استاد راهنما ، مشاور ، مدیر گروه و شورای تخصصی پژوهش ، زمان دفاع از پایان نامه مشخص شود.

اولین مرحله برای ثبت پایان نامه در پژوهشیار ، انتخاب استاد راهنما است. البته دانشجو باید پیش از انتخاب استاد راهنما ، فرم الف پایان نامه را از دانشگاه دریافت و تکمیل نماید و با تحویل آن ، کد شناسایی برای او صادر شود. همچنین دانشجویان می بایست برای انتخاب استاد راهنما ، از قبل هماهنگی لازم را با استاد راهنمای مربوطه به عمل آورند تا ظرفیت تکمیل نشود.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد سامانه پژوهشیار از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه ثبت نام در سامانه پژوهشیار - راهنمای ثبت نام در سامانه پژوهشیار

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مراحل ثبت نام سامانه پایش آزاد

با ورود به سامانه پایش آزاد به نشانی irn.iau.ac.ir ، پیامی مبنی بر ” تمام اطلاعات سامانه پایش به سامانه پژوهشیار منتقل شده است ” ، دریافت خواهید کرد و لازم است وارد سامانه پژوهشیار شوید.

آدرس سامانه پژوهشیار به نشانی ris.iau.ac.ir می باشد و در اولین صفحه سامانه ، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که باید بر روی عبارت ورود به سامانه کلیک کنید.

سامانه پژوهشیار

 

اگر برای اولین بار است وارد سامانه می شوید ، لازم است که ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید بدین منظور بر روی عبارت ثبت نام در سامانه کلیک کنید.

پایش آزاد در پژوهشیار چیست

 

جهت ایجاد حساب کاربری ، می بایست اطلاعات درخواستی را به طور کامل درج نمایید. در صورت ناقص بودن اطلاعات ، ثبت نام انجام نخواهد شد.

سامانه پژوهشیار

 

برای تکمیل فرم ثبت نام ، باید دانشگاه محل تحصیل خود را نیز از لیست دانشگاه ها مشخص کنید.

سامانه پژوهشیار

 

با وارد کردن اطلاعات و کلیک بر روی دکمه ایجاد حساب کاربری ، فرایند ثبت نام به پایان می رسد و رمز عبور نیز از طریق پیامک و ایمیل برای شما ارسال می شود.

برای وارد شدن به حساب کاربری خود به صفحه اول سامانه برگردید و یکی از اطلاعات کد ملی ، پست الکترونیک و یا شماره تلفن همراه خود را درج نمایید.

پایش آزاد در پژوهشیار چیست

 

پس از ثبت نام در سامانه پژوهشیار ، می توانید مراحل انتخاب استاد راهنما ، ثبت پروپوزال و … را طی کنید که به ترتیب شامل مراحل زیر است :

  • ثبت درخواست استاد راهنما و استاد مشاور در سامانه
  • انتخاب زمینه پژوهشی در پژوهشیار
  • موافقت با درخواست دانشجو توسط استاد راهنما ، مشاور راهنما ، کارشناس گروه و …
  • ثبت اطلاعات پروپوزال در سایت
  • ثبت ضمائم پژوهشیار
  • مورد تایید قرار گرفتن پروپوزال
  • تعیین داور و تاریخ ارائه
  • تعیین و صدور ابلاغیه تاریخ دفاع
  • ارسال نمره دفاع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر