از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از مکانیک به هوافضا – شرایط و راهنمای تغییر رشته از مکانیک به هوافضا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از مکانیک به هوافضا

 

تغییر رشته از مکانیک به هوافضا برای دسته ای از دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک هستند ولی علاقه مند به رشته هوافضا می باشند ، امکان پذیر است. برخی از دانشجویان رشته مهندسی مکانیک به دلیل نداشتن اطلاعات کافی پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری و شناخت دقیق و کامل نسبت به رشته های انتخابی ، پس از تحصیل در دانشگاه متوجه می شوند که به رشته خود علاقه ندارند و به عبارتی قصد تغییر رشته دارند. در این میان بسیاری از دانشجویان مکانیک به دلیل وجود اشتراکاتی میان مکانیک و هوا فضا علاقه مند به ورود به رشته مهندسی هوافضا می باشند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط تغییر رشته از مکانیک به هوافضا آشنا شوید.

شما دانشجویان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط و نحوه تغيیر رشته از مکانیک به هوافضا و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از مکانیک به هوافضا وجود دارد ؟

عدم شناخت کافی پیش از انتخاب رشته کنکور سراسری ، سبب می شود که بسیاری از افراد پس از ورود به دانشگاه علاقه و انگیزه خود را جهت ادامه تحصیل از دست بدهند. اگر شما هم در حال تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هستید اما به دلایل مختلفی قصد ورود به رشته مهندسی هوافضا را دارید ، باید بدانید که امکان تغییر رشته از مکانیک به هوافضا در مقطع کارشناسی وجود دارد.

توصیه می شود قبل از اقدام به تغییر رشته از مکانیک به هوافضا ، ابتدا پیرامون رشته مهندسی هوافضا نیز اطلاعات کافی به دست آورید تا بعد از ورود به رشته جدید با عدم علاقه و انگیزه به ادامه تحصیل مواجه نشوید.

در رشته مهندسی هوا فضا دانشجویان با ساخت و انواع تجهیزات هواپیماها ، موشک ها ، ماهواره ها و … آشنا می شوند که جزو ضرورت ها برای هر کشوری از جمله ایران است. لازم است در نظر داشته باشید که رشته هوافضا از جمله رشته های مهنذسی و دانشگاهی سخت به شمار می رود و افرادی که تسلط بالایی در دروس ریاضی و فیزیک دارند ، در این رشته موفق تر عمل می کنند. البته که درس زبان انگلیسی نیز در این رشته بسیار مهم است.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی 📞 شرایط و امکان تغییر رشته

دروس عمومی ، اصلی و پایه برای دو رشته مهندسی مکانیک و مهندسی هوافضا مشترک است. اما آنچه که جزو دروس تخصصی رشته مهندسی هوا فضا است شامل موارد علم آیرودینامیک ، علم پیشرانش ، الکترونیک پرواز ، علم مواد ، آنالیز سازه ها ، مکانیک و متالوژی می باشد. بد نیست بدانید حتی برخی مباحث در رشته مهندسی هوافضا با مهندسی مکانیک مشترک هستند.

شرایط تغییر رشته از مکانیک به هوافضا

اگر اطلاعات کافی پیرامون ورود به رشته هوافضا از رشته مکانیک کسب کرده اید ، باید از شرایط آن نیز مطلع شوید تا بدانید آیا واجد شرایط تغییر رشته می باشید یا خیر. در ادامه به شرایط تغییر رشته از مکانیک به هوافضا اشاره کرده ایم :

  • دانشجوی رشته مهندسی مکانیک ابتدا باید بررسی کند که آیا از نظر قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه ، امکان ورود به رشته مهندسی هوافضا وجود دارد یا خیر.
  • دانشجوی متقاضی تغییر رشته باید حداقل یک ششم و حداکثر یک دوم واحد های رشته مهندسی مکانیک را گذرانده باشد تا بتواند درخواست تغییر رشته دهد.
  • میانگین نمرات دانشجو نباید کمتر از 12 باشد.
  • رتبه قبولی کنکور متقاضی ، نباید از رتبه آخرین نفر قبولی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه مورد نظر کم تر باشد.
  • متقاضی تغییر رشته باید در نظر داشته باشد که در طول تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته است.
  • چنانچه با درخواست تغییر رشته متقاضی موافقت شود ، دانشجو می تواند از نیمسال تحصیلی جدید اقدام به ثبت نام در رشته جدید کند. عدم ثبت نام به منزله انصراف است و دانشجو رشته مهندسی مکانیک تا پایان تحصیل خود مجاز به تغییر رشته نخواهد بود.
  • پس از تغییر رشته به مهندسی هوافضا ، امکان بازگشت به رشته قبلی برای دانشجو وجود ندارد.
  • درخواست تغییر رشته باید حداقل یک ماه و نیم تا دو ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی جدید ، ثبت شود و نتیجه درخواست دانشجو پس از یک هفته به او اعلام می شود.
  • واحد هایی که دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گذرانده است ، توسط دانشگاه محاسبه شده و دروس مشترک برای رشته جدید ، معادل سازی می شوند.

جزئیات بیشتر از ورود دانشجویان مکانیک به هوافضا

اگر در رشته مهندسی مکانیک در دوره روزانه دانشگاه های سراسری در حال تحصیل هستید و می خواهید وارد رشته هوافضا شوید ؛ باید در نظر داشته باشید که چنانچه رتبه کنکور شما از رتبه آخرین نفر قبولی رشته هوافضا در دوره روزانه کم تر نبود و نمی توانستید وارد دوره روزانه رشته جدید شوید ، می توانید وارد دوره نوبت دوم شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از روانشناسی به پزشکی 📞 راهنمای کامل 1403

در صورتی که به دلیل کم بودن معدل و پایین 12 بودن میانگین نمرات در رشته مهندسی مکانیک ، مجاز به تغییر رشته به مهندسی هوافضا نیستید ، باید در نظر داشته باشید چنانچه شورای آموزشی دانشگاه موافقت کند ، با یک ترم مشروطی در سوابق تحصیلی جدید امکان ورود به رشته هوافضا برایتان وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته از مکانیک به هوافضا وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان در حال تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در صورت داشتن شرایط لازم مجاز به تغییر رشته به مهندسی هوافضا می باشند.

  • آیا برای تغییر رشته از مهندسی‌ مکانیک به مهندسی هوافضا شرط معدل نیز وجود دارد ؟

بله ، متقاضیانی که دانشجوی مهندسی مکانیک هستند ، برای ورود به رشته مهندسی هوافضا باید دارای میانگین نمرات بالاتر از 12 باشند. البته به شرایط خاص این موضوع نیز در متن مقاله اشاره شده است.

  • برای اینکه دانشجوی مهندسی مکانیک بتواند وارد رشته مهندسی هوافضا شود ، باید چند واحد را گذرانده باشد ؟

برای تغییر رشته در رشته های مهندسی ، دانشجو باید حداقل یک ششم و حداکثر یک سوم واحد های رشته قبلی خود را گذرانده باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر