از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی 📞 شرایط و امکان تغییر رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پزشکی

احتمالا شما هم که این مطلب را می خوانید از دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی هستید و یا از این رشته‌ فارغ التحصیل شده‌ اید ولی علاقه مندید تحصیلات خود را در رشته‌ پزشکی ادامه دهید. خوشبختانه امکان تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی وجود دارد و اگر شما هم در زمان شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه قبولی پزشکی نشده‌ اید و یا پس از ورود به دانشگاه متوجه شده‌ اید به این رشته‌ علاقه دارید ، شرایط تغییر رشته‌ برای شما مهیاست که در ادامه این مطلب بررسی می کنیم.

چنانچه پیرامون تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پزشکی ابهاماتی برایتان وجود دارد و نیازمند راهنمایی هستید ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

امکان تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی در دانشگاه

در کنکور تجربی رشته‌ های تحصیلی متنوعی ارائه می شوند که پذیرش در برخی از این رشته‌ ها مثل رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و … سخت تر است. داوطلبان بسیاری با شرکت در کنکور تجربی خواهان قبولی در رشته‌ پزشکی هستند اما ظرفیت پذیرش محدود این رشته‌ اجازه پذیرش همه متقاضیان را نمی دهد و به همین دلیل برخی از داوطلبان وارد رشته‌ های دیگر می شوند و پس از چند ترم تحصیل متوجه می شوند که به رشته‌ تحصیلی خود علاقه چندانی ندارند.

دسته ای از متقاضیان تغییر رشته‌ به پزشکی ، دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی هستند و اگر شما هم جزو این دسته از دانشجویان هستید لازم است بدانید که امکان تغییر رشته‌ در دانشگاه به رشته‌ پزشکی وجود ندارد و فقط می توانید به رشته‌ های تحصیلی هم مقطع یعنی کارشناسی پیوسته ، تغییر رشته‌ دهید.

مطابق با آیین نامه تغییر رشته‌ دانشگاه های علوم پزشکی ، دانشجویان متقاضی تغییر رشته‌ که از شرایط لازم برخوردار هستند ، تنها می توانند به رشته‌ های تحصیلی هم مقطع یا مقطع پایین تر تغییر رشته‌ دهند و با توجه به اینکه رشته‌ بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی پیوسته و رشته‌ پزشکی در مقطع دکتری حرفه ای ارائه می شود ، امکان تغییر رشته‌ از بهداشت عمومي به پزشکی وجود ندارد.

مرتبط بخوانید :  2 روش تغییر رشته بعد از گرفتن دیپلم

تغییر رشته‌ از بهداشت عمومی به پزشکي با کنکور

اگر دانشجوی ورودی سال جدید رشته‌ بهداشت عمومی هستید و در فرم انتخاب رشته‌ کنکور خود رشته‌ پزشکی را قرار داده‌ بودید ، شاید بتوانید با استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته‌ اقدام کنید. تغییر رشته‌ با کارنامه سبز بدین صورت است که داوطلب باید از آخرین فردی که در آن رشته‌ پذیرفته شده‌ است ، رتبه بهتری داشته باشد و همچنین رشته‌ که تقاضای تغییر رشته‌ به آن را دارد باید در اولویتی پایین تر از رشته‌ فعلی او درج شده‌ باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از مکانیک به هوافضا - شرایط و راهنمای تغییر رشته از مکانیک به هوافضا

فرضا شما رشته‌ بهداشت عمومی را در اولویت 30 فرم انتخاب رشته‌ قرار داده‌ اید و در همین اولویت پذیرفته شده‌ اید. اما رشته‌ پزشکی را نیز در اولویت پایین تر از 30 مثلا 50 قرار داده‌ اید. اگر رتبه شما از رتبه آخرین فردی که در این اولویت پذیرفته شده‌ است ، بهتر باشد ، می توانید تغییر رشته‌ دهید. سپس در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، از ترم جدید وارد رشته‌ پزشکی خواهید شد.

لازم به ذکر است که رتبه آخرین نفرات پذیرفته شده‌ در هر یک از رشته‌ محل های انتخابی شما ، در کارنامه سبز درج می شود.

در این رابطه بخوانید : کارنامه سبز را چگونه بخوانیم

تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

همانطور که متوجه شدید ، شما به عنوان دانشجوی رشته‌ بهداشت عمومی در دانشگاه نمی توانید برای تغییر رشته‌ به رشته‌ پزشکی اقدام کنید. اما آزمونی وجود دارد به نام آزمون لیسانس به پزشکی که راهی برای ورود به رشته‌ پزشکی است. این آزمون توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله برگزار می شود و زمان برگزاری آن معمولا در تیرماه است. داوطلبانی که در موعد مقرر ثبت نام کرده‌ اند می توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کرده‌ و در جلسه آزمون شرکت نمایند.

برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی باید از شرایطی برخوردار باشید که این شرایط به شرح زیر هستند :

  • دارا بودن حداکثر سن 25 سال تمام که مدت خدمت سربازی و طرح تعهد خدمت به آن اضافه می شود.
  • ارائه مدرک زبان (MHLE ، MCHE و MSRT با حد نصاب نمره 50 ، ( TOEFL ( PBT و TOLIMO با نمره 480 ، (TOEFL ( IBT با نمره 60 ، IELTS با نمره 5 و MELAB با نمره 70)
  • دارا بودن مدرک لیسانس با حداقل معدل 16
  • دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیستند.
  • دارا بودن مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل کل دیپلم 18
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از شیمی به پزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته

برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی باید منابع معرفی شده‌ توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران را مطالعه کنید. لازم است با تهیه کتاب های کمک آموزشی می توانید تسلط خود را در مباحث افزایش دهید. برای راهنمایی در خصوص منابع مطالعاتی می توانید با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید.

در این رابطه بخوانید : از چه رشته‌ هایی میتوان وارد پزشکی شد

سوالات متداول

  • آیا دانشجویان رشته‌ بهداشت عمومی می توانند به رشته‌ پزشکی تغییر رشته‌ دهند ؟

تغییر رشته‌ از بهداشت عمومي به پزشکی در دانشگاه امکان پذیر نیست.

  • چگونه برای تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی اقدام کنیم ؟

شما می توانید با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی برای تغییر رشته‌ اقدام کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر