از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام دانشگاه چه زمانی است – زمان ثبت نام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام دانشگاه چه زمانی است

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه دارند سوال می کنند که ثبت نام دانشگاه چه زمانی است و از کی می توانند شروع به تحصیل کنند. پذیرش در دانشگاه های دولتی ، پیام نور ، آزاد و … به شیوه های شرکت در کنکور سراسری و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و داوطلبان می توانند یک یا هر دو این روش ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. در این مطلب می خواهیم زمان ثبت نام دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید و اگر سوالات بیشتری داشتید می توانید در بخش نظرات بپرسید.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را راجع به ثبت نام دانشگاه و شرایط و مدارک قبولی در هر یک از دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام دانشگاه چه زمانی است

داوطلبانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند و یا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما می خواهند مجددا در یک رشته دیگر تحصیل کنند ، می توانند برای تحصیل در دانشگاه های روزانه ، شبانه ، آزاد ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، علمی کاربردی و دانشگاه مجازی اقدام نمایند. شیوه پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها به روش با کنکور و بدون کنکور است که در روش بدون کنکور ، سوابق تحصیلی داوطلب بررسی می شود.

اگر می خواهید با شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شوید ، زمان شرکت در کنکور یکبار در دی ماه و یکبار در تیرماه می باشد و در مردادماه نیز انتخاب رشته خواهید کرد سپس اگر در یکی از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شوید ، شروع به تحصیل شما در مهرماه خواهد بود البته پذیرش در برخی رشته محل ها در بهمن ماه است که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به این موضوع اشاره شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ثبت نام کنکور 1402📞 بررسی تمام شرایط شرکت در کنکور سراسری

اما اگر تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارید و می خواهید بدون کنکور وارد دانشگاه شوید ، تمام دانشگاه ها امکان تحصیل بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را فراهم کرده اند.

مرتبط بخوانید : تفاوت دانشگاه نیمسال اول و دوم – دانشگاه نیمسال اول و دوم چیست

ثبت نام دانشگاه برای نیمسال اول چه زمانی است

برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور نیمسال اول دانشگاه ها معمولا از مردادماه ثبت نام آغاز می شود و حدود یک ماه نیز فرصت برای ثبت نام وجود دارد. داوطلبانی که در این مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام اقدام کنند ، از مهرماه وارد دانشگاه خواهند شد.

ثبت نام دانشگاه برای نیمسال دوم چه زمانی است

برخی از رشته محل های بدون کنکور در نیمسال بهمن ارائه می شوند و اگر شما از پذیرش در مهرماه جا مانده اید می توانید در بهمن ماه اقدام کنید. زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیمسال دوم معمولا در اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه می باشد و شروع به تحصیل از هفته سوم بهمن ماه است.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور

نحوه ثبت نام و پذیرش در دانشگاه 

برای پذیرش با کنکور در دانشگاه باید در کنکور سراسری شرکت کنید که از سال 1402 به بعد دو نوبت در سال برگزار می شود (یکبار در دی ماه و یکبار در تیرماه) سپس با توجه به رتبه ای که کسب می کنید ، انتخاب رشته خواهید کرد.

اما برای پذیرش بدون کنکور می بایست بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام نمایید. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به شرح روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و مجازی به صورت مشترک و در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و دو بار در سال هم است همچنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیز در سایت سنجش است اما مجزا از دانشگاه های سراسری می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار رشته دارویاری - آینده شغلی رشته دارویاری

در صورت تمایل به پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد نیز ، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه را می توانید در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام دهید.

برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه با توجه به مقطعی که انتخاب می کنید باید مدارک تحصیلی مرتبط ارائه دهید. برای ورود به دوره های تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، مدرک دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی و کاردانی مورد نیاز است اما برای پذیرش در مقطع کاردانی پیوسته می توان بدون پیش دانشگاهی هم اقدام کرد و فقط مدرک دیپلم می خواهد.

مرتبط بخوانید : تاریخ ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه علمی کاربردی 

سوالات شما

  • ثبت نام دانشگاه چه زمانی است ؟

ثبت نام دانشگاه ها هر ساله برای نیمسال های مهر و بهمن انجام می گیرد.

  • داوطلبان کنکوری چه زمانی وارد دانشگاه می شوند ؟

عمده داوطلبان کنکوری در مهرماه و برخی نیز در بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری 1402 📞 زمان و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های بدون کنکور قبول شوند ، می توانند انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر